Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

anbefale et kamera til heste i bevægelse
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 16:25

Hej alle hn'er:o)

Hvad kan i anbefale af kamera'er som kan tage i bevægelse ? af f.eks heste ?

Alle input er velkommen:)

Sagde Maria

Mille er nu drægtig med Wisdoms Promise OX

Termin : 25 April 2011

www.skysite.dk/milleogmagic

0
0
Svar på denne tråd

har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 18:42

Har du prøvet at søge på kamera her i forummet?

Der er mange, mange tråde om kameraanbefalinger.

sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Lidt teknisk
Forfatter: 
Dato:  28-08-2010 15:27

Når du vælger kamera der skal kunne tage billeder af ting i bevægelse, kigger du efter flere ting. Kameraet skal "lukke" hurtigt. Når sensoren i kameraet er åben tager den billedet, og hvis den er åben i foreksempel 1/80 sekund, vil billedet blive sløret. Du skal gerne op i 1/300-1/600 sekund, før du kan få helt skarpe bevægelsesbilleder. Her skal tallet der står efter skråstregen være så højt som muligt, Så kommer blændeåbningen på objektivet ind i billedet. Når der er "åbent" er det forskelligt hvor meget lys der bliver lukket ind på billedet. Det er normalt angivet vedd F/3.5-5.6 F/1.2 og hvad der ligner. Jo lavere tallet er, jo mere lys kommer der ind, og jo mere lys der er, jo hurtigere kan du lukke(Du kan godt se at hvis du har en lukketid på 1/320 kan deri kke nå at komme så meget lys ind i kameraet). Tilsidst kommer ISO. Iso er lysfølsomheden. Den er lidt sværere at beskrive, men hvis du ser billeder der er taget inden i mørke, kan du se at der er "korn" "støj" på dem. Ofte i form af små røde og blå prikker. Det er ISO'en der er skyld i det. Du ønsker at arbejde med så lav ISO som muligt, men til hurtig bevægelse vil du godt gå på kompromis, og sætte ISO'en til 400-800, så du kan lukke hurtigere.

Der er stor forskel på prisklasser, og det er jo nok det du skal starte med at kigge på.

Selv har jeg et Canon EOS 550D+18-55IS f/3.5-5.6, som er Canons nyeste billige spejlrefleks kamera. Det står i lige knap 6000 kroner. Men her kan jeg altså også tage alle de billeder i bevægelse som jeg vil - og de bliver gode. Jeg har flere gange fotograferet blandt andet springstævner, og det er ikke et problem. Her er et billede fra Morsø Stævnet, og en meget stejlende hest.

Indstillingerne er som følger. Lukkertid: 1/640. Iso: 1000(lidt for høj, også derfor billedet er lidt uskarpt) og F/5.6

Billedet her er en hest i fuld galop. - altså den bevæger sig ret hurtigt.

Indstiller som følger: Iso: 1000. Lukkertid: 1/800. F/5.6

Jeg vil helt klart anbefale et Canon spejlrefles - eventuelt et 1000D hvis dit budget ligger noget lavere. det står i 2500-3000.

Du skal være velkommen til at stille spørgsmål

Anna April

http://www.galapril.com

to choose doubt as a philosophy of life is akin to choosing immobility as a means of transportation.

nu med part på red el-dahab :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-08-2010 17:07

tusinde tak for den fyldige beskrivelse

Den kan jeg bruge til noget

Nu ved jeg hvad jeg skal kigge efter

Sagde Maria

Mille er nu drægtig med Wisdoms Promise OX

Termin : 25 April 2011

www.skysite.dk/milleogmagic

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider