|
|
| Fuldblod - Nej tak??? |
|
|
Fuldblodshesten er der ikke mange der ønsker at købe som ridehest, men hvorfor? Jeg er selv ejer af en dejlig fuldblod, som er lige så god som alle andre hestetyper. Han er rolig og sød. Jeg er desværre blevet nød til at sælge ham fordi jeg skal på videre gående uddannelse og ikke har råd til at beholde ham, men selvom han har stået til salg længe nu, er der igen henvendelser på ham. Er det bare fordi han er fuldblod? Hvorfor vælger man annoncen fra bare fordi det er en fuldblod? Hvad skal der til før du ville købe en fuldblod?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da |
| Forfatter:  |
Bente 3 |
| Dato:  |
29-06-2008 15:34 |
|
en skøn hest du har... Jeg eeeelsker fuldblodsheste. Har selv to - der dog kun er halvt fuldblod, men de ville da ikke være de samme uden. Hvor er han til salg henne? Hvad koster han? Mvh. Bente
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuldblod |
pjemm |
29-06-2008 15:35 |
|
Det er en dyr skovturshest. Og nogen af dem har meget let ved at se spøgelser, men har ikke super meget gang rent dressurmæssigt. Så uden "resultater" og rutine, så er han nok mere for dyr end forkert race. 20.000 er mere realistisk. Personligt er hestetypen for spirrevippet til mig, men det er jo kun smag og behag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spirrevip? |
|
|
En fuldblod er da kun spirrevippet, når den er i løbskondition. Når den er færdig med løb er den lige så kraftig som en varmblodshest. Problemet med fuldblod er jo at de sjældent har de store gangarter, og sjældent den mest fantastiske springteknik. Men til spring har de en enorm vilje, og den kommer man faktisk længere med end perfekt teknik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville |
|
|
ikke betænke mig et sekund med at købe en fuldblod, det kan godt være den ikke er noget wauu kæmpe stort forbens spjæt helt op til ørerne gangarts maskine, men jeg vil hellere have bagbens indundertræden end forbens spjæt, desuden synes jeg ofte de har et mindre kompliceret temp. end f.eks. trakheneren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spirrevip |
pjemm |
29-06-2008 18:18 |
|
Charlotte, de fuldblod jeg har redet har været som at sidde på et cykelstativ.  Men nu er jeg jo også til de helt kompakte modeller som fx. welsh cob.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov nu |
Bente 3 |
29-06-2008 19:05 |
|
må jeg da vidst være med igen..... Min 7 års vallak er halv trakehner og halvt fuldblod...... Han er hverken spirrevippet, skør i hovedet, har kompliceret temperament, eller svage gangarter. Han er kanon i dressur, har fået megen ros for ham ridemæssigt. Han elsker spring og er rimelig til det. Han er en meget muskuløs hest som er 1.73 i stang....... Bruger ham når nogen af de unge heste skal på tur for første gang, fordi han er 100 pct afslappet og sikker i natur og på vej Mvh Bente
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gerne fuldblod..... |
|
|
tjaa...jeg ville nu gerne have en fuldblod, men ikke som dressurhest, men som allround og terrænheste er de tit fantastiske. Desværre vil min krop ikke som jeg vil, har ellers en rigtig fin vallak i kikkerten, der godt kan blive min nye hest Og så må jeg have en forædlet oldenborg til dressur. Som en anden også skriver, så har fuldblods altså en vilje, man tit kommer langt med ridemæssigt. Hilsen Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Jeg har også fuldblod, og jeg tror aldrig at jeg skal have andet (ihvertfald skal det være noget der minder meget om!). Jeg er helt vild med viljen og temperamentet. Jeg har aldrig oplevet en så lærerig og følsom hest, som ham jeg har nu. Nu er min heller ikke noget "cykelstativ", han er rimelig fyldig, men det er jo også et spørgsmål om at ride de rigtige muskler på dem. haislund: Tag nogle nye billeder!!! Billederne viser alt det folk synes mindre om ved fuldblods; dårligt gående (ligner den tripper), lavt ansat hals osv. - og så tror jeg også han er liige dyr nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234467 |
|
|
Altså.. Jeg har ingen betænkeligheder ved fuldblod. De skal bare holdes igang hele tiden og ikke stå for meget stille. Jeg har kendt flere ganske udmærkede fuldblodsheste gennem tiden og de har været supe rideheste flere af dem - den ene er det stadigvæk men går med føl lige nu. Dog er jeg ikke så mege til en fuldblod. Jeg kan bedre forestille mig selv på en fjordhest, hvis jeg skal være helt ærlig. Men det kan da uden tvivl være nogle dejlige heste. Det er jeg ikke i tvivl om, hvis man forstår sig på, hvad man har mellem hænderne vel og mærke.
- Du træner din hest uanset om det er bevidst eller ej, hver gang du er sammen med den - Kelly Marks. Træningslejr med Susan Kjærgård i uge 28 www.epona.tv - Prøv det -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuldblod |
|
|
Tak for svarene. Jeg har nu lavet annoncen om, sat billeder ind og sat ham 10000 kr ned, så må vi se om der er nogen der sys han er lige så dejlig som jeg. Er ked af at jeg skal af med ham, for han er virkelig dejlig. ELsker hans temperament og hans evne til at knytte sig til sin ejer. Bare ærgeligt, men man skal jo have sig en uddannelse. . .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fuldblod |
StaldK |
30-06-2008 23:07 |
|
er en super fantastisk race, og bliver oftes dejlige rideheste, så forstår måske godt din undren. Det som fænger mit øje ved annoncen, er en hest lidt til den tynde side, dog ved jeg at fuldblod har et højt stofskifte, endnu mere er at du forlanger at køber betaler for handelsundersøgelsen, og det får mine alarm klokke til at ringe, for normalt er det sådan at køber betaler, såfremt der INGEN anmærkninger er, og sælger betaler hvis der ER anmærkninger. Så er det jo man undre sig lidt, og tænker; hmm mon ikke der er noget galt, siden hun forlanger køber betaler ligegyldigt hvad? Ja sådan tænker jeg i hvertfald. Ellers en fin hyp;O)
Karoline Tag dog ansvar for dine handlinger, vær din opgave voksen, og dit ansvar værdigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bøjprøve |
|
|
Jeg ved godt det lyder som om han fejler noget, men der er mange der skriver det i deres annoncer. Men vil lige slå fast at han intet fejler. Han har været ved Tove Due, og jeg har spurgt hende til om han ville kunne gå igennem en bøjprøve uden anmærkninger, og det mente hun helt bestemt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da meget normalt....... |
|
|
For mig får det ikke nogen alarmklokker til at ringe, at jeg som køber selv skal betale lige meget om hesten går igennem eller ej. De 2 heste jeg ind til vidre har købt, ja der har aftalen været at jeg betalte lige meget hvad. Og de gik begge igennem uden problemer  Så for mig betyder det ikke noget. Jeg synes selv at XX'ere kan være interessante - men er nok selv mere til heste med noget mere krop. Sådan er det at være dressurrytter OG oldenborgejer  Til avl kunne jeg godt være interesseret i en XX'er - men så ville det jo kræve at det var en hoppe  Held og lykke med salget.
MVH Charlotte Der var en, der var to, der var tre - Medoc, Nimmer og Piv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ejer selv |
|
|
verdens bedste hest og den er fuldblod . Men jeg vil sige jeg har set rigtig mange fuldblod med skavanker, især dem der har haft en løbskarriere. Ser man sig for, så kan man sagtens finde gode fuldblodsheste som kan bruges til sportsridning. Men jeg har desværre set flere tilfælde af at man har købt en billig exvæddeløber og så ender man med dyre dyrlægeregninger og en begrænset anvendelighed af hesten. MVH Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuldblod |
|
|
JO TAK ! Fuldblods heste (xx og ox) har en intens personlighed, som jeg godt kan lide. Man kan godt trække lidt på smilebåndet, når en rytter stolt fortæller at de har en "ÆGTE/REN" DV ??? DV = en registreret bastard, og ikke andet. (fra en der også har ejet DVèr)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja....? |
|
|
Jeg har så været den lykkelige ejer af en fuldblod og jo han kunne da være lidt varm af og til (især på springbanen) men det er den mest vidunderlig hest jeg har haft og helt uden evner mener jeg da ikke de er?? ham her gik da M dressur og MB spring på C plan ?? så helt uden evner var han ikke. Han gik desværre ned på hovsenebensbestændelse for 4 år siden... Se evt bill af den brune hest med rytter på præsentation...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuldblod |
|
|
jeg holder også meget af fuldblod (har selv en ½ fuldblod derhjemme..) Dog ville jeg betænke mig ved at købe en fuldblod der har haft en løbskarriere - jeg kender til flere der desværre er slidt voldsomt i skuldre og ryg! Når jeg ser din annonce (og jeg tror at det er den opdaterede) tænker jeg at eftersom hesten skulle være redet op gennem det sidste år, så kunne jeg godt ønske at se lidt flere "ridemuskler" (bedre overlinie og bagpart) Desuden er han lidt tynd, går han ikke på græs nu og har fået lidt mere sul på kroppen, det ville pynte på billederne. Hm.. ja, så er krybbebidning jo en handelsfejl, som trækker noget ned i pris! Alt i alt så ville jeg sorterer ham fra hvis jeg var på heste-shopping, i mine øjne er han for dyr når helheden er taget i betragtning. Øv det lyder faktisk ret negativt - for han er garanteret en dejlig hest. Held og lykke med at finde et godt hjem til ham!
Kristina Wrap i 50 kg baller, bestil årets høst nu! Ring for tilbud. Spåner, bestil sæsonens forbrug af spåner nu og spar penge!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja altså... |
|
|
... hvis sindet var i orden, og den ingen fejl havde, så havde jeg ikke betænkt mig et øjeblik. Jeg er fan af fuldblod, og kunne meget vel finde på at købe en som avlshoppe.
** Trine ** Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan. Ejet af: Frosti - hustyrannen. Milan søger rytter fra 2009. Se her: www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/ Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bedre billeder |
|
|
bedre billeder ville være godt. se på andre heste annoncer og se hvad du selv falder for. billeder hvor hesten står og hænger er ikke gode. hvor hovedet virker stort , halsen forkert sat osv. han ser meget dårligere bygget ud end han sikkert er. tag nogle der yder ham retfærdighed. få ham til at vise sig. og evt et videoklip af ham enten løs eller redet i alle 3 gangarter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Susser! |
|
|
Jeg er glad for at du siger "har stadig en rigtig fin en i kikkerten" Jeg håber det er Faito du mener  Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de nu godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cool... |
|
|
Jeg har en super, dejlig, smuk og utrolig cool fuldblodshoppe. Hun er den bedste hest jeg har haft, især hendes temperment. Desværre bliver jeg nød til at sælge hende, da jeg flytter fra manden og skal være alenemor med to små børn. Og det går ikke med tre heste også så. Øv. Øv.  Når hun viser sig frem i trav er hun forresten flyvende. Og hun træder godt igennem i skridten.
Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene Super dejlig fjordhest sælges. 9år. Ifol med Mosegårdens Kejser. Kig på min præsentation. Sadler sælges. Fuldblodshoppe sælges. (Kåres i DV)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den smukke. |
|
|
Mange vrinsk fra Spotlight, Evidence, Kikki og Lene Super dejlig fjordhest sælges. 9år. Ifol med Mosegårdens Kejser. Kig på min præsentation. Sadler sælges. Fuldblodshoppe sælges. (Kåres i DV)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg fik min |
|
|
første fuldblod her i marts månede. Hun er det skønneste og gud hvor jeg bare elsker hende. Hun er ærlig, kærlig., let og arbejdsivrig. Jeg red på fuldblod i mine unge dage hos en der havde løbsheste. Så fik han en araber i stalden og det har så været der mit hjerte har været siden. Men da min veninde ville sælge Shawnee måtte jeg bare eje hende. Hun skal starte hendes første distance her i august og jeg håber at det kommer til at gå godt. Jeg er bare blevet så glad for hende.  Min mand er ved at fange fluer eller få hans schæfer til at dække på den anden side af hegnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marianne... |
|
|
Det er Faito  Jeg syntes virkelig at han er en rigtig fin hest og smuk oven i købet. Men det hjælper jo ikke når jeg ikke er i stand pt til at ride, rigtigt meget øv! Hilsen Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tove due |
lis p (bella) |
04-07-2008 19:28 |
|
tove due går vi langt udenom hun har kostet os mange penge og vores pony blev dårligere. et tilfælde førte os til ak hestekirupraktisk klinik ved viborg og havde vi kendt til ham fra start havde vi sparet mange tårer og vores pony sparet for mange smerter. tove har for travlt. tænk det første anders konstatere er sadlen gav smerter og spændinger.det kunne tove ikke finde ud af. så efter en behandling og øvelser vi skulle træne derhjemme ved anders og en tur til skals sadelmager er det ligesom at få en ny pony. så hvis tove har haft fingre i din hest er jeg ikke tryg ved det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv på |
|
|
har du prøvet på distanceridning.dk. ? Fuldblod er super til distance.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tove due |
|
|
Tove Due kan ikke hjælpe alle heste. Hun er god til hvis en hest har en spænding et sted i kroppen, hvilket var tilfældet ved Caer. Han haltede inden, fordi tidligere ejer havde reddet ham forkert. Efter at have været derude EN gang er han en helt ny hest. Det er de bedste penge jeg har ofret på min hest. Min ridelærer var meget imponeret over forvandlingen. Så der er altså nogle heste han kan hjælpe. I mit tilfælde klarede hun det flot.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Distance |
|
|
Distance kunne Caerful være rigtig god til, så mange tak for linket, jeg vidste slet ikke der var noget der hed det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En gang |
|
|
fuldblod, altid fuldblod for mit vedkommende. Og jo, en fuldblod kan sagtens bruges til distance. Hilsen Mumse
Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan... |
|
|
godt lide fuldblodsheste, men de skal ikke være for små. Min er 7/8 fuldblod og er 182 cm i stg  Han går en fin dressur, er fantastisk i terrænet og er springer forsigtigt i springningen. Han er en dejlig hest  Vi har en tidligere galophest stående hjemme hos os. Han går prix skt george i dressur. I sverige er fuldblodsheste mere populære end i DK, så sæt du hellere din hest til salg herover.
M.V.H Natasja
Military Ridningens Formel 1 GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|