Hej - jeg ville køre traileren på en brovægt og finde ud af hvad den vejer med indmad (dog uden at det du kan hive ud af den)
Det skulle ikke undre mig at man godt kan udstyre en trailer med ekstra 100 kg hvis man har en tung skillvæg, hingstegitter, reservehjul, saddelskabe, ekstra tykke bomme, tykke gummimåtter, sparkeplader etc etc i den... Dog lyder det af alt for meget hvis den bare står "rimelig rå"
Hvis du får den på en brovægt kan du bedømme. Egenvægten + det du læsser i den er jo hvad du trækker og jeg kan fornemme at du har en øvre grænse siden det er et problem?
Hvis nu brovægten viser 800 kg så burde du kunne få den vejet ned ved en synshal for så er den jo vejet forkert i første omgang (eller med et eller andet i som trækker vægten betydeligt op)
Ydermere så skal du checke typegodkendelsen (den findes ihvertfald på ALLE biler - den må også findes på trailere)
Netop typegodkendelsen er de specifikationer der følger traileren fra fabrikkens side - herunder egenvægt, totalvægt og sådan. Hvis typegodkendelsen siger 750 kg, ja så er egenvægten på en ikke modificeret trailer af netop den type som godkendelsen gælder altså 750 kg og det er hvad motorkontoret skal rette sig efter. Men det virker nu også lidt underligt at traileren er vejet op i egenvægt. Er der skiftet sider, tag, bærende dele eller?
/Angelika