Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Eksemdækken til muskuløs mule
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 22:22

Så er det tid til, at mule skal have et nyt eksemdækken MEN hvilket???

Hun er vokset ud af det "gamle" ved skulder/bring området dvs. det nye skal, fortil, være til en muskuløs hest.

Har pt. et fra Horseguard.

www.stald-direkte.dk/shop/ horseguard-eksemdaekken-900p.html

Det har vi været yderst tilfreds med, da det har beskyttet & holdt ganske tilfredsstillende, men nu er det desværre for stramt fortil.

Erfaringer med dette eksemdækken søges:

www.stald-direkte.dk/shop/rambo- sweet-itch-395p.html

Mule passer Rambo Supreme dæknerne perfekt - er Sweet-Itch mon lige så god i pasformen som Rambo Supreme??

Det er pt. det dækken vi hælder mest til, men vil super gerne høre andres erfaringer med eksemdækner til brede heste (str. 1.55 cm).

99 % bokse lejet ud til military B.stævne klubhold mesterskab dist. 5, d.13-14/6 2009

Boks med vindue kan evt. lejes, i 95 % selvpasser stald for rette pensionær, på Næstved Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

Gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 20:42

med Rambo Protector, da den kan tåle en del tumult, i forhold til nogle af deres andre modeller.

Denne model har jeg brugt til forskellige heste (vallakker), der står/går på rideskole, med andre foldkammerater, - og det holder.

Samtidig kan jeg godt lide at halsen kan tages af.

Den omtalte model er bla brugt til en rund, mindre hest, samt en større, bred hest, og på begge har de ligget godt.

mvh

LGI

Let brugt Rambo Protector insektdækken, str. 160

Nye Golden Dress Fløjlsridebukser, med knæskind, str. 40

Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning?

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Sweet Itch
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 08:22

Jeg har et Rambo Sweet Itch Hoody til min hoppe, og er meget tilfreds med det. Det ligger super godt på hende.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 17:41

Lisbeth: Er der god plads ved bringe partiet??

Det er super vigtigt for mig at vide - vil ikke købe et som sidder stramt, da det netop er "problemet" med det nuværende eksemdækken som mule er puttet i. Krikkedyret er 1.72 cm. & godt igang med seriøs dressur træning & sætter pt. mange muskler.

Lene: Tak for dit input men det skal være et eksemdækken, et insektdækken er ikke godt nok. "Maskerne/hullerne" er simpelthen for store.

99 % bokse lejet ud til military B.stævne klubhold mesterskab dist. 5, d.13-14/6 2009

Boks med vindue kan evt. lejes, i 95 % selvpasser stald for rette pensionær, på Næstved Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

Sweet Itch Hoody
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 22:29

Min egen hoppe er også ret kraftig og bred om bringen, og det ligger super godt på hende.

Pasformen med V-lukning foran er det samme som i dit Rambo Supreme, så hvis det ligger godt på hesten vil jeg ikke være så nervøs.

Iøvrigt så kan du købe et tyndt regndækken til at clipse indeni til de dage, hvor der er byger. Det er en god investering:-)

0
0
Svar på denne tråd

insekt dækken
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 08:51

Rambo Protector super pasform..

Horseware - Rambo - Rhino - Amigo

alle de nye varer fra Horseware

Alt foder afhentet i butikken - 10%

AT HorseCare super service - hurtig levering !

0
0
Svar på denne tråd

Rambo Protector
Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 12:53

Rent faktisk har jeg både et Rambo Protector og et Sweet Itch Hoody, og jeg er faktisk skuffet over Pretector dækkenet. Det er slet ikke nær så godt, som Sweet Itch Hoody og lukker slet ikke tæt på halsen, så mitterne har fri adgang.

Så jeg vil til enhver tid anbefale Sweet Itch Hoody over Protector.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-05-2009 15:33

Mange tak for info. Nu er jeg ikke nervøs for at bestille et Sweet Itch Hoody dækken til mule TAK..

Mon ikke athorsecare er klar til (også) at sælge os sådan et - hva` så Anette er du frisk

Skulle da bare have købt alle dæknerne på samme tid istedet for overgangsdækken for sig & regndækken for sig tsk tsk - besværlige kunder

0
0
Svar på denne tråd

Insekt dækken
Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 10:22

Jeg er altid klar hi hi

Skal nok få dem sat på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-05-2009 16:00

Ja det er jo lige det du er

Skal bruge et Rambo Sweet Itch Hoody str. 1.55 cm.

Sådan et:

Ringer til dig i morgen

Boks med vindue kan lejes, i 99 % selvpasser stald for rette pensionær/hest. Næstved Ridecenter 800 kr. pr. mdr.

Mops tæve parret uge 18. Er der bingo er hvalpene salgsklar til september (farve fawn)

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor dækken hvis det kan undværes.
Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 00:05

Hej har du prøvet økozon kur....

Vi har sommer eksem. og brugte det sidste år , hoppen har ikke haft dækken på siden, hun har sågar fået man der er 30 cm lang igen...

Det koster knap 3000. kr. men det er meget lettere og hesten er ikke det mindste generet af dyr..

hvis ikke det er prøvet så er det absolut noget du skal..

kan evt maile nogle web sider i tyskland hvor det koster 2300.

mvh kevin

Stald Nygaard

frieser

Bettina der rider og elsker de sorte perler

Hestepension Nygaard med plads til 14 heste.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-05-2009 13:19

Kevin: Nej har ikke prøvet økozon - kun læst det anbefales et par steder herinde. Har ikke sat mig ind i netop det produkt så ved ikke noget om det. Må vist se at vågne lidt op...

Regnede absolut ikke med, at hesten kunne blive helt eksemdækken-fri vha. Økozon kur, så jeg må vist læse lidt om det - smid endelig link ind

Tror ikke mule er generet af sit eksemdækken, hun "hjælper" selv til når det skal af/på (tager selv hovedet ned & står altid helt stille mens dæknet trækkes over hovedet), hvilket hun ikke gør når hun skal have f.eks. trense på (tager ofte hovedet op & står ikke altid stille med det). Hun er i forvejen vant til, at gå med dækken resten af rundt så sommeren er ikke noget spec. for hendes vedkommende ift. "tøj" på eller ej.

Har observeret, at alle de heste der går på markerne omkring os, der har "tøj" på/fluemasker og lign. insekthæmmende instanser går LANGT mere fredeligt rundt på foldene, kontra de heste der er "nøgne".

De pisker med halerne, ryster på hovederne, har løbende/betændte øjne, & tager dagligt adskellige løbeture for at komme væk fra insekterne

Det gør vores aldrig når de er "pakket ind" - det er kun halen der basker men det er ikke en hysterisk & konstant pisken.

Er dog absolut åben for alternativer så oplys mig endelig

Boks med vindue kan lejes, i 99 % selvpasser stald for rette pensionær/hest. Næstved Ridecenter 800 kr. pr. mdr.

Mops tæve parret uge 18. Er der bingo er hvalpene salgsklar til september (farve fawn)

0
0
Svar på denne tråd

Rambo Sweet Itch
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 09:34

Rambo Sweet Itch Hoody

Kan nogle hjælpe mig med tillægsspørgsmål?

• Er maven dækket af med en plade eller spændes det "bare"?
  • Er der åbning mellem overgangen fra hals til dækken eller dækker det helt til?
  • Hvorledes ser det ud mellem forbenene?

Hesten går med et Horseguard/RHS-lignende dækken, men vil gerne slippe for at hive det over hoved hver gang.

Håber nogen kan svare.

Hilsen

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Rambo Sweet Itch Hoody
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 14:35

Dækkenet er ligesom længere under maven, og når gjordstropperne spændes når de næsten sammen.

Halsen sidder fast på dækkenet på den øverste halvdel, men står åbent forneden. Halsen på min er så lang, at det dækker fint, og der er kun en lille trekant, derhvor det halsen og V-lukningen støder sammen.

Mellem benene er det som et ganske almindeligt dækken, og det er ikke noget problem for min eksemhest. Hun er kun angrebet på halsen og på halen, og ser helt normal ud på resten af kroppen.

0
0
Svar på denne tråd

Eksem...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 15:14

Hm...

Denne hest er primært ramt fra i linien mellem forbenen frem til lysken.

Tror du det er for åbent med Rambo-dækkenet?

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 20:05

Bestilte dæknet hos athorsecare d.8/5 (eftermiddag), & modtog dæknet hjemme d.14/5, DET er sgu da super.

Anette, tak for endnu en upåklagelig handel - de varmeste anbefalinger til dig

Som ventet (håbet ) ER det nye Rambo dækken noget nemmere, at lægge på kontra Horseguard dæknet så hurra hurra..

0
0
Svar på denne tråd

ATHorsecare
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 15:18

ATHorsecare/Anette, super service fra dig!

Bestilte et Sweet Itch Hoody igår mandag og vupti! Det er allerede kommet her tirsdag!

Takker.

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Rambo dækken
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 17:31

Takker..

Altid frisk og kører lige nu super tilbud på de sidste Rhino.

Enkelte Rambo regn og overgang.

Åben i morgen torsdag fra 12 - 14 med super tilbud på rest dækkener.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider