|
|
| endnu et kamera spørgsmål... |
|
|
Hej alle sammen. Jeg er ude på at anskaffe mig et kamera. Jeg er totalt grøn i kameraverdenen, har dog læst utallige tråde her på fora, og jeg kan stadig ikke få samling i mit hoved på det hele... Jeg har ladet mig fortælle at canon er godt fordi der er stabilisator i huset fremfor i linsen - er det rigtigt? Hvorom alt er hører jeg en masse om canon eos400D, og det er da en mulighed. Når man så sidder på nettet og vil bestille det her kamera dukker der en masse ting op der blir spurgt om jeg skal ha med, og jeg aner ikke hvad halvdelen er. Mit egentlige spørgsmål er: Hvis jeg nu køber det her EOS400D, hvad er så absolut nødvendigt at købe med??? det alt fra hukommelse til redigeringsprogrammer og taske til at ha tingene i og linsestørrelse osv..... Håber en venlig sjæl vil hjælpe mig. Tusind tak
Med venlig hilsen Maria og Merci We are born with wings - why crawl through life? "Man skal ikke procidere geologiske fragmenter - når man selv residerer transperant domicil"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Canon har ikke |
|
|
Canon har ikke nødvendigvis stabilisering i huset. Ihvertfald ikke i deres spejlrefleks - der sidder det i objektivet. I nogle af deres kompaktkameraer er det indbygget i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak tak |
|
|
tak for svaret. Ved du om der er det i 400D? Jeg har læst specifikationerne og blev ikke ret meget klogere desværre... Man kan købe en pakke med 18-55 mm til... Må man så ikke næsten gå ud fra at der så i hvert fald er i enten huset eller objektivet?
Med venlig hilsen Maria og Merci We are born with wings - why crawl through life? "Man skal ikke procidere geologiske fragmenter - når man selv residerer transperant domicil"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sony a200 |
| Forfatter:  |
Loui *Wonder* |
| Dato:  |
07-05-2008 21:38 |
|
Det er Sony der har stabilisering i huset... Det er en fordel, fordi så er objektiverne lidt billigere end andre mærker. Jeg har selv et sony og er MEGET glad for det, det er nemt at betjene og tager super billeder...
Louise -en af tosserne ©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Ejer af verdens sjoveste pony -·´¯`·.¸¸.·´¯`© .¤*Bjarke, du vil altid have en plads i mit hjerte*¤.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er ikke |
|
|
Det er IKKE i huset i deres spejlrefleks. 18-55 findes i to udgaver lige for tiden, et uden IS og et med IS. Så vidt jeg har set, så er det 450D som kommer i et kit med IS-udgaven, og ikke 400D.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
tak igen... Hvad betyder IS? Og hvis man så køber det canon 400D og 18-55 u. IS, hvad er det så man skal have ekstra for det virker? Louise - Jeg vil tage er kig på Sony kameraer, det jo med at undersøge hele markedet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| IS betyder billedstabilisering |
|
|
Det er smart, men jeg synes ikke det skal være det der bestemmer om man vælger et kamera eller ej. For der er nemlig også negative sider ved at der er billedstabilisering i huset. Fx er det i huset ikke nødvendigvis sikkert at det arbejder optimalt ved alle brænd-værdier. Som skrevet bør du ikke kun tænke på hvorvidt et kamera har stabilisering eller ej. se hellere på hvordan det performer ved at læse forskellige reviews, prøv det i hånden for at fnde den bedste ergonomi for dig og så se på hvor meget tilbehør du kan få og om det dækker dit behov. Det er dog vigtigt at huske at det fotografen der tager billedet, og kameraet ikke svarer til meget mere end en malers pensel.
Camilse De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Lukas, jeg savner dig Camilse.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemlig ja |
|
|
Nemlig ja Camilla. Jeg glemte godtnok at spørge tømreren forleden om han brugte skruetrækkere fra Bahco eller nogle tilfældige fra Biltema forleden dag, da vi satte døre i. Men dørene sidder som de skal, så det må have været tømreren som var det vigtigste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jan Petersen |
|
|
Tænk sig engang hvis det var kameraet der tog billederne. Orv, hvor kunne man få taget mange gode billeder af sig selv når man rider... Ønsketænkning 
Camilse De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Lukas, jeg savner dig Camilse.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.... |
|
|
Måske jeg er nærtagende, men jeg finder det i skriver enormt nedladende. Jeg er desværre ikke kamera expert, derimod helt grøn, og var egentlig ude på at lære noget. Så bliver der liret en masse fagord af som jeg ikke forstår alligevel, og så skal jeg ovenikøbet gøres til grin. Hvis i mener mine spørgsmål er så latterlige så undlad at svare i tråden. TAK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria ♥Merci♥ |
|
|
det er vist dig der er nærtagende... Jan og jeg gør bot grin med den generelle holdning har fået nu hvor alle kan købe et dSLR, da priserne er bund... nemlig at hvis man købe sådan et kamer så tager man gode billeder... Det er ihvertfald hvad folk tror...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er nok |
|
|
Det er nok dig Maria. Hovedparten af de spørgsmål du stiller er så basale at de har været besvaret og uddybet adskillige gange herinde. Så det er bestemt ikke for at være nedladende. Og eksemplerne med skruetrækker og pensler er ikke helt så søgte - kameraet er jo blot et værktøj til at lave billeder med. Om de bliver gode eller ej er ikke noget kameraet afgør, men derimod fotografen. Vi bruger fagordene fordi at de nu engang er der, og man lige så godt kan få dem lært. Det er immervæk lettere blot at skrive "IS", og så må dem som ikke ved hvad det betyder, enten søge svaret frem selv eller spørge, frem for at skrive "billedstabiliseringen, som flytter rundt på linserne for at modvirke rystede billeder". Men jeg er da overbevist om at der er masser af andre som enten vil søge svarene frem til dig eller selv besvare dem igen, så pøj pøj.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm..... |
|
|
Endnu engang føler jeg mig trådt på, og gjort dum. Jeg har brugt endda nogle timer på at finde svar på de spørgsmål jeg har, og det er ikke lykkeds mig, derfor spurgte jeg i håb om der var nogen der gad bruge tid på at hjælpe mig fremfor at gøre mig til grin. Jeg har på intet tidspunkt spurgt om kameraet tog gode billeder, ej heller skrevet at jeg forventede at jeg var mesterfotograf bare fordi jeg fik et kamera. Hvor finder man så en kamera-fagudtryks-ordbog henne? for jeg har ærligt ikke kunnet finde noget, og diverse hjemmesider er ikke til meget hjælp. Mine spørgsmål var simple, og lige til. Åbenbart så simple at jeg nu er stemplet som værende dum og uvidende - bare fordi jeg søgte at blive klogere. Tak for ingen hjælp overhovedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria ♥Merci♥ |
|
|
et kunne tænkes at jeg slet ikke kommenterede dig, og at jan blot kommenterede på det jeg skrev? Du sørger selv ind til IS, og jeg svarede blot at kameraet kan have alverdens funktioner. men du kan ikke få glæde af dem, hvis du ikke kan bruge dem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| find et kamera forum... |
|
|
Hej - jeg ville bare sige at jeg mange gange tidligere har søgt info omkring diverse ting på Google - herunder f.eks. IP telefoni - til det har jeg brugt et IP telefoni forum hvor jeg har fået alle de svar jeg ønskede... Min erfaring er desværre også (selvom jeg bestemt ikke er dum og ret teknisk minded) at når man er ny i noget og folk slynger om sig med ord som ipconfig - iprenew - porte - slots - hubs - bootloader - VOC - NAT - DTMF "via RTP" og andet så "taber" man sig selv i al den info der kommer fra højre og venstre og det kan være svært at finde hoved og hale i netop dét man har behov for... Det er også "alment" anerkendt at mange forkortelser ødelægger forståelsen for en "ikke på området faglig ekspert" så jeg kan godt følge Maria - forestil jer at "dekode ovenstående tekniske IP relaterede tekst" hvor ordene faktisk vil give fin mening for en der virkelig er inde i IP telefoni? Hvad med at søge om hjælp i et foto-forum i stedet for hestenettet.... ?? Hvis spørgsmålet har været oppe så mange gange herinde at folk føler at de svarer på det samme igen og igen så er der altid nogle "nørder" der synes det er super fedt at "vise hvormeget de kan" ved at hjælpe nye folk igang... Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv så Maria ikke går helt slukøret fra forum hehe.... Angelika 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Øh..... |
|
|
jeg forstår ikke helt problemet med at Jan og jeg skriver IS, når min overskrift endda svarer på dette  jeg svarer på Marias spørgsmål, og pointere yderligere at der kan være negative sider ved IS. Aslutningsvis skriver jeg at der er andre ting end kameraet funktioner der vigtige at medtænke på, når man køber kameraet. Hvad jan skriver efterfølgende og som jeg svarer på må være mellem ham og jeg, da ingen af os skriver Maria på som modtager. Forstår ærlig talt ikke hvor Jan og jeg gør fortjent til den lidt fornærmede reaktion. Men man skal åbenbart passe på med at hjælpe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Camilse |
|
|
Til Camilse Jeg kan ikke læse ud fra det du har skrevet om det var en kommentar til mit indlæg - jeg har ikke en døjt forstand på kameraer og kan derfor ikke se om det du har skrevet er "forståeligt" jeg ville bare drage parallel til hvordan jeg havde det da jeg trådte på ny grund og kunne derfor godt følge Maria et stykke ad vejen. Dertil synes jeg også at der har været oprettet en del tråde om kameraer herinde - og så er det jeg tænker ... Gu've hvormange kamera freaks her egentlig er i forhold til et forum i en kamera klub... Jeg husker i øvrigt også en kommentar fra en tidligere tråd omkring kameraer at der netop blev nævnt at "søg og du skal finde" fordi problematikken havde været taget op tidligere. Jeg har da også forsøgt at finde hoved og hale i det - men har besluttet at min interesse ikke rækker langt nok til at jeg får sat mig ordentligt ind i det og tror bare jeg fortsætter med mit almindelige digitale camera - det ved jeg da hvad er  KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Angelika |
|
|
det burde ikke være så svært... Både Jan og jeg skriver en modtager på, i de to indlæg, som hun åbenbart findes nedladende... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse |
|
|
Ihh altså... Det er s** også så svært med det her beskedskriveri frem og tilbage - synes bare det ville være ærgeligt hvis nogle følte sig trådt på når det jo ikke var det der er hensigten. Jeg kunne forstå på Marias indlæg at det var sådan hun opfattede de ting der blev skrevet... Jeg ved bare hvor hurtigt man kan komme til at føle sig "fagligt dum" uden at nogle egentlig har gjort noget for at man skal ha' det sådan. Især i et debat forum hvor det kan være svært at læse sig til ironi og hvem modtagere af beskeder er - det indlæg jeg spurgte til var det til sidst hvor der står Øhh... i overskriften...  Maria skriver jo "Så bliver der liret en masse fagord af som jeg ikke forstår alligevel, og så skal jeg ovenikøbet gøres til grin" så min pointe var bare til både Maria og alle andre - at noget der i person A's øjne er basalt og simpelt kan være lige det modsatte i person B's. Og at sidde og "decifrere" en tekst på Google kan altså tage modet fra enhver... - en kamera ordbog ville da ikke være dårligt men min erfaring er ved den slags ting at der bare ikke er nogen nem vej udenom. Enten så bruger man tiden på at sætte sig ind i ting eller også betaler man kassen for at nogle gør det for én (sikkert en meget dyr fotobutik eller lign.) Det skulle ikke være sort/hvidt - rigtig/forkert - men hvad Maria føler ved de svar hun får kan man vel ikke tage fra hende, og eftersom I bare prøvede at hjælpe med svar så ville det da være ærligeligt at det endte med "Tak for ingen hjælp overhovedet" Nåh nok om det... Bare at min indledende kommentar / sammenligning med IP var for at sætte tingene i perspektiv ikke for at "rakke ned" på nogle. PS: Hvis I nogensinde finder kameraet der tager de perfekte billeder hver gang (uafhængig af fotograf) så send gerne en PB - jeg kunne godt bruge et nyt hehe.... /Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Angelika... |
|
|
De fleste vil jo mene at et canon 400d på autopilot er svaret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse |
|
|
Kan det passe at et sådan kamera koster omkring 4300 kr og er med spejlrefleks? Var lige inde på Canon's hjemmeside og checke efter forhandlere men kamraet var ikke til at vælge - tilgengæld var der et 450D i stedet for (sikkert den nyere model) Eksempel: www.pixmania.com/dk/dk/382587/art/ canon/eos-eos-400d-objektiv- ef.html?itag=6051 Puha det er en halvstor udskrivning når man bare er total amatør fotograf... Måske man skulle lade de proffe om at tage billederne og betale sig fra det i stedet for - man kan jo få mange stævnebilleder og portrætter for de penge  Nu skal jeg bare overbevise fotograferne om at komme til alle de små klubstævner i distrikt 1 (hvilket jo nok bliver temmelig svært) Bortset fra det - er der nogle der ved om det overhovedet kan betale sig at få en fotograf ud til klubstævner og i så fald - er det noget klubben beder om eller kommer de selv hvis de mener det er relevant? (så animal-print.dk var til VER's udv. klubstævne) KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Angelika *Duchess* |
|
|
400D kan fås fra omkring 3700 kr. hvis du tjekker priser på edbpriser.dk 450D er en nyere model, opgraderingen består af 3,5 billeder pr.sekund mod før 3, 10 MP mod før 12 MP og Liveview. Ved ikke om der er andre væsentlige opgraderinger. Det er ihvertfald ikke nok til at jeg ville mene at det ekstra man giver er godt givet ud. Det man dog skal huske på at investeringen ikke slutter ved købet af kameraet. Man skal ud og have mere tele osv. osv. osv. Men hvad skal du bruge kameraet til, for måske kunne det være en fordel at se på et ultra zoom kamera istedet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Angelika *Duchess* |
|
|
Det er en af kompaktkameraernes svagheder det med at tage billeder i serie. De fleste tager mellem et billed eller 1½ billede pr. sekund og det er ikke meget. Andre kan man tage flere billeder med på bekostning af opløsningen. Så skal du have det, skal du næsten investere i et slr, men det betyder at du må gå på kompromis med dine andre ønsker. Grunden til at billederne på dit kamera blive grynede skyldes enten at du bruger digital zoom eller en forkert ISO. ISO -værdien fortæller noget om hvor lysstærkt kameraet er, med andre ord, hvor mørkt der kan være for at kameraet kan tage billeder. En høj ISO værdi giver mulighed for at tage billeder hvor det er mørkt. Dog oftest med det resultat at billederne får meget støj, altså bliver grynede. Især har kompaktkameraerne problemer med støj, men det bliver bedre og bedre. Inde på www.dpreview.com kan du finde billeder taget med en stor del af de kameraer der er på markedet, kig på dem med den høje ISO værdi og vurder om det er støj du kan leve med. Jeg synes du evt. bør udvide dine overvejelser til at indholde yderligere disse kameraer: webshop.kamerahuset.dk/catalog/ product_info.php/cPath/22_36_107/ products_id/2292 webshop.kamerahuset.dk/catalog/ product_info.php/cPath/22_37_116/ products_id/2899 webshop.kamerahuset.dk/catalog/ index.php/cPath/22_38_112 webshop.kamerahuset.dk/catalog/ index.php/cPath/22_40_120 Nu har jeg jo så nævnt lidt ulemper, men det er vel også værd at se på fordelen. Der må det klart være det faktum at man har et alt i et kamera. Du har et kamera i en tilpas størrelse, som du nemmere kan have med end et dSLR. Du kan få en masse optisk tele til noget billigere penge. De fleste har efterhånden en del pixel. De er langt oftere idiotsikrede, og så kan de nyere kompaktkameraer levere rigtig flotte billeder, hvis man lige giver sig tid til at læse manualen og øve sig. Hvilket kamera du skal vælge kan jeg ikke svare på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse |
|
|
Hmmm... Der findes altså gode alternativer til ok penge trods alt... Olympus ser faktisk helt ok ud og Sonys Cybershot DSC-H10 (1999 kr) har jeg også øjne på... Især med "Intelligent scenegenkendelse", "avanceret sportstilstand", "Super SteadyShot-billedstabilisering" - det lyder da som en hjælp.. Lige en ting du måske kan svare på; det lader til at de fleste "mellemklasse" kameaer bruger AA batterier - hvor de små kompakte bruger genopladelige (hvilket jeg nok synes bedst om) - er der en logisk forklaring på det? KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej ... |
|
|
jeg ville søge råd her: www.fotostart.dk/index.php?p=8 rigtig god hjemmeside med nogle gode guider til os der ikke er rigtige "foto" bumser.... har i serdeleshed (staves?) haft gavn af deres "Start her" menu.... men håber at det kan bruges... mvh Sette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse - igen igen |
|
|
Jeg har lige været inde og se billeder - puha man får jo lyst til at rejse, ikke at købe kamera... Jeg har fundet følgende tekst omkring "flere biller i rap" Digital compacts typically allow 1 to 3 fps with bursts of up to about 10 images while digital SLRs have fps of up to 7 or more and can shoot dozens of frames in JPEG and RAW. FPS = Frames per second - men er en "frame" lig med et "billede"? Teksten taler jo om både "frames" og "images" og så bliver jeg lidt forvirret. Bortset fra det så tror jeg lige jeg skal checke ISO indstillingen på mit kamera for jeg har kun taget billeder i fuldt dagslys og alligevel bliver zoombilleder totalt grynede.. Se lige bort fra motivet: http://www.nallino.dk/IMG_0450.JPG http://www.nallino.dk/DSC00111.JPG www.nallino.dk/Duchess%205.jpg men det forklarer lidt hvad jeg mener og de er jo ikke ligefrem bevaringsværdige  KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Angelika |
|
|
Umiddelbart ligner det ikke billeder hvor ISO-værdien er synderen. Det første billede er bare uskarpt, sandsynligvis på grund af en for langsom lukkertid. De to andre ligner billeder ligner at der er brugt digital zoom. Men det er svært at afgøre, for de ligner også billeder der er blevet komprimere under upload. Og jo. Frames pr sekund, er antallet af billeder pr. sekund. Det der står oversat, det er at kompaktkameraerne typisk kan tage 1 til 3 fps i serie af op til ti billeder mens det ikke er unormalt hos dSLR at de kan tage 7 fps eller mere i serie på mere end de ti billeder i både formaterne jpg og raw. Det med dSLR er måske lidt en overdrivelse. Ihvertfald er det ikke noget der gør sig gældende for de såkaldte entrylevels kameraer (fx nikon d60, canon eos 450d osv). De tager mellem 2 og 3,5 fps. Det kompakt kamera jeg har bruger genopladelige AA-batterier, og det er jeg glad for. De er nemlig billige at anskaffe og jeg kan bruge dem til andet end blot mit kamera, og så kan man jo få dem alle steder. Nu skriver du at du har kig på olympus og sony, med de to kameraer skal du huske at du skal ud og købe memorykort, som det, såvidt jeg ved, kun er det mærke der bruger. Olympus bruger xD og Sony bruger nogle Pro Duo(mener jeg de hedder). De er lidt pebret i prisen i forhold til fx CF og SD kortene. Og så bruger Sonys ikke AA-batterier, så alt efter hvor længe du har tænkt dig at være i marken ad gangen, skal du måske investere i endnu et batteri. Dog vil jeg ikke mene at det skal være det der bestemmer om man køber det ene eller det andet kamera. Der bør du først se på hvad du ønsker. Jeg har selv tidligere haft et olympus kamera, og det var jeg meget glad for. Men det er ved at være nogle år siden. Dog kan jeg ikke forestille mig at kvaliteten er blevet forringet. Hvis du har en fotoforhandler i nærheden, så gå ned og snak med ham. Bare sig at du skal købe et kamera, men du ved ikke hvilket. Hvis du så ikke vil købe det der, kan du jo melde ærligt ud eller sige at du lige skal hjem og tænke over det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse |
|
|
Tak for al den info - jeg suser til fotomanden fra ovenstående link - hvis bare det er til at finde parkering burde jeg kunne få en afklaring ret hurtigt. Det lyder som 2-3 biller pr. sekund vil dække mit behov, det gør jo ikke noget at man som fotograf lærer hvornår man skal knipse bare kameraet tager billedet når man trykker (og ikke som mit der venter til motivet er forsvundet) Du har selvfølgelig ret - der kommer jo en masse ekstra til hvis man vælger et kamera med et "umuligt" memory card og sjældne batterier, det vil jeg tage med i mine overvejelser. PFT for rigtig god info KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse |
|
|
Jeg drog til fotoshop afsted og hmmm.. altså du har været mere hjælp end de nogensinde var det var ikke den fotoshop med links herinde men en anden i nærheden af hvor jeg bor... Dog fik jeg talt med min mor der har storebroren til dette kamera som jeg synes er overkommeligt i pris - jeg talte også med butikken og de anbefalede kameraet men var meget obs på at jeg efterfølgende hvis jeg købte hos dem kunne spørge løs i stedet for at få det billigere på nettet? webshop.kamerahuset.dk/catalog/ product_info.php/cPath/22_37_115/ products_id/ 1540?osCsid=ad9179e8cc...9fd0b03f49 Det skal lige siges at der er omkring 1700 kr at spare såfremt jeg får et komplet kamera ved ovenstående pris. Er jeg på helt gal grund med ovenstående kamera? De gik i fotoshoppen meget op i at jeg kunne tage flere billeder i træk og at der var en "auto" knap der klarede alt for mig... Det lyder jo tiltalende men tangerer vel ønsketænkning. KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skal jeg være ærlig |
|
|
Så ville jeg nok vælge og give de tusinde ekstra for Canon EOS 400D. De tusinde kroner er givet godt ud. Jeg har hørt historier om at d40 skulle være lidt langsom i reaktionstiden, og så er der det med at du skal bruge objektiver der har indbygget motor, og dem er der vist ikke så forbandet mange af, og du vil nok slet ikke kunne finde nogen på brugtmarkede endnu. men fordelen er jo så at dig og din mor ville kunne deles om optikken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse |
|
|
Ja ser du - det meldte historien jo ikke noget om! Altså det med "sløvheden" ikke andet end at man SKULLE have et spejlrefleks kamera hvis man ville tage 3 billeder i træk .. Ved sgu ikke - jeg må indrømme at jeg var lidt skuffet over deres vidensniveau, men måske det også er svært at definere kundens krav når man bare siger at "jeg vil skifte et kamera ud med noget andet der kan tage billeder af heste i bevægelse, gerne flere billeder i træk (3 stykker) og at det ikke må være kompliceret at betjene..." Jeg har da klart fået meget mere info herinde end jeg gjorde i butikken til trods for at de var to om at hive kameraer ned af hylden... Endnu engang tak for hjælpen. KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse |
|
|
Så tror jeg at jeg har besluttet mig for hvad jeg skal se nærmere på: www.mobiludsalg.dk/products/ productinfo.aspx?ProductID=8430 Og man kan afhente - og det ligger tæt på hvor jeg bor så der er en mulighed for at man kan brokke sig hvis noget ikke fungerer.. Jeg håber de har en god betjening så jeg ikke går slukøret derfra semi overbevist om at det dækker mit behov hehe... KH Angelika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror ikke |
|
|
at du skal tænke sløvhed, som at det reagere på samme måde som det kamera du har nu. Det vil helt klart være en forbedring der kan mærkes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilse |
|
|
Juhuuu - nyt kamera... Canon EOS 400D m. 4MB kort til ialt ca. 4000 kr. Sidder og forsøger at hypnotisere min oplader til at oplade batteriet dobbet hurtigt.. Skal med moren ud imorgen og skyde ting og sager - jeg glæder mig helt vildt og føler mig næsten semi prof allerede hahahahah De var faktisk rigtig søde i "butikken" - lidt spøjst sted men der var ingen sure miner og ekspedienten rendte frem og tilbage for at hente ting så jeg kunne se, dreje, vende og stille tons af "dumme" spørgsmål. Nu er jeg nok så heldig at jeg bor lige i nærheden men de var faktisk blandt de billige på markedet og han brugte ½ time på at ekspedere mig og slå ting op på nettet og spørge kollegaer hvis han ikke lige kendte svaret. Link til butik/kamera jeg købte: www.mobiludsalg.dk/pi/ Canon_EOS_400D_Kit_EF_..._2433.aspx Blev også oplyst om ekstra muligheder så som billedstabilisator og sådan - men det var på en sådan måde at man ikke gik derfra med 3kg ekstraudstyr man kunne være foruden så det var en helt rar fornemmelse og ikke sådan "provisions-salgs" agtigt Kameraet virker meget nemt at bruge - sådan lidt "her er basis funktionerne" dem kommer du langt med: "drej på hjulet - klik - se dit billede" og her er så alt det sjove, det kan du se på når du har lært at dreje på hjulet, klikke og gennemse billederne... Det passer mig helt fint og jeg glæder mig til at komme igang... Desuden har kameraet en "selvrens" funktion så det skulle være rigtig godt egnet til at skyde heste der suser rundt og skaber støv... Så håber jeg bare at jeg kan lære at skyde nogle rigtig fine billeder og ikke bare nogle middelmådige. Desuden følger der en fin manual med (på engelsk godt nok) med en masse gode tips til hvordan man får et bedre billede.. Mange ting er simple (så som vinkler - gå ned i knæ i stedet for at bøje dig forover og sådan) - ting der jo er til at finde ud af men jeg har da aldrig skænket det en tanke...! Tusinde tak for hjælpen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|