Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Spørgsmål vedr. hestetrailer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 18:43
Hej hestetrailer ejere.

Jeg har en række spørgsmål ang. det at købe/have hestetrailer, da min mand og jeg (mest mig!) påtænker at købe en hestetrailer.

Har I købt en ny eller en brugt trailer? Nogen der er blevet snydt ved at købe en brugt? Kan I evt. anbefale nogle seriøse steder at købe brugt? Og nye for den sags skyld. Vi bor i Nordjylland, så det skal være lidt i nærheden.

Er der vægtafgift og des lige på en hestetrailer, i så fald hvor meget? Det vi har brug for er en dobbelt HESTE trailer, altså en der må indeholde to fuldvoksne heste, kan ikke huske det med vægt, totalvægt osv., det ved I sikkert en masse om, men er i første omgang mest interesseret i at høre om hvad det evt. koster at have den.

Hvor tit skal den synes, ja for det skal den vel?

Låner/lejer I jeres private trailer ud? Hvordan med forsikring hvis der sker noget når andre kører med den?
Hvordan forsikres den egentlig? Det er måske forskelligt fra selskab til selskab, vi har alle forsikringer i Tryg, nogen der kender til hestetrailer forsikring hos dem?

Tror faktisk det var det hele i denne omgang, håber meget på nogle gode svar.
Jeg vender tilbage hvis jeg skal bruge nogle gode argumenter til at få overtalt min mand til at vi bare må eje en hestetrailer - jeg regner med at I kan komme med en masse gode grunde...

Mvh

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

vo købte en
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 23:17
ny.
de holder priserne godt heste trailere.

vi giver omkring 160 i årlig vægt afgift og godt 700 for kasko forsikring.

vores er en variant på 575 kg i egen vægt og en total på 2 ton, den er lidt bredere og højere, kan ikke huske model navnet, der er 2 top vinduer gummi skillerum den rummer fint 2 heste på 175 i stg med fylde.

det hænder at vi låner den ud til folk vi kender.

hilsen berit

man ligger som man har redt !

dansk tinker forening
Misundelse er skjult beundring.

vores hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Hestetrailer
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 06:39
Vi har 2 stk.
En cheval Liberty og en Randers City Line... begge købt fra nye.

Vægtafgiften er ca. 160-200 kr om året... forsikring (hos Tryg) ca kr. 800.

Hvis du skal låne/leje traileren ud er det vigtig at dit forsikringsselvskab for det af vide ellers er det ikke sikkert at forsikringen dækker hvis uheldet er ude og det er andre end dig der køre med den.

0
0
Svar på denne tråd

totalvægt
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 07:49
snakker vi 2 heste og ikke ponyer skal du købe en 2tons, mindre er ikke lovligt. Og så stiller det jo visse krav til bilen der skal trækken traileren.

Synes skal den kun ved ejerskifte ellers ikke. (og er den under 5 år mener jeg græsnen er så helelr ikke ved ejerskifte)'

vægtafgift og forsikring er som de andre har skrevet.

jeg har både haft købt brugt og nyt. Om man snydes... tja det kan vel ske, men jeg har ikke prøvet det. Tjek bunden (ikke rådden) lys, bremser osv......

Kongeåens trailer godt nok i modsatte ende af Jylland har stoooooort udvalg af både nye + brugte + forskellige mærker/modeller.
.
0
0
Svar på denne tråd

udlejning...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2004 08:43
har jeg droppet. Forsikringen var dyr. Det er den sådan set stadig væk. Jeg giver 1850 kr om året med kasko på en Böckmann master.

Skulle jeg have forsikring med udlejning blev den for dyr, i forhold til evt. indtægt.Og så er jeg måske også blivet lidt "øm" over min forholdsvis nye trailer.

Kongeåens trailercenter er et ok sted at handle. Vi kørte derover og handlede vores brugte Brenderup til vores Böckmann - fair handel! De ved en masse om chasis, rammer, aksler og meget, meget mere.

Husk at tænke på trailer/ lastevne, kontra bil/træk mm.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider