Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Sparkeplader til trailer.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 11:52

Er der nogle der ved, hvor meget to rustfrie sparkeplader til en trailer ca. koster?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 13:31

Hos Böokmann Sjælland sagde han 1500 + moms (1 eller 2 stk?)


hos Mustang 3375 inkl moms/2 stk


Det er så gummisparkeplader. Det er vi blevet anbefalet af forhandler, pga vandskader bag de rustfrie.




Disse er rudtfrie:


arkiv.hesteinfo.dk/ebutik/alulette/ index.asp?catid=132&prodid=425

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsan
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 13:38

Søg og du skal finde:


arkiv.hesteinfo.dk/ebutik/alulette/ index.asp?catid=132&prodid=425


Et andet forslag er at køre ned til en Karosserifabrik.


Mvh.

Dorte


Søger Læreplads som Beslagsmed i Østjylland, færdig med Grundforløb d. 16. Juni.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 14:39

...for svarene.

Jeg har kigget lidt, og de er godt nok dyre! Nu nævner du (Sille77) at jeg skal prøve at køre ned til en Karosserifabrik, tror du man kan købe nogle plader billige der, og så selv montere dem?

0
0
Svar på denne tråd
 
 De er somregel skruet fast
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 15:00

Så jeg ville mene du selv kan montere dem hvis du har noget at skrue med og i.


Jeg ved dog ikke hvordan med forseglingen - de fleste der monterer sparkeplader forsegler vist også i bunden således at vand og andet ikke kan sejle ind mellem bunden af pladen og bunden af traileren og dermed give grund til råd (ved trætrailere)


Faktisk så er 2000 for to plader vist ikke alverden - jeg mener jeg skulle betale over 4000 for montering af to lign. plader i min trailer - det er skisemig mange penge for at skrue nogle spånskruer i kanterne (hvis altså det er alt hvad de foretager sig)


Jeg har dog fået anbefalet at købe trailer med allerede påmonteret sparkeplader for netop at få den leveret forseglet... Ved dog ikke hvormeget det betyder.


Alternativt skal du have fat i et brugt "transport bånd" i gummi - de har ca. den rigtige "bredde" og er som sagt af gummi og dermed må de være super nemme at sætte op. Jeg har set nogle bruge dem i boksene som "sparkeplader" men desværre ved jeg ikke hvorfra de er kommet.


KH


Angelika



Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsan
Forfatter: 
Dato:  03-06-2008 16:02

Hej

Min anden trailer gjorde jeg det selv i.

Jeg kørte ned til den lokale Karosseri fabrik og fik 2 rustfrie plader der passede på mål inkl. nitter og 2 forskellige fugemasser. pris: 850 kr.


Først skal du rengøre selve trailerens sider godt og vær 110 % sikker på at der er tørt.

Så kommer du en slags fugemasser på sparkepladen og klæber den på siden og nitter (skruer) den fast og slutter så af med den anden fugemasse rundt i kanten, så det slutter HELT tæt.


Det tog ca. en time at sætte i, fordi vi hyggede os med det.


I min nye trailer var de monteret.


MVh.

Dorte


Søger Læreplads som Beslagsmed i Østjylland, færdig med Grundforløb d. 16. Juni.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 08:30

Endnu en gang tak for svarene. Jeg har kontaktet en smed, og der kunne jeg få to plader for ca.850 kr.


Til Dorte: Ved du hvilke slags fugemasser man skal bruge, og om man kan købe disse i almindelige byggemarkeder?

0
0
Svar på denne tråd
 
 tørt????
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 09:56

har man en glasfiber model er det underordnet


Mine plader er i metal købt hos Brendeup og monteret i en Mustang. dem mustang sælger er sorte og idag io plastik ikke gummi, og i min verden er det såå grimt at sætte sorte plader i en hvid trailer, det gør den ikke indbydende lys for hverken dyr eller mennekser i det daglige.


De plader jeg købte kostede 1300 dkk og er monteret af en karosserifabrik med store popnitter og fugemasse.



Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karinae
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:49

Jeg har en træmodel men ville da gerne høre hvor i landet du fik lavet dine?


Den eneste fordel med gummi er nok at det bedre absorberer stødet hvis hesten lodser til men... Det er klart at en hvid trailer indvendig bestemt ikke bliver hverken mer lys eller indbydende hvis man oven i hønet og alt mulig også plastrer siderne til med sort gummi :)


/Angelika


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 Roskilde....
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:55

mine er sat på i Roskilde, men de fleste trailerforhandlere kan man også få til at sætte dem på.


Mine blev påsat af dem der reparerede en skade i glasfiberen.. efter hestespark inden pladerne blev påsat.



Karina




0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 11:18

Jeg fik nemlig en pris på 4000 kr for montering af sparkeplader og så tænker jeg at der er lidt penge at spare :)


Jeg ville ikke have noget imod at køre til Roskilde hvis man både kan spare penge og få lavet et godt stykke arbejde.


/Angelika


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsan
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 12:02

hej

Nej jeg kan desværre ikke huske hvad fugemasserne hed. og vi brugte det hele.


Mvh.

Dorte


Søger Læreplads som Beslagsmed i Østjylland, færdig med Grundforløb d. 16. Juni.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1800 kr...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 13:25

Ja det var prisen fra Brenderup, da jeg spurgte til sparkeplader og så var de monteret.... Så jeg syns godt nok 4000 lyder vildt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karinae
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 13:38

Hvad hedder det sted i Roskilde hvor du har fået påsat pladerne? Og kan du huske hvor meget du skulle gi for det?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider