|
|
| Barfod??? |
| Forfatter:  |
Mona Løvndahl |
| Dato:  |
14-04-2005 21:42 |
|
Med stor fare for at få "hug", vil jeg nu lige skrive om mine positive erfaringer med vores første beskæring efter barfods princippet.
Vores 4 heste går helt kanon alle sammen og den som virkelig havde problemer med for "lange" hove generalt og for lang tå især, går helt afslappet og træder godt igennem. Han har også en meget bedre hvile stilling. Og hans humør er helt i top siden beskæringen i mandags - for tre dage siden.
Det påvirker hestene meget at blive beskåret anderledes. Dagen efter beskæringen, lå de alle fire rundt omkring og "flød" og sov på andre tidspunkter end de plejer. Men de var bare så godt tilpas, så ikke noget, der bekymrede mig.
Se også mere på www.superheste.dk
Mvh. Monals
www.sitecenter.dk/naturlighesteteknik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mona... |
Jane B. |
15-04-2005 08:35 |
|
tillykke da  hvilken trimmer bruger du? er det Claus?
-JaneMedlem af Parelli sekten PNH-trænede mennesker er sjove mennesker
Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev
hjælp til trailerlæsning i Nordjylland tilbydes. Se mere her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barfod... |
|
|
Hvad er barfod egentlig ? Mine heste går også uden sko, men er der forskel ? Jeg har aldrig helt fået undersøgt, hvad det præsis er ? Hilsen Sus.
Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barfod... |
|
|
Hvad er barfod egentlig ? Mine heste går også uden sko, men er der forskel ? Jeg har aldrig helt fået undersøgt, hvad det præsis er ? Hilsen Sus.
Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bekymret |
|
|
Hej Mona....
Jeg må nu indrømme, at jeg ville blive bekymret, hvis mine heste begyndte at ligge sig på andre tidspunkter end de plejer....
Dette ville for mig indikere, at der netop var noget galt (ondt i "fusserne"?)
MVH Anja
PS. Jeg har ingen erfaring i barfods beskæringer, så det har intet med dit valg af beskæring at gøre....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har ikke |
|
|
kørt efter det "rigtige" barfods princip, men har haft smed hver 4-5 uge til at trimme hovene. -Desværre har vi nu, efter et år måtte sande, at hun slider sine dragter ekstremt, så nu kommer der sko på forhovene. -Jeg kunne vælge boots, men da hesten også er præget meget af mug, syntes jeg ikke hun skal have noget der sidder og strammer ind oven på det.
Ærgeligt, men en konsekvens jeg har måtte tage.
Jeg har desuden, skal det nævnes oplevet rigtig mange heste som har gået godt efter at blevet ordnet af en barfod. Faktisk ud af de omkring 40 heste jeg vel har set omkring nu, er det kun 1 hvor det slet ikke fungere og 3 (inkl egen) hvor det ikke var helt optimalt.
Mvh. TineSæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjællandtråd om HN-træf:HN-træf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestene ligger |
Mona Løvndahl |
18-04-2005 22:06 |
|
Netop fordi hestene lå, men ellers havde det godt, skrev jeg det ikke bekymrede mig.
Og den hest, der i mine øjne var mest psykisk påvirket af den forkerte beskæring, de gik med i forvejen, må man jo forvente en "halv stor" reaktion fra. Man kan jo ikke bare "gå rigtig" fra dag et, når man får korrigeret en fejl beskæring.
Bare tænk på mennesker der går med høje hæle kontra badesko...!
Alle heste er i topform nu. De går helt vildt godt under rytter og koncentere sig også rigtig godt. Det er nok for mig.
Ja, det er Claus Jørgensen fra Viborg.
Yderst sympatisk og kompetent mand.
Mvh. Monals
www.sitecenter.dk/naturlighesteteknik
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|