Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Klipper PT2004 fra primus
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 13:57

Hej


Er der mon nogen herinde der har denne type klipper?


www.primusdanmark.dk/hesteklipper- skær-p-896.html


Jeg har kig på den, da jeg ikke klipper ret mange flere end min egen om året og den er relativt billig.


Fortæl, fortæl - især om holdbarhed af skær, om den kan æde sig gennem tyk pels (KRAV) og andre brugsmæssige finter.


Larm og striber i klipningen er sekundært.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Klipper
Forfatter: 
Dato:  15-10-2010 07:49

Hej - desværre kender jeg den heller ikke, men jeg overvejer at købe en, så hvis du køber en - må du meget gerne skrive til mig om dine erfarringer, og hvis jeg får købt een før dig skal jeg nok skrive til dig.

Bettina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klipper
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 19:25

Hej - jeg købte sidste år denne klipper, og har selv brugt den til at klippe en enkelt hest med "normal" vinterpels uden problemer. Den vil sagtens kunne klare en tyk pels også. Jeg vil dog anbefale at man giver hesten et dejligt skumbad, inden man klipper den - det er fedt og skidt, som er hårde ved skærerne, ikke pelsens tykkelse (gælder uanset hvilken klipper man bruger)

Prøv også at checke dette link:


insektashop.dk/hesteklipper-70/ horser-hesteklipper-ihk320w-73/ horser-hesteklipper-ihk320w- 129.html


Jeg tror det er den samme klipper, som hos primus - billigere og med et ekstra sæt skær

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjahsdjakh
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 14:30

Er da godt at høre - jeg er lige i tænkeboks ang. om det skal være den ene eller anden type klipper.. Men en af dem bliver det ;)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2010 16:37
Jeg har bestilt den fra insektshop, får dog nok først tid til at afprøve den i/efter weekenden.


/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jkahsjdkha
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 23:49

Mon så ikke du kan lave os en opdatering? :) Jeg har rygende travlt til en gang i næste uge - så jeg ville aldrig kunne nå at klippe, selv hvis jeg havde en klipper før midten af næste uge.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 20:21
Så fandt jeg alligevel tid til at prøve klipperen :-) Den klippede helt fint, måske lidt flere striber, lå godt i hånden og blev slet ikke varm. Heten jeg klippede havde lang, men tynd pels. Jeg er ikke klipper ekspert, men synes det virker som en rigtig fin klipper til prisen! Det er Horser 200w modellen jeg har.


/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd
 
 kjahsjkah
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 18:04

Måske jeg skulle få bestilt en her i aften, så min lille isbjørn snart kan blive til hest igen :P


Tak for tilbagemeldingen!


0
0
Svar på denne tråd
 
 kjahdjas
Forfatter: 
Dato:  31-10-2010 10:13

En lille tilbagemelding.


Jeg endte med at købe en klipper (200watt) fra insektashop.


Prøvede den af i går - den er intet mindre end fantastisk :D


Min lille isbjørn er nu så kortpelsen at hun er lyserøde på de hvide områder (og jeg har fundet en skjult plet!).


Klipperen åd sig bare totalt stabilt igennem.


10 min. tog det at grovklippe hver side - og så 15 min med tilretning af striber, maven osv.


På intet tidspunkt havde klipperen problemer eller blev varm - hendes pels plejer ellers nok at kunne volde selv 4000 kr klippere kvaler!


Den var nem at rense efterfølgende.


En af dem fra stalden der selv har en hauptner var meget imporneret over dens hastighed og effektivitet.


Kort og godt - den kan kun anbefales!


For resten - tak for rådet med et godt skumbad inden - det gjorde nok også sine underværker - hvid var hun i hvert fald i går morges som aldrig tidligere..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med din nye klipper
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 23:17

Jamen - det var da så lidt Så kan du jo også nyde en dejlig ren hest - de par dage det nu varer


Synes også den klipper du har købt, ser lidt mere handy ud end den fra Primus - Altid dejligt at gøre en godt køb.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køb ikke
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 08:26
  1. Denne klipper kan ikke anbefales.
  2. larmer SINDSYGT meget. På ingen måde egnet til heste.

Alle hår bliver pustet direkte op i ansigtet på en!

Al for ringe kvalitet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 PMJ DRESSUR
Forfatter: 
Dato:  25-11-2013 09:50

PMJ DRESSUR, er det den fra Primus danmark du ikk kan anbefale?? Jeg er nemlig selv i klipper krise, og ved ikk hvilken jeg skal købe.. Skal kun bruge den til en dv 2-3 gange om året, så synes ikk jeg vil bruge 3-4000 kr på en, så overvejede den fra Primus danmark eller den fra insektashop...

Mvh Laura

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider