Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Isabell Werth sadler? God/dårlig?
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 14:25
Hej!

Nogen af jer der har en Isabell Werth sadel?

Hvad synes du om den?
Hvad er godt?
Hvad er dårligt?
Er det en i vil anbefale?
Hvad koster den du har?

- til jer der ikke har en .. har i hørt noget om den??

håber på svar!

:-P ~Mette, HER~ :-P

Vinder af JHNs STØRSTE konkurrence: Dressur, DSP!

En RIGTIG hest er en bandit!
0
0
Svar på denne tråd

Kun godt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 16:08
Vi har en Isabel Werth og er rigtigt glade for den.

Det er sadel nr. 2 vi har, den første blev solgt sammen en af vores ungheste. Og den rytter der havde ham i ridning inden salget, anbefalede den til alle sine ryttere. Så kun godt herfra.

0
0
Svar på denne tråd

okay .....
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 18:45

Charlotte: Okay .. er det ikke noget med at ens knæ bliver låst eller et eller andet! Vil gerne købe en, men min ridelærer fraråder mig det, fordi man bliver låst fast i lænd og knæ.. Er den du har læder eller kunststof? - eller hvad det nu er!

Hvad ligger priserne på ??

:-P ~Mette, HER~ :-P

Vinder af JHNs STØRSTE konkurrence: Dressur, DSP!

En RIGTIG hest er en bandit!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 18:58
også en isabell werth i kunstof(wintec) og med cair(luftpuder).

Jeg er yderst tilfreds med den, har dog ikke haft den så længe, men har redet i mine veninders, som i øvrigt også er meget tilfredse med sadlen(både stof og læder).

Vi har endnu ikke oplevet en hest den ikke kunne ligge på.
Jeg synes ikke man bliver fastlåst, tværtimod, man bliver tvunget til korrekt opstilling, men der er jo ikke andet for end , at du må prøve en og mærke om du føler du sidder godt i den.

Fra ny af koster de i læder ca 13-15000kr og i stof ca 6500-7400kr.

Jeg har købt en "brugt"(ser ud som ny) med cair til 3500kr med montering og min veninde har en i læder, som hun gav 8000kr for brugt(ser også ud som ny).

Jeg kan kun anbefale at købe en brugt, da man ofte får meget mere for pengene.

Mvh Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Du skal...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2004 20:35
kunne lide sadler med et meget dybt sæde for at kunne lide den:-)

Jeg elsker min overalt på jorden, selvom den pt. ikke bliver brugt og bare hænger til pynt i sadelrummet:-)

MVH
Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

Den er go'!
Forfatter: 
Dato:  24-11-2004 05:48
Isabellen er en rigtig god sadel. Stoffet "suger" dig fast. Personligt synes jeg dog sædet er for dybt, derfor har jeg købt en Wintec Pro istedet. Den er næsten magen til, dog med knapt så dybt et sæde! ;)

Billederne er lånt fra Wintec's hp

Pro'en

Isabell'en

Her kan du se forskellen...

Mvh. Louise

"En rigtig hest har 4 ben!"

Medlem af Jorde-elskernes klub!
0
0
Svar på denne tråd

Bred sadel
Forfatter: 
Dato:  24-11-2004 08:56
Det er en sadel med bred talje. Så hvis man selv er stram i lysken (svært ved at skræve/gå i split) bør man se sig om efter en anden type sadel.

Desuden synes jeg ikke, at der er nok plads i kammeret. Det kan selvfølgelig være, at det kun var på den jeg har prøvet. Men man bør vælge en sadel til sin hest, hvor man kan føre 4 fingre HELE vejen i kanalen mellem sadelpuderne under sadlen. Den jeg prøvede snævrede for meget ind på sidste stykke - dvs der var ikke plads nok i kanalen til hestens rygsøjle.

Er der for lidt plads imellem puderne kan sadlen komme til at lave trykninger på hestens rygsøjle. Med en smal kanal vil sadlen, når blot den ligger ligger få mm skævt til en af siderne, komme til at ligge direkte på rygsøjlen.
0
0
Svar på denne tråd

Rigtig god
Forfatter: 
Dato:  24-11-2004 12:57
Hej
Jeg har haft MANGE sadler i den tid jeg har redet!!! Men jeg vil nok sige at Isabell Werth er den bedste jeg har haft! jeg har kun en dårlig ting at sige om den! Stoffet bliver hurtig slidt...så køb en helt ny hvis du skal have en.
Dem som har passet min hest i sommers blev enig om at næste gang de skulle have en ny sadel skulle det være sådan en!!
Mvh Annabell
0
0
Svar på denne tråd

Også kun godt
Forfatter: 
Dato:  24-11-2004 14:27
Jeg er MEGET glad for min. Jeg synes ikke man bliver fastlåst, men som en anden skriver understøtter den opstillingen.

Jeg er også glad for den store bæreflade, og synes bestemt ikke den er smal i kammeret.

(y) hérfra!

mvh
NinaB
0
0
Svar på denne tråd

god....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2004 16:33
Jeg er nu endt op med en isabell Werth fra Bates med cair, dvs i læder.

Jeg er meget glad for den og jeg føler mig ikke så låst i den som i fx i de dybe kieffer eller windsor.
Kammeret er bredt, måske Heide har set en af dem der er uldstoppet og kammeret så var blevet for snæveret?

Der har dog været to oppe i min sadel som ikke kunne fordrage den.
Min ene veninde for ondt i skambenet af den og min anden veninde syntes den napper hende bagi.

Jeg tror at den enten passer til ens rumpete eller ikke.
Jeg gav 8.900,-for min som ny, dog købt i tyskland over en auktionsside.

Jeg har valgt en 17,5 tommer, den har jeg god plads i.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

kammeret
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 08:22
er bredt ! det var det også på den sadel jeg så - men kun forrest i sadlen - kanalen mellem sadelpuderne snævrede nemlig ind bagud i sadlen og dér var der ikke plads til 4 fingre mellem sadelpuderne. Det er selvfølgelig kun godt - hvis dette ikke er et generelt problem for denne sadel.
0
0
Svar på denne tråd

Wintec Isabell Cair
Forfatter: 
Dato:  25-11-2004 17:19
i kunststof har jeg drømt om et stykke tid :-) Er der nogen af jer der har erfaring med hvordan den ligger på en fjordhest?

Rider pt. i en Kieffer Wien (gl. model), men når ponyen er for fed har den en tendens til at glide en anelse frem.

mvh.
:-D Bettina(Amarillo)

0
0
Svar på denne tråd

Isabell Werth er sagen
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 00:04
Hejsa.

Jeg har igennem lang tid og på alle slags heste brugt denne Wintec Isabell Whert stofsadel. Er man til dressur har den et godt og dybt sæde og den støtter godt op uden at låse en fast, men som flere har skrevet, den tvinger lidt en til at sidde korrekt og det ser jeg kun som en fordel.
Det bedste ved den er at man kan skiftekopjern (også i lædersadlen) så den passer ens hest. F.eks. at den har fået flere muskler eller at man skifter til anden hest.
Jeg har i al den tid ikke redet en hest som fik rygproblemer eller andet. Den er dejlig nem at rengøre og jeg kan anbefale at købe noget man kan sprøjte sadlen med og skure med en blød svamp. Det holder kuststoffet flot længe og hver gang jeg rengører min og pudser den op med det specielle sprøjte middel til kunststofsadler, forbavser det mig til stadighed, hvor flot den igen kan blive.
Jeg har dårlig ryg og fordi den er så let, er den altid håndterbar for mig

Ja det var så bare min mening, men vi er ikke alle ens og lige præcis kan passe den og den sadel. Den og dem de skal alle prøves for at føle om man bare sidder der som om man altid har siddet der og føler sig godt tilpas.

Den står hos WWW.Happy-horse.dk til 6995,- fra ny

Hilsen Margit
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ....
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 19:27
målt fingerbredden mellem sadelpuderne på min sadel (Wintec Isabell med CAIR) og den er altså også under 4 fingre, så mon ikke det er et fællestræk på sadlen?

Min hest har dog ikke fået rygproblemer af den; faktisk er det en af de eneste sadler, der har kunnet ligge på ham uden at skrabe ham.

MVH
Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg......
Forfatter: 
Dato:  26-11-2004 22:25
har både haft Bates og wintec modellen, og jeg kan kun give din ridelære ret.
Jeg synes at man sidder meget fast låst i dem.

Med venlig hilsen
Natasja
;-D *** "Military Ridningens Formel 1" *** ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Bates...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2004 19:43
Min søster har en Bates Isabell Werth.

Jeg har brugt den til at ride hendes ene hest i. Det er en dejlig sadel, god læderkvalitet og pæn finish. Min søster foretrækker dog stadig sin Kieffer og har sat IW'en til salg.

Bates IW koster ca. 13.900 kr herhjemme.

Normalt rider jeg i en Passier eller min søsters Kieffer Wien. IW'en er med 17,5" sæde og virker faktisk ikke generende, selv om jeg normalt ikke er vild med alt for dybe sadler / store knæpuder.

På plus-siden ligger også tilpasningsmulighederne: Bomvidde kan skiftes og knæstøtten reguleres efter behov. Jeg finder ikke sadlen bred - men jeg er også vant til at ride brede heste.

På minus-siden er sadlen ikke god til heste med flade, brede rygge. Den er også forholdsvis dyr - brugtpriserne er ligeledes ret høje.

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd

kammerbrede
Forfatter: 
Dato:  30-11-2004 15:45
Så nu har jeg været ude og måle kammeret :-)

Længst bagtil er der plads til 3 1/2 af mine temmlig store pølsefingre :-), bruger handskestr. Large.
Min er en bates isabell Werth.

Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd

Smal talje
Forfatter: 
Dato:  30-11-2004 19:00
IW'en har smal talje, dvs. at den i kammeret smalner ind ca. på midten. Nogen siger, det er et problem andre at det ikke er. Hvis hesten som min er meget flad over ryggen, så er det ikke noget problem, men har man en hest, som er spids meget langt tilbage kunne jeg godt forestille mig, at det kunne være et problem.

Michael Brodie siger, at smal talje ikke er noget problem, bommen er identisk med bommen i en sadel uden smal talje, taljen er kun for rytterens skyld. Sadelmageren i Ordrup (som vist er flyttet) siger, at det ER et problem. Jeg er glad for at ride i sadlen, den giver god støtte, men jeg synes ikke, at man er fastlåst - men det er naturligvis smag og behag.

Jeg synes, at sadlen ligger godt på mange heste, men man finder ikke en sadel, der kan ligge på alle.

I en sadel, der ikke har smal talje er kammeret nogenlunde lige bredt hele vejen, og har ikke et smallere punkt.

Min IW er i kunststof med uldstopning, jeg synes den holder sig rimeligt, men det er da rigtigt, at stoffet bliver lidt mere blankt med tiden, og det er en god ide, at have bøjlerne under klapperne. Fordelen ved kunststofsadlen er, at man får en sadel til ca. 6.000 kr. der er ligeså god (men nok ikke holder i lige så mange år) som en sadel til omkring 15.000 kr.

Nyhedsgruppe om klikkertræning af heste

Undervisning og kurser i klikkertræning af heste
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider