Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Kan man nedveje egenvægten?
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 07:32

Hejsa.


Jeg har kig på en brugt Böckmann Duo, men fandt så ud af at den har en egenvægt på 850 kg. (jeg mener da at de plejer at have en egenvægt på 750 kg....?).

Kan man i den forbindelse evt. prøve at nedveje trailerens egenvægt, eller er det helt umuligt?


Hvis det er muligt, hvordan gør man så?


Hvis der er nogen der har en Duo, hvor meget vejer den så?


Vh. Christina


Seit Foto : www.123hjemmeside.dk/seit-foto


Klipning af heste tilbydes i Århus og omegn


Fotografering tilbydes i Århus og omegn (østjylland) se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nedvejning
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 07:46

Nedvejning går ikke på egenvægten. Egenvægtning er det som traileren vejer, og det er jo ikke noget man kan ændre på.


Nedvejning går ud på at du har en trailer som f.eks. må laste 2.000 kg. hvor du beder om at få den sat ned så den kun må laste 1.600 kg. Den ændring kan i nogle tilfælde gøre at du kommer under 3.500 kg. totalvægt i vogntoget, og så må du jo køre det uden trailerkort.



0
0
Svar på denne tråd
 
 christina....
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 07:51

Halløjsa...


Jeg er ret sikker på at duoens egenvægt er 750 kg lige som de andre Boeckmann trailere.....

Prøv at få sælger til at kikke en ekstra gang på reg. attest - eller ring til Boeckmann i Skanderborg...


Hilsen Mette


0
0
Svar på denne tråd
 
 måske...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2008 19:50

Jeg mener faktisk noget med at trailerens (fra fabrikkens) oplyste egenvægt er uden skillerum, reservedæk osv...


Jeg købte en brugt Böckmann Master, hvor egenvægten var på over 900 kg! Det undrede mig også idet jeg mente det ikke var hvad jeg havde læst mig til..

Men sælger oplyste mig at hun ved syn ved ejerskifte til mig, havde synet den med skillevæg og alt det der, derfor var vægten blevet noget højere... Og at jeg evt. bare ville kunne omsyne den hvis det var nødvendigt og dermed nedbringe egenvægten.


Men nu betød det så ikke så meget for mig, da jeg har trailerkort og bilen kan trække det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 10:04

Böckman Duo har en egenvægt på 750 kg og total 2000 kg. Det står på reg. attest. Så kan desværre ikke lige hjælpe med hvor de 850 kr kommer fra.


Kan sælger ikke huske forkert?


Mange hilsner

Susanne


Hingsteplagen Xanthus er solgt til Skovsgaard. Stald Dyrhøj

0
0
Svar på denne tråd
 
 Susanne
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 13:38

Jeg syntes nemlig heller ikke det kunne passe på en Duo, så spurgte sælger om det kunne passe at den har en egenvægt på 850 kg. hvortil han svarede ja..... om det er fordi han har fået den vejet med alt indmad, skal jeg så ikke kunne sige (den har træ-skillevæg)


VH. Christina


Seit Foto : www.123hjemmeside.dk/seit-foto


Klipning af heste tilbydes i Århus og omegn


Fotografering tilbydes i Århus og omegn (østjylland) se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brovægt
Forfatter: 
Dato:  04-06-2008 14:08

Hej - jeg ville køre traileren på en brovægt og finde ud af hvad den vejer med indmad (dog uden at det du kan hive ud af den)


Det skulle ikke undre mig at man godt kan udstyre en trailer med ekstra 100 kg hvis man har en tung skillvæg, hingstegitter, reservehjul, saddelskabe, ekstra tykke bomme, tykke gummimåtter, sparkeplader etc etc i den... Dog lyder det af alt for meget hvis den bare står "rimelig rå"


Hvis du får den på en brovægt kan du bedømme. Egenvægten + det du læsser i den er jo hvad du trækker og jeg kan fornemme at du har en øvre grænse siden det er et problem?


Hvis nu brovægten viser 800 kg så burde du kunne få den vejet ned ved en synshal for så er den jo vejet forkert i første omgang (eller med et eller andet i som trækker vægten betydeligt op)


Ydermere så skal du checke typegodkendelsen (den findes ihvertfald på ALLE biler - den må også findes på trailere)


Netop typegodkendelsen er de specifikationer der følger traileren fra fabrikkens side - herunder egenvægt, totalvægt og sådan. Hvis typegodkendelsen siger 750 kg, ja så er egenvægten på en ikke modificeret trailer af netop den type som godkendelsen gælder altså 750 kg og det er hvad motorkontoret skal rette sig efter. Men det virker nu også lidt underligt at traileren er vejet op i egenvægt. Er der skiftet sider, tag, bærende dele eller?


/Angelika


Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider