Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hjælp til Canon objektiv
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 10:15

Nogen der har erfaring eller bare forstand på at hjælpe mig..

Jeg skal ha nyt objektiv, men er noget i tvivl om hvilket jeg skal vælge..

Jeg har dette højst på listen:

www.canon.dk/For_Home/ Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/ Image_Stabilization_Lenses/EF-S_55- 250mm_f_4-5_6_IS/index.asp

Grunden til dette er at jeg syntes det andet jeg har fundet starter for højt oppe.. Det er dette objektiv:

www.canon.dk/for_home/ product_finder/cameras/ef_lenses/ image_stabilization_lenses/ef_70- 300mm_f4-5.6_is_usm/index.asp

Eller er det et helt tredje i vil anbefale? Har ca. 4000 kr..

---
Helena
ღ Zenta af Østerdovergaard ღ

0
0
Svar på denne tråd

Om det lige
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 12:02

Om det lige starter på 55 eller 70 mener jeg at du kan springe op og falde ned på. Jeg bruger et 70-200 til heste, og det fungerer fint. Du slipper også for at spekulere i forvrængning, når det først starter på 70.

Nu ved jeg godt at du skriver en pris på 4.000 kr. og jeg ved også godt at det jeg nu anbefaler koster lidt mere. Men overvej det alligevel. Et Canon EF 70-200 f/4 USM. Det koster 4.840 kr. hos http://www.kamerashop.dk. Det er en helt anden kvalitet end de to andre. Og til heste vil IS ikke være relevant. Det modvirker ganske vist rystelser i objektiver, men med de lukkertider du typisk vil køre på til heste, så er rystelser ikke et aktuelt problem.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 13:26

Syntes bare jeg indimellem er træt af at mit nuværende 55-200mm fordi jeg skal så langt væk.. Men det er nok et spørgsmål om at vænne sig til det ;)

Jeg har et EOS 400D.. Kan det så overhovedet betale sig med et objektiv til 4800 kr?

Hvad med dette? Vil gerne ha det ekstra zoom.

www.canon.dk/for_home/ product_finder/cameras/ef_lenses/ image_stabilization_lenses/ef_70- 300mm_f4-5.6_is_usm/index.asp

Jeg er ikke sååå meget inde i det og derfor spørger jeg ;D

---
Helena

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 14:52

Jeg har det objektiv Jan anbefaler. Og jeg er meget glad for det.

Det eneste minus jeg kan komme i tanke om, er at det ikke er vanvittig lysstærkt.

Billeder fra en mørk hal:

Derfor overvejer jeg at udskifte det med et 2.8 i stedet.

Desværre bliver det så temmelig meget tungere. Det objektiv og EOS 40D kommer til at give trætte arme :)

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg brugte det
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 16:05

Jeg brugte det objektiv til både mit 300D og mit 350D, så det er ikke overkill til et 400D. Men det kommer naturligvis an på hvad man vil med sin fotografering. Hvis det bare er til at hygge på med en solrig sommerdag i ny og næ, så kan man sagtens nøjes med mindre.

Se på objektivet som en investering som skal holde i mange år. Kamerahuset skifter man ud, og objektiverne beholder man så. Så kan man lige så godt købe noget der er godt, og som kan holde i længden.

Jeg tror også at PiaR har 55-200'eren og kan komme med en sammenligning af byggekvaliteten på den versus 70-200'eren.

0
0
Svar på denne tråd

55-200
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 16:27

Jeg har en 55-200.

Den fulgte med da jeg købte mit 350D. Jeg tror ikke at jeg har taget 100 billeder med det, for jeg foretrækker helt klart L objektivet i stedet for.

De to objektiver kan slet ikke sammenlignes.

Hverken kvalitets- eller resultatsmæssigt på billeder.

Min 55-200 er plastikagtig og minder lidt om legetøj, hvorimod 70-200 er tungt og gedient. Man kan mærke kvaliteten :D

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Så er vi ikke
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 08:38

Så er vi ikke helt uenige om byggekvaliteten ;-) Jeg synes at det næsten føles som at man kan slå søm i med et L-objektiv.

Og så KAN de altså tåle nogle gedigne tæsk. Pia husker sikkert stadig vores fototur forrige år, hvor mit L-objektiv fik et spark af en hest. Det eneste der skete var at det lige skulle justeres på værkstedet, og så skulle der købes en fjeder og en skrue til kamerahuset.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 09:18

Jeg har nu bestilt objektivet og det står mig i 3300 kr.. Glæder mig rigtig meget til at få det prøvet.

Tak for hjælpen ;D

---
Helena

0
0
Svar på denne tråd

Hvilket
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 13:24

Hvilket endte det med at du valgte? Det til at slå søm i med eller det andet? :-)

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 16:46

Jeg har bestilt det du anbefalede først..

---
Helena

0
0
Svar på denne tråd

Du har
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 17:01

Du har købt dette? : EF 70-200 f/4 USM

Hvor har du fundet det til den pris?

"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"

0
0
Svar på denne tråd

EF 70-200 f/4 L
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 02:49

jeg købt det på ebay.co.uk i sidste uge, det kom 5 dage efter med posten. Der er 1 års garanti på, og kan laves i DK. Gav 3300 ink fragt mv.

Mvh Louise

- Dejlig dressurvallak sælges - Tryk her

7 år, 167 stg, trafiksikker, fine gangarter

Portættegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider