Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hjælp til TV-valg
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 09:16

Halløj

Nu har jeg siddet og søgt lidt på nettet og kan intet finde. Jeg skal have købt et nyt TV til vores spisekøkken. Mine krav er mest at den skal være flad og hvid - tror dog gerne kæresten vil have lidt flere specifikationer ;-)

Men har ikke så meget forstand på det desværre (og da det nok bliver en julegave vil jeg altså ikke lige spørge ham hvis nogen her kan hjælpe :-))

Mit valg står p.t. mellem følgende 2:

www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/ LTN22X03DDW_(Wupti).html

eller

www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/ 15988A_(Wupti).html

Men har virkelig ingen forstand på alle de der spec. Nogen der kan fortælle en tumbe som mig lidt om fordele og ulemper ved begge???

0
0
Svar på denne tråd

Full HD
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 09:22

Min teknik-interesserede far siger at man ikke skal købe fjernsyn der kun er HC-ready, de skal have Full HD. De er lidt dyrere her og nu, men da analog TV er fortid om ikke ret lang tid, så er det en god investering.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

HD....
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 09:42

Kan du så ikke spørge ham om det ikke er nok hvis den er HD-ready når man har sådan en boks der er slået til antennen/fjernsynet der vist nok fikser det sidste. Håber han ved hvad det er ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Fjernsyn
Forfatter: 
Dato:  16-12-2008 09:12

Det er ganske udmærket, at TV'et er HD ready. Det med HD er lidt overreklameret og det er kun, hvis du idag bruger din egen antenne det vil blive et problem og du skal have en digitalboks. Har du kabeltv vil der ingen problemer blive overhovedet!

Derudover skal du kigge lidt på kontrasten og den er i dette tilfælde kun på 500:1 på begge TV. For at kontrasten er OK, skal du op på over 8000:1.

Du kan evt. tjekke Samsungs fladskærme. De laver en hvid model i smart design, og som opfylder kontrastkravet og har en god opløsning.

Rideudstyr sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

takker :-)
Forfatter: 
Dato:  16-12-2008 14:04

Hej Lisbeth

Tak for oplysningen, det var lige nøjagtig sådan noget jeg søgte - svært når ikke man kender så meget til det.

Vi har egen antenne, men har også en digitalboks så der er forberedt. Så i det tilfælde er det altså nok med HD-ready?

Mvh Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Full HD el ej...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2008 14:34

Som jeg forstår det skal man sidde MEGET tæt på skærmen for at kunne se forskel på, om der er full-HD eller ej. Jeg husker ikke de præcise tal, men har lige fundet lidt i guiden på www.2tal.dk (guiden er dog vist lidt forældet). Der står der, at afstanden til skærmen skal være ned til to gange skærmstørrelsen, før man kan se forskel, og at skærmen derfor skal være mindst 40", før det giver mening at købe full HD. Og til et køkkenfjernsyn burde mindre kunne gøre det. Så som Lisbeth skriver er det lidt opreklameret. Men de fjernsyn, der har full-HD har så også ofte andre funktioner, der forbedrer billedkvaliteten.

HD-ready har vel ikke noget at sige mht analog/digitalt signal? Der er det vel indbygget digital tuner (der er vist to slags og den ene dur vist ikke til den type signal, der sendes i DK?) , man skal have for at slippe for den ekstra boks? Vel og mærke, hvis man ikke har kabel-, satellit- el fiber-/bredbåndstv.

0
0
Svar på denne tråd

SusanneDam
Forfatter: 
Dato:  16-12-2008 15:19

Ja, et HD-ready er rigeligt:-)

Rideudstyr sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  17-12-2008 09:29

Takker for alle oplysniongerne, så blev jeg lidt klogere :-)

Det er kun et køkkenfjernsyn, så det behøver overhovedet ikke være vildt god kvalitet. Den bliver som ikke brugt så tit. Vi er bare lidt træt af det gamle vi har derude (IKKE fladskærm) da den fylder næsten hele skænken selvom det kun er en 15".

Nogen der har erfaring med TV hvor opløsning, lysstyrke og kontrasten ikke er højere end de ovenstående?

0
0
Svar på denne tråd

tvtvtv
Forfatter: 
Dato:  17-12-2008 12:41

Hvis det er 37´ eller derover så er det bedst med FULL-HD, hvis det er mindre er det ligemeget.

Hvis det skal (også) bruges til at spille på (fx Playstation mv) er det rigtig godt med "100 htz"

I øvrigt hvis man (også) skal bruge det til spil er det smart at der er "plug N play" foran/på siden af TV´et ellers skal man om bagpå hver gang man skal tage det fra...

Skønt er det også hvis der er USB indgange så du kan sætte PC, kamera eller lign direkte i.

Og hvis I læser tekst TV så er det rart når den har mange siders hukommelse så man ikke skal sidde og vente på at den "tæller"

Hilsen fra

Strit 77

-Part-rytter søges til 1´er pony i Gesten.

2 gange ugentligt.

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider