Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Canon EOS 400D - fordele/ulemper
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 13:18

Min mand og jeg har kig på et digitalt spejlreflekskamera - og jeg er personligt faldet for Canon EOS 400D efter at have set billeder herinde fra der er taget med dette kamera... men hvad er fordelene og ulemperne ved dette?

Vi har også kig på Nikon D40 - men lige nu føler jeg at vi famler i blinde...

Kameraet skal bruges til at tage alle mulige slags billeder - på hobbyplan... nok mest af vores børn og familie, og de oplevelser der kommer.

Kom med jeres erfaringer om det kamera I har valgt! Og hvorfor lige det kamera og ikke et andet...?!?

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser

0
0
Svar på denne tråd

Canon EOS 400D
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 13:21

Jeg følger lige lidt med

Hvis du ingen svar får, så er der også www.fotostart.dk og www.fotokritik.dk

Andelslejlighed sælges - Nybolig, sagsnr.: 3150611

Tøj sælges - se præsentation

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd

Canon EOS
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:21

Jeg har via tråd herinde købt dette kamera og aner ikke en bønne om den ædle kunst at tage billeder.. Men jeg synes det er super intuitivt - se evt. denne tråd: www.heste-nettet.dk/forum/6/99664/ 98783/ da netop dette kamera har været ret omdiskuteret i flere tråde inden for den sidste måned.

Søg evt på canon eos i debat - så får du en masse ting op.

VH

Angelika

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Lige meget hvilket kamera du vælger
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 14:42

så skal du huske på at billederne ikke bliver bedre end det fotografen formår at få ud af det.

Dog er der det fælles for alle entry levels kameraerne (altså de billigste dSLR) at alle kan få et rimligt resultat uden at have den store forstand på det med at tage billeder.

Det bedste er at gå ned til en fotoforhandler og prøve alle dem du synes er relevante. Der vil du også have mulighed for at se hvor nemme de er at bruge og samtidigt få en vejledning i hvordan de skal bruges.

Når du ikke har nogle størrere krav end dem du nævner, bør du også overveje om du ikke kan få opfyldt dine behov i et kompakt digital kamera...

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

for stort?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 15:03

Hvis du bare skal tage "hverdags-billeder" skal du/I overveje om I gider sådan et stort kamera

Jeg har et Olympus E500, også et spejlrefleks, samt en alm. kompakt-kamera, og mange af de billeder jeg tager at familie, og små ture bliver taget med det lille kamera

Det store er simpelthen for stort, tungt og fylder alt for meget, hvis vi bare skal en tur i Tivoli,... Også fordi de små kameraer som regel tager fine nok billeder til foto-albummet

Men ellers vil jeg anbefale, som Camilse, at I går ned i en butik og prøver de forskellige slags - jeg synes fx canon er håbløs at holde på, og sådan er det jo så mange små ting

0
0
Svar på denne tråd

Nu er det...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 21:13

jo ikke alle der ønsker at blive proff. fotograf bare fordi man ønsker sig et stort, tungt og uhandigt kamera... Vi har allerede et kompakt kamera, som kommer med når vi skal på tur - men nu søger vi altså et kamera med lidt mere "rækkevidde". Altså ikke et kamera med autopilot...

Istedet for at bruge pengene på f.eks. en dyr fotograf vil vi langt hellere bruge nogen af pengene på et kamera til os selv, hvor vi får lov til at bestemme motivet - og bruge maleres pensel, for det kan vi faktisk godt finde ud af, med gode resultater endda... for billederne ender ikke kun i fotoalbummet (vi har slet ikke sådan et), men på væggen hos os selv og familien...

Og ja, vi skal til at sætte os lidt mere ind hvad der ligger bag ved - men det er jo det der gør det sjovt, og til en hobby - deraf hobbyplan...

Tror vist det var det forkerte sted jeg henvendte mig - skal vist have fat i vores fotograf fra vores bryllup...

Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser

0
0
Svar på denne tråd

jamen.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 21:31

Jamen undskyld at du fik pæne venlige svar der tog udgangspunkt i hvad du selv skrev...

Det er bare så hulens moderne at mange køber et spejlreflek-kamera og tror det fungere som et kompakt-kamera...

Men vil du rådgives om fordele/ ulemper, skal vi bruge nogle flere oplysninger.

Er det kun børn, familie,... Ellers også heste, fx. i ridehus, foto tæt på at blomster,... Det betyder jo meget for om kameraerne er gode eller ej.

Personligt har jeg som skrevet et Olympus E500, som jeg er super glad for. Jeg valgte det fordi jeg holdte godt på det, og let kunne betjene det. Som venstrehåndet er Canon svært for mig (synes jeg). Derudover fik jeg to objektiver med, for ca. samme pris som jeg skulle give for Canons - og er meget glad for det ekstra objektiv.

Og så vil jeg lige gentage mit råd, som jeg faktisk synes var ret godt. Gå ned i en butik og prøv dem - som sagt kan jeg ikke holde på Canon, og det er jo en væsentlig ulempe, men det kan man jo kun finde ud af, ved at prøve

0
0
Svar på denne tråd

Sådan et har jeg!
Forfatter: 
Dato:  27-05-2008 22:26

Jeg har et Canon EOS 400D kamera, som jeg fik i november sidste år. Jeg har været super glad for mit kamera, det er meget brugervenligt (jeg var helt nybegynder), og man lærer at styre de enkelte funktioner ret hurtigt.

Jeg har fået en "Lære"-dvd af min kæreste, hvor en mand fortæller om alle funktioner, knapper og instillinger. Det tager ca. 3 timer, men er super godt.

Alt i alt er det nemt at tage gode billeder med dette kamera. Til trods for mine manglende evner, så betyder det altså noget hvilket kamera man har. For jeg har virkelig fået taget nogle rigtig gode billeder her på det sidste. (Mest natur)

Ulemper har jeg ikke fundet endnu, men en mere øvet fotograf ville nok kunne finde nogen. Du kan tage fat i René herinde fra han ved rigtig meget om foto samt udstyr. Og han plejer også at være super sød til at svare på alle amatørenes dumme spørgsmål

0
0
Svar på denne tråd

Det er der nu også
Forfatter: 
Dato:  28-05-2008 07:59

massere af gode kompaktkameraer som man kan det med.

Du får det til at lyde som om man kun med hjælp af et slr kan få taget bileder der er noget værd, og det må da siges at være en fejlagtig antagelse.

du må meget undskylde hjælpen. Det skal ikke gentage sig.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Lukas, jeg savner dig

Camilse.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider