Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Eksemdækken-hvilket mærke?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 12:03

Hej.

Jeg har en oldenborg hoppe på 20 år:-). Hun er 160 cm og meget, meget tyk.

Hun døjer rigtig meget med sommereksem i år, og jeg skal have købt et eksemdækken til hende. Jeg ville i den forbindelse høre, om I derude havde et godt råd til model mv.? Jeg tænker selv på et bucas, men det er jo træls at give i nærheden af 1000 kr., hvis det ikke duer:-)

På forhånd tak for hjælpen.

0
0
Svar på denne tråd

Eksemdækken - hvilket mærke
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 13:54

Vi har netop udskiftet vores Horseguard da det var blevet for smalt fortil (pga. muskelsætning), & efter 1 1/2 sæson også ved at være slidt op.

Det har fungeret upåklageligt & det dækker godt. Dog er det ikke det nemmeste, at få af/på da det skal trækkes over hovedet på mule.

Har i år købt et Rambo, & det er noget nemmere at få af/på da princippet er som med et alm. dækken med hel hals. Det dækker ikke fuldt ud maveregionen som Horseguard dæknet gør, men det dækker tilsyneladende godt nok & der er mere plads fortil i bringe/skulder partiet. Vil umiddelbart mene vi burde have taget dæknet 1 nr. større end hvad mule normalt går med - det er lige til øllet, at det passer. Men det sidder ganske godt, & dækker super ved øreregionen pga. "hætten".

Vælger du Rambo Sweet Itch er det billigst her:

www.athorsecare.com/FORSIDE.html

Max. kat.II spring LÆREpony søges lån/køb (ej dyr). Skal være super reel/let styrbar & håndterbar ude som inde, færdigmålt, konkurrencepas, trafiksikker, stævnevant, sund & rask.

0
0
Svar på denne tråd

Horze...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 14:08

Hej!
Vores shetlænder skifter mellem et Horze Eksemdækken og et Montar insektdækken.
Horze Eksemdækkenet koster 559,-. Det er fungerer fint, selvom spænderne på ryggen ikke tåler at hesten træder på dem, men ellers et rigtig godt dækken! Her er et link: horze.dk/ product_info.php?products_id=24812 dog går vores shetlænder ikke med hætten på.
Montar insektdækkenet koster omkring 700-800,-. Det er rigtig godt, men dog ikke med så meget mavebeskyttelse. Det er ekstremt holdbart og nemt at lappe.

MVH Jette

Kan du ikke se det smukke ved Fjordheste?

Så trænger du godt nok til briller!

Med Fjordbassen Aladdin og Shetlandsponyen Hannibal <3 <3

Elsker jer

0
0
Svar på denne tråd

Eksemdækken - hvordan fungerer det?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 15:16

Hej igen.

Tusind tak for de gode fif. Nu kommer mit næste spørgsmål så:

Hvordan fungerer det med dækkenet i praksis? Skal hesten have det på hele dagen, eller kun om aftenen/natten? Og hvad gør man, når det regner? Dækkenet er vel ikke regntæt?

Hvis det er meget varmt om dagen, tager man det så af pga. luft mv.?

Mange hilsner

Den uvidende:-)

0
0
Svar på denne tråd

FjordFan ♥Aladdin
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 15:46

FjordFan ♥Aladdin: Jeg har luret lidt på at købe horze dækkenet til at skifte med (har et RSH), men følger hætten med, når man køber dækkenet?

Jeg kan heller ikke helt greje deres størrelser. Ved du hvad en hest der normalt bruger størrelse 130-135 i dækken skal have?

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Horze..
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 17:32

Nina *Dimarch*: Hej! Nej hætten følger ikke med.. Ja størrelserne er mærkelige, men en str. S er ca. 110-115 i ryggen, så mon ikke din hest skal have en str. M.. :)

Janni (Harboøre): Hej! Vi har vores shetlænder inde om natten, så han går kun med dækkenet om dagen. I weekenderne får han det tit af midt på dagen, når der er høj sol, fordi der er der ikke særlig mange mitter (altså de små fluer, som er "årsagen" til sommereksem). Der er flest mitter ved solopgang og solnedgang :)
Hvis det regner hele dagen får han slet ikke dækken på, men hvis det kun er byger ind i mellem så gør han. Dækkenerne tørrer rimelig hurtigt især Montardækkenet..
Vedr. varme så er det ikke noget problem ved os, da dækkenerne er meget luftige og tit lavet sådan at de "kaster solstrålerne tilbage". Men som jeg skrev, så får han det tit af midt på dagen, når det er varmest :)

MVH Jette

Kan du ikke se det smukke ved Fjordheste?

Så trænger du godt nok til briller!

Med Fjordbassen Aladdin og Shetlandsponyen Hannibal <3 <3

Elsker jer

0
0
Svar på denne tråd

Sweet Itch
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 17:36

Sådan et har jeg også .. og det virker upåklageligt .. =)

Jeg brugte det dog mest som soldækken da min knabhingst blev alt for let solskoldet.

Nu går ridevallaken med på grund af fluer, og det holder fluerne væk godt, fordi det går godt ind under maven men er nemt netop på grund af at det er ligesom et alm. dækken ..

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

FjordFan ♥Aladdin♥
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 18:05

Tak for svar. Tror lige jeg ringer dem op på mandag for en sikkerhedsskyld, Og så køber jeg simpelthen sådan et som "udskiftnings-dækken", indtil økonomien siger god for endnu et RSH dækken.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 18:06

Mitter & andre insekter er virkelig aktive når solen står op & går ned.

I disse tidsrum er hestene mest plagede/udsatte.

Har man en eksem mule bør den som minimum gå med eksemdækken på i al den tid den går ude - så nej tag det ikke af den. Bedst er at lade den være inde i disse tidsrum men den bør stadigvæk have dækken på når den er ude.

Ja når det regner er det noget møg hvis man ikke tager mule på stald om natten så dæknet kan komme af & tørre, men man kan jo tage dæknet af når det regner for der er insekterne ikke aktive. Man kan også lægge et regndækken på mule istedet for eller udover eller se f.eks. hvad Lisbeth ♥Figorina♥ skriver i denne tråd - det er smart:

www.heste-nettet.dk/forum/6/137020/ 135606/

Max. kat.II spring LÆREpony søges lån/køb (ej dyr). Skal være super reel/let styrbar & håndterbar ude som inde, færdigmålt, konkurrencepas, trafiksikker, stævnevant, sund & rask.

0
0
Svar på denne tråd

dækken
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 23:01

Jeg har så lige et spørgsmål, jeg skal have fat i sådan et dækken til min hest. Men kan ikke finde noget i str 165?? Nogen der kan hjælpe lidt?? Et str 155 er simpelthen for lille..

Lene

Rocky - min dejlige hest....

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 09:54

Prøv at kontakte Anette fra athorsecare - er sikker på hun kan oplyse dig om hvorvidt f.eks. Rambo Sweeth Itch findes i str. 1.65 cm.

Det kan jo være, at hun ikke annoncerer med den str. fordi hun pt. ikke har den på lager men, at hun godt kan skaffe den hjem.

Et forsøg værd..

0
0
Svar på denne tråd

dækken..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 12:39

Har fundet et dækken inde hos Tika men efter min erfaring med sommereksem er lige med 0 er jeg nød til at spørge om det opfylder det det skal gøre..

www.tikarideudstyr.dk/ product.asp?product=3407

Rocky - min dejlige hest....

0
0
Svar på denne tråd

Boett dækken
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 13:57

Vi har gode erfaringer med Boett eksemdækken som vi bruger på min svigermors shetlænder. De holder længe, men jeg synes dog at det dækken vi købte sidste år i en størrelse større passe ponyen lidt bedre end det jeg fik anbefalet i butiken.

Dækkenet skal også trækkes op over hovedet på ponyen, og selvom han ikke har haft det på en hel vinter, stikker han hovedet lige i dækkenet når jeg finder det frem. Han ved det er godt...;o)

Nu med 2 føl

Petersmindes Lima e. Bøgegårdens Laurino - Bøgegårdens Lantano

Petersmindes Lincoln e. Bøgegårdens Laurino - Victory

Stævneskab købes

Send besked

0
0
Svar på denne tråd

1223575
Forfatter: 
Dato:  07-06-2009 14:36

Jeg plejer hver sommer at købe to billige dækner da de ikke holder længe.

i år her jeg dog invisteret i et horsgrund dækken det ligger godt men jeg har lidt problemer med at hun bliver skravet på indersiden af bagbenene af de stropper der sidder der.

Ønsker du at gøre noget ved vægten? Så kik på www.idealvaegt.dk anvend kode 12545

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...

Rideudstyr sælges

0
0
Svar på denne tråd

Buzz-off
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 11:10

Jeg har netop set Bucas Buzz-off hos Borjes til 585, de fåes desuden op til 165 (Lene308 ♣Rocky♣).

Jeg har ikke ikke erfaringer med eksemdækken, men er selv på udkig efter fluedækken...

0
0
Svar på denne tråd

Eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  08-06-2009 13:41

Jeg bruger et Rambo Sweet ITch Hoody til min eksemhoppe. Hun har dækkenet på om dagen når hun er ude og så tager jeg det af om natten.

Som Holme ovenover skriver, så kan man købe en waterproof fly liner til at clipse indeni dækkenet på dage med byger. De dage, hvor det står ned i stænger bruger jeg et Rhino Original regndækken med aftagelig hals.

Jeg har prøvet andre eksemdækkener, men dette fra Rambo er det eneste, der ligger godt på min hest uden at slide hårene af hende alle mulige mærkelige steder.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

Boett.......
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 23:02

...jeg har et Boett-dækken og det er nu nr. 3 i rækken. Har haft et andet mærke og har haft andre i hånden da jeg overvejede og skifte mærke pga prisen. Det er og bliver dog et Boett-dækken her i stalden da jeg synes det holder godt, er nemt at lappe (lapper medfølger) og synes det er en go' kvalitet stof der er let og luftigt, men holder det ude den skal... og det er ikke så'n noget elastik stof! Det er til vores NF vallak der ellers er en skovl til alt så'n noget med udstyr og stå stille og opføre sig pænt, men når dækkenet kommer frem i foråret og når han skal ha' den på til dagligt står han bare så pænt for han ved godt hvad den gør! Han har det på hele døgnet fra april/maj til september (løsdrift), når det regner bliver han våd, men det her stof tørre nemt

Han er ved at ligne lidt et kludetæppe pga lapper og har også skifte spænder, men det fungere bare Det nuværende dækken køre på 3/4 år og har nogen levetid endnu, selvom nogen siger de holder ca. 2 år

Den glade ejer af xx-islænderen Kolskór fra Nr. Felding *G*

0
0
Svar på denne tråd

Nogle af Rambos
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 20:50

flue-/insektdækkener er store i str. bare for at være opmærksom på dette.

Fordelen ved nogle af Rambo modellerne er at man kan købe et under-regn-dækken og hæfte dette på efter behov, - lidt ligesom Rambo-Duo systemet med underdyner der kan udskiftes efter ønske.

mvh

LGI

Let brugt Rambo Protector insektdækken, str. 160

Nye Golden Dress Fløjlsridebukser, med knæskind, str. 40

Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning?

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider