Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Lipizzanerfolk - hvilken sadel?
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:48

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad andre lipizzanerfolk rider i?

Det eneste jeg ved er at jeg skal ha fat i noget med en god BRED bom - men hvad rider I i? Engelske sadler, baroksadler, bomløs...eller noget helt fjerde?

"When I bestride him, I soar, I am a hawk.

He trots the air, the earth sings when he touches it."

- William Shakespeare

0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger engelsk
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 23:32

Mine 2 drenge har engelske sadler County købt for en krig siden og meegggeeettt brede - ligesom deres pandebånd (der aldrig er store nok på et normalt hovedtøj...) Og så mine damesadler hvor den ene er engelsk og den anden bygget i Wien (efter den engelske model) Iøvrigt til salg....

Ellers kan anbefales de barokke sadler

Mvh

Heidi

Part søges til lipizzanervallak i Smørum

Nihil intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd

Siglavy
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 00:38

Tak for input...ja, da jeg stod og beundrede min skønhed kunne jeg godt se, at der skulle noget a la koldblods-bomvidde til... :D

- Not of This World -

0
0
Svar på denne tråd

Barokke sadler
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 20:25

men jeg bruger bomløse/lammepuder under tilridning, for de bliver bredere til der er ca 8 år og evt er igang med piaffen.

Af de barokke kan alle mine 4 lipier som rides pt, gå med Epona bom 3 fra Sattlerei La Selle - dyr sadel, men holder livet ud og så er den fleksibel nok til alle hestene. Genialt.

ja, pandebånd passer aldrig - de er korte i hovedet men brede pander.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs her
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 20:30

Jeg rider i en Bareback Cheyenne, med liggeunderlag under sædet efter råd fra Eva. Jeg opgav at finde en bomsadel til prinsessen i sin tid, og nu sætter jeg mig aldrig mere i een.

Når pengene rækker bliver det en Epona.

Jeg har altid syntes Ozoras ansigt var så smalt og feminint. Men hun skal også have bredere pandebånd... Det må være den store hjerne.

Rikke

www.lipizzan.dk

"The knowledge of the nature of the horse is one of the first foundations of the art of riding it, and every horseman must make it his principal study."

Francois Robichon de la Gueriniere

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 23:30

Jeg har faktisk siddet og surfet bomløse sadler i dag, der er mange rigtig spændende bud, synes jeg. Var et smut forbi www.optimalsadel.dk og fandt nogle jeg syntes rigtig godt om.

Eva, jeg kender ikke lige umiddelbart den sadel du nævner, men hvis vi er over de 8-10.000 kr så er jeg nok nødt til at stå af :)

Barebacks modeller er yderst rimelige i pris, synes jeg....hvor meget støtte er der i sådan en fætter? Jeg skal jo på ryggen af et utilredet dyr med krudt i måsen :D

Ifølge Kathrine på optimalsadel er Trekkers sadler med megen støtte og føles som en bom-sadel. Det var en af dem jeg overvejede.

"Når vi tager vore drømmes tågede slør af hesten, fremstår den endnu mere bemærkelsesværdig end før." - Andrew McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider