... min både livs-, syge- og uanvendelighedsforsikret. Og det er jeg godt tilfreds med.
Alt i alt har det heldigvis IKKE kunnet betale sig, da jeg har haft ham i 6½ år og dette år er første gang han har haft dyrlægebesøg ud over årlig vaccine go tandtjek. Men til gengæld var det altså rart da han stod og var halt, at jeg ikke skulle spekulere ret meget over at dyrlægen ved sit andet besøg sagde at han skulle på klinikken og have den store halthedsundersøgelse med røngten - og (ud over at jeg selvfølgelig var ked af hestens tilstand) var det heller ingen ulykke at de på klinikken sagde at han skulle komme igen en gang til og have taget FLERE billeder og scannes!
Så med dyrlægen på besøg hos os i alt 3 gange og os på besøg på klinikken med røngten, scanning og ledbehandling, kom jeg af med knap 9000 kr - og forsikringen dækkede godt 6000.
Jeg HAR sikkert betalt mere end de 6000 for sygeforsikringen i løbet af de seneste 6½ år - men da jeg stod og skulle bruge forsikringen var det nu dejligt at have den.
Det eneste ærgerlige er at de ikke også dækker de dyrlægeanbefalede tilskud med glukosamin, MSM og at hesten skulle have sko på. Men det er jo ikke udgifter der kommer på en gang, så de er lidt lettere at overskue end en stor dyrlægeregning.
Den hest jeg havde før, brugte lige godt 15000 kr på dyrlæge de sidste 2 år jeg havde ham - der fortrød jeg at jeg ikke havde ham sygeforsikret!