|
|
| Fodermængde til ponyer |
| Forfatter:  |
Leilani |
| Dato:  |
16-02-2005 10:14 |
|
Hej alle
Er der nogen af jer som kan fortælle mig hvor meget helhavre en Shetlænder og en Welsch skal have om dagen?
Med venlig hilsen
Birgit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kraftfoder |
|
|
Min Welsh Mountain hoppe får ca. 1 kg havre om dagen, men hun er så også drægtig.
Shetlænderen burde ikke have behov for kraftfoder overhovedet, Welshponyen alt efter størrelse ½-1 kg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fodring |
Leilani |
16-02-2005 10:33 |
|
Tak for svaret.
Men... hvad mener du med at shetteren ikke behøver kraftfoder overhovedet??? Han får ikke andet. Græsset i folden er ikke ligefrem noget at råbe hurra for og han kan vel da ikke leve af hø alene?
Welschen er en temmelig stor vallak ca 1,45 vil jeg tro, og han får vel ca 600 gram helhavre om dagen.
Jeg har selv 2 store heste og ponyerne er ikke mine så jeg spørger kun fordi jeg synes at de får meget lidt mad i forhold til mine egne, de ser dog ikke magre ud men Welschen er ekstremt madfikseret og næsten aggressiv ved fodringstid.
Med venlig hilsen
Birgit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shetlænderen |
|
|
....burde kunne leve af hø og mineralblanding alene. Vi har fx. en fjordhest opstaldet, det er meget begrænset hvad den får af kraftfoder, og den er indtil for nylig blevet redet hver dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
|
|
Kan en shetter leve af bare hø og vitamin og mineral blanding.
Ellers kan man give opblødte roepiller, hvis man syntes de skal have lidt krybbefoder.
Hilsen
Yankee
Er du til fart og fest så er travere bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shetter |
zillle |
16-02-2005 13:45 |
|
Hejsa..
Jeg har også en shetlænder og den får hø, halm og Salvana Hestemineraler blandet med meget lidt klid. Derudover lidt gulerødder.
Jeg var af samme overbevisning om at en shetter skulle da have andet, så jeg gav ham lidt valset havre og tro mig det var ikke meget han fik men da dyrlægen så kom fik jeg at vide at min lille nu lettere buttet shetter altså var ved at blive for tyk, så det stoppede jeg hurtigt med.
Ifølge dyrlægen burde en shetter ikke have behov for andet ellers kan den pludselig trille rundt hi, hi.
Held og lykke fremover.
Zille
En rigtig hest er en Belgier og en rigtig pony er en Shetlænder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder som om |
mumling |
17-02-2005 18:21 |
|
..du ikke behøver bekymre dig om ponyernes foder, for det har deres ejer sikkert fint tjek på selv.
Ponyer har slet ikke samme behov for kraftfoder som store heste.
Det kan gøre stor skade at overfodre ponyer! Hø i passende mængder og lidt mineraler og vitaminer, det er det bedste man kan give sin pony.
mvh Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet