Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

i fol ?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2002 23:19
jeg er i tvivl om,hvordan man kan se om vores hoppe er i fol.jeg ved godt at man kan se det ved en scanning,men er der ikke også andre måder?
mange hestehilsner fra ritadk.
0
0
Svar på denne tråd

Re: i fol ?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2002 23:24
Jo-da.
Det kan man se ved en blodprøve, en urinprøve, eller dyrlægen kan mærke efter med hånden - alt efter hvor langt hoppen formodes at være henne i drægtigheden.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-01-2002 07:38
Nogen der ved, hvad blodprøve og urinprøve ca. koster?
Mine hyppere skal ikke udsættes for håndprøvning igen...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-01-2002 07:53
Hvis den er i fol, har de som regle ikke noget imod at blive håndprøvet - det er kun de første par gange. Lige som med os piger - så gør det lidt ondt de første par gange
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-01-2002 17:13
Hej PiaSJ - og godt nytår
Vi fik engang taget blodprøve af en meget genstridig hoppe. Genstridig, fordi hun er lille og snæver. Vi gav dengang (1999) kr. 88 for udtagelse og kr. 175 for laboratorieundersøgelse plus moms, men det skal dertil siges, at dyrlægen samtidigt vaccinerede heste og hunde ved samme besøg. Blodprøven er meget usikker! Det passede godt nok med resultatet, men jeg kan huske, vi gik længe og var i tvivl. Efter min mening er håndundersøgelsen noget af det mest sikre. Jeg kender også til tilfælde, hvor en hest er blevet scannet 2 gange og fundet tom begge gange. Hesten blev så sat i kåringstræning, indtil rytteren mente, noget var galt. Hoppen fik et dødfødt føl!
Selv vores problemhoppe bliver håndundersøgt nu. Det er gerne Kjøller eller Flemming, der gør det - og de er vældig gode til det begge to.
Hilsen Vips
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-01-2002 15:53
Neeej Vips - det var dog tragisk med det dødfødte føl :o(

Jeg plejer oså at få håndsmærket mine hopper - og de finder sig pænt i det - selv den unge som godt kan være lidt "ih - lad mig nu være" (specielt overfor fremmede) *G*

Meeen, jeg vil da tro at scanning generelt er nogenlunde lige så siker som håndsmærkning.
Ved håndsmærkning KAN det nogle gange være lidt svært for dyrlægen - hvis der nu er cyster f.eks, så kan man jo tro det er et foster !
Scanningen KAN selvfølgelig overse et foster, men jeg tror det er ret sjældent at det sker !!!!! Jeg har aldrig rigtig hørt om problemer der før.....

Heidi Glisborg

Fredenslyst Arabians

Salg af håndlavede showgrimer
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider