Jeg startede også med den billige sidste år, også for lige først at se, om hesten kunne fungere med mundkurv. Ikke fra Tika, men det ser ud til at være samme model. Men den gnavede begge mine på kæbe og hagespids. Sille fungerede fint med den. Hendes lillebror var meget lidt begejstret. Jeg skiftede så til en Greenguard til Sille og droppede mundkurv til Loukir, så jeg ved ikke, om han ville ha det bedre med Greenguarden. Greenguarden er meget mere luftig, og bliver ikke så ulækker som nylonmodellen, som jo bliver våd, når de drikker, og beskidt og klistret, pga den er så lukket/varm. Greenguarden har ikke gnavet Sille overhovedet. Det er den nye kasseformede model. Den gamle model, som jeg købte som reserve ville jeg prøve på hende igår, men den så ud til at genere hende ved/mellem næseborene. Og så havde hun ikke lige tålmodighed til at skulle have den tilpasset inden udlukning. Så hun fik den anden på igen. Hun fungerer fint med den. Selvfølgelig ville hun hellere gå uden, og det ville jeg ønske hun kunne. Men hun blev forfangen i maj sidste år og har ingen hæmninger. Æder og æder. Men en enkelt gulerod i bunden af mundkurven og så kommer hun næsten selv for at få den på også ude på folden.