Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tørring af wrap / opbevaring ?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 23:22
Jeg bruger normalt hø, men når måske at skulle tage en enkelt 40 kg. wrapballe i brug inden sommerfolden.
Af erfaring fra andre piger i stalden, svinger de wrapballer vi kan købe på stedet en del mht. hvor våde/tørre de er, så her kommer spørgsmålet :

Hvis man får fat i en lidt våd balle wrap, kan man så tørre den lidt ved at sprede den ud på f.eks. et halmloft og lade den den ligge et par dage ?

Hvordan er det nu med holdbarheden, i denne tid, hvis man spreder sin wrap ud på f.eks. et halmloft, uanset "tørhed" ?

Hilsen Malene
0
0
Svar på denne tråd

Ikke halmloft
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 07:56
Det skal have luft , masser af frisk luft .

Jeg lægger mit på plastpaller i laden i gennemtræk ,i et tyndt oprystet lag og vender det hver dag .

ET stort arbejde , men ellers så brænder det sammen .

Illum

Jantelov er for "små" mennesker ..
0
0
Svar på denne tråd

Øv......
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 08:29
Nå, det var da træls, for jeg har ikke andre muligheder for at sprede det ud end på halmloftet.
Enten skal ballen stå nedenunder sammenrullet med mulighed for en smule luft flere gange dagligt. Eller skal den spredes ud på halmloftet, hvor der p.t. er temmeligt lunt, men med 2 store åbninger udtil samt 3. lille åbning.

Hilsen Malene
0
0
Svar på denne tråd

Ligemeget
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 11:23
Der bliver for varmt på loftet på denne tid af året .

Så det øverste vil tørre og lige under vil det forbliver " fugtigt" og blive ødelagt .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Wraphø - tør !
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 12:33
Hvad hvis jeg spreder det godt ud, løfter op i det og vender det dagligt, er det stadig håbløst optimistisk :-) ???
40 kg. er jo egentlig ikke ret meget. Den vil være væk på max. en uges tid - sikkert kortere tid.

Hilsen Malene
0
0
Svar på denne tråd

Det burde faktisk
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 14:25
Ikke brænde sammen , når du bruger det på en uge .

Jeg ville lade det blive i ballen , men tage plastikken af .
En uge burde det kunne holde .Jeg har selv prøvet og ingen problemer der .

Illum

Jantelov er for "små" mennesker ..
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 14:59
400 kg´s balle nu, til 2 ponyer og en hest.

Den jeg åbnede igår, skar jeg helt fri for plast, skar snorene op, og lod det falde til begge sider. Så må vi se om det kan holde. De holder ca 14 dage nu.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

bruger også
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 15:09
Jeg bruger også de små 40 kg's baller og den er væk på under en uge - og den holder fint! Men ballen er også forholdsvis tør når jeg åbner den!

/Mette
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 15:19
Umiddelbart ikke noget problem, hvis jeg får fat i en tør balle, så.

Men det andet spørgsmål gik så på om man kan tørre en lidt våd balle ved at sprede den ud....lad os bare sige udenfor :-) Eller vil det altid blive noget skidt ?

Jeg håber, hvis det bliver nødvendigt, at jeg kan finde en tør én i mængden. Udgangspunktet må være at gå efter den letteste balle (de har umiddelbart samme størrelse).

Hilsen Malene
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider