En lille tilbagemelding.
Jeg endte med at købe en klipper (200watt) fra insektashop.
Prøvede den af i går - den er intet mindre end fantastisk 
Min lille isbjørn er nu så kortpelsen at hun er lyserøde på de hvide områder (og jeg har fundet en skjult plet!).
Klipperen åd sig bare totalt stabilt igennem.
10 min. tog det at grovklippe hver side - og så 15 min med tilretning af striber, maven osv.
På intet tidspunkt havde klipperen problemer eller blev varm - hendes pels plejer ellers nok at kunne volde selv 4000 kr klippere kvaler!
Den var nem at rense efterfølgende.
En af dem fra stalden der selv har en hauptner var meget imporneret over dens hastighed og effektivitet.
Kort og godt - den kan kun anbefales!
For resten - tak for rådet med et godt skumbad inden - det gjorde nok også sine underværker - hvid var hun i hvert fald i går morges som aldrig tidligere..