Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Underlige knopper?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2002 15:33
Hej!
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Problemet er, at min hest har nogle knopper på bagparten, som den ikke plejer at have. De er ikke ømme, men de klør. Når jeg gnubber lidt på dem, falder de af. Min hest havde dem også i sommers, men denne gang i sadellejet. Jeg mistænker dem lidt for at være skidtknopper, idet den også har dækken på.
Hvad er det for nogle knopper, og hvad kan jeg gøre ved dem?
Louise"Credento vides" - Den som tror, ser.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Underlige knopper?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2002 16:49
Det kunne godt lyde som noget svamp...
Hvis jeg var dig, ville jeg pille dem af!:-)

*Rigtige piger rider hver dag!* :-P
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2002 18:17
Hej Louise.
Din egen konklusion med at det er skidtknopper lyder ikke helt forkert. Mine heste har også haft det, ja den ene har det faktisk nu. Det er en slags infektion de får fordi de (iflg. dyrlægen) ikke rigtig får frisk luft og får renset pelsen når de har dækken på, eller at de måske har haft det for varmt/fugtigt.

Mit råd er at vaske det 2-3 gange om ugen med lunkent vand og Virkon S, som er et lyserødt pulver som kan fåes mange steder. Det koster ca. 20,- for et brev og det er meget effektivt, især hvis det skummer meget. Jeg plejer at bruge ca. 1/2 brev til en 20 liter spand. Du skal derefter sørge for at hesten er helt tør inden den får dækken på igen.

Håber det virker for dig også.

Mvh. Pia.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2002 22:30
Hej!
Jeg vil give Pia helt ret. Min hest har lige haft det samme og jeg fik samme besked af dyrlægen. Min kom i solariet bagefter men dyrlægen foreslog også en hårtører.
Held og lykke
Knus Charlotte J.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-01-2002 23:23
min dyrlæge anbefalede at jeg skulle bruge et pulver som hedder Vircones, da min hest havde disse underlige knopper. Men da det ikke virkede prøvede jeg med noget pili salve (fås på apoteket). Det tog alle knopperne. Salvet virker også på soleksem,mug o.s.v.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-01-2002 15:48
Det kan jo nok være skidt knupper som du selv, og de andre siger.
Bare lige for at komme med en anden muliged, så kan det også være noget hesten ikke kan tåle.....det kan så være udefra eller det kan være en "indre" reaktion.....

Hvis det er noget hesten ikke kan tåle, så er Mucor Toxin7 godt ! Det kan købes hos Matas (men skal bestilles hjem).
Det er helt ufarligt at give det til hesten, og det hjælper/ renser for alt muligt !!!
Hsten skal have det i munden 2 gange dagligt. Den må ikke have spist 10 min før og efter, da det skal optages i spyttet !
Man plejer at give 1½ - 2 ml pr. gang.
En flaske koster lig eomkring 100 kr.

Mucor Toxin var en af de ting der blev brugt i behandlingen for astma hos min hest.
Min hest er 100 % symptom fri nu !!!

Heidi Glisborg

Fredenslyst Arabians

Salg af håndlavede showgrimer
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider