Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp søges til dårlige hove
Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 11:12
Jeg har fornylig købt en hest som desværre døjer med dårlige hove.
Efter at have søgt lidt på nettet efter produkter der kan afhjælpe dette problem, har jeg fundet ud af at der er uendelig mange produkter, der alle lover at være de bedste på markedet :-)
Det kunne derfor være rart med lidt mere uvildige oplysninger, gerne fra jer som har set et bestemt produkt give mærkbare resultater på jeres eller andres heste.
Problemet med min hests hove er at de har revner (lodrette revner) og desuden ser ud til at flække let.
Jeg er mest interesseret i et kost/mineral-tilskud, men hvis der findes en "mirakel"-salve, er jeg selvfølgelig klar til at prøve det istedet.

På forhånd tak for svar

MVH. Trine
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hjælp søges til dårlige hove
Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 11:19
Min veninde har en hest hvis ene forhov er flækket så meget at 1-2/3 af hoven er væk! Skal lige siges at den selvfølgelig er under dyrlægetjek så det er ikke en dyremishandlingssag! Den får et produkt der hedder Surefoot. Det er noget pulver der skal i fodret. Det har hjulpet meget. Desuden har hun hver dag givet hovene bad i sæbespånevand. Bedst hvis hesten kan stå selv med hoven i vand i 5-10 min. Derefter skulle hun smøre hoven med tjære fordi tjæren går ind i alle sprækkerne og sørger for at intet snavs kan komme ind og lave ballade. Dette er efter dyrlægens råd. I starten gjorde hun alt dette hver dag men nu kun 3-4 gange om ugen. Det har virkelig hjulpet væsentligt. Samtidtig kan det være klogt,alt efter hvor slemt det er, at sko hesten så skoen holder sammen på hoven.

Annika
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 11:32
Det er sikkert rigtigt at alle produkterne er de bedste - til lige netop EN form for problem. Det vigtigste er jo nok at finde årsagen til at hovene flækker, på den måde kan man jo også finde det rette produkt der passer lige til den årsag :-)

Jeg har selv gode erfaringer med hovurterne fra Askhim - det tager lang tid før man ser en virkning, men efter min opfattelse vil en "indvortes" behandling være den der rammer flest årsager til problemet.

Man kan evt supplere med urtehovfedt fra Askhim - har ikke selv brugt det, men det lyder også tli at dit problem er anderledes end mit var.

Held og lykke med projektet. Det tager LANG tid at ændre "hovkvaliteten" - der kan jo ikke ændres på det eksisterende horn, så du skal nok regne med op mod et år elelr lidt mere før du ser en væsentlig ændring. men det afhænger selvfølgelig også af hvor hurtigt din hests hove vokser.

Hygge

£isbeth

I am not young enough to know everything.

(Oscar Wilde)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 12:12
Hej Trine!

Ring til brogaarden med det samme og snak Jim.
TLF:39651880,han har redet min hest hove med et super godt produkt.Jeg prøvede alt,men intet hjalp.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 12:12
Jeg ville også anbefalde urter fra Askhim, men du kunne også selv forsøge dig med urten agerpadderokke, en 25- 40 gram om dagen gør undere i det lange løb. Men den skal købes hos en anerkendt materalist da den beslægtede sumppadderokke er livsfarlig for heste.

Vidste du at der kun findes fem liter blod i menneske-kroppen. :-)

Vidste du.. At verdenens ældste hest blev 62 år.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 12:13
Min hests hove holdt på det nærmeste op med at gro - og det bliver jo et problem på langt sigt! Min smed anbefalede mig at give den Ungulat fra St. Hippolyt, og nu - knapt et år efter - har hun de fineste hove, der vokser normalt igen.

Hvad siger smed og dyrlæge til din hest?

Venlig hilsen
Randi G.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 12:47
Hey!

Har, i tidernes morgen, brugt biotin som tilskud til foderet, jeg synes det hjalp, tror nok jeg købte det på foderstoffen!

Nynne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 13:33
Min dyrlæge siger at man kan få et produkt fra Brogården der hedder Farriers Formula, det er efter hans mening det absolut bedste produkt til hovproblemer
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 14:07
Hej, jeg har to heste som har døjet meget med hovbylder/ flækket hove/ revner osv. jeg købte noget Biotin på foderstoffet .. 25 kg for 200 kr. jeg startede i sommers og de har aldrig haft så pæne hove og pels før (y) Jeg foreslår at du køber Biotin .. det er nemt og ikke så dyrt, men giver et rigtig godt resultat *S*

de bedste hilsner fra Helle N.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 19:21
Hej
Min havde også dårlige hove, flækkede meget, og min smed gav mig det gode råd, at jeg skulle smørre dem med spildeolie fra en dieseltraktor, 2 gange om ugen, til de ikke flækkede mere, og derefter ca. 1 gang om ugen, og dette har hjulpet på min, han har ikke haft flækkede hove i 7 år, og han er nu 10 år.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 19:59
jeg har oz en hest med dårlige hove, 4 hvide hove, så kan det snart ik blive bedre.. min smed mente jeg sku gi hende biotin, og det har virkelig hjulpet, man skal regne med der går ca 2 mdr inden man kan se noget, da det nye sunde hov først skal vokse ud, jeg har prøvet at holde pauser om sommeren hvilket resulterede i at en måned efter pausen startede smed hun den ene sko efter den anden.. jeg spurgte så min dyrlæge som fortalte mig at biotin er et b-vitamin, og derfor behøver man ikke holde pauser.. så nu har hun efterhånden fået det 1 1/2 år uden pauser og hendes hove har aldrig været flottere, hun kan endda gå uden sko om vinteren, det kunne hun ikke i starten..
men hvis du vil give din biotin, er det en god ting at undersøge, hvilke produkter der fås i nærheden af hvor du bor, da nogle mærker er meget dyre, men de billige er såmænd ligeså gode..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2002 20:00
Jeg havde gode resultater med Surefoot fra Brogården til min gamle hest, der havde problemer med 'fuldblodshove'. Husk at det tager mindst ½ år før du ser det endelige resultat.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-01-2002 11:22
Hejsa !!

Kunne godt tænke mig at vide, hvad du mener med fuldblods hove ?????:-D

Hilsen Helle N.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-01-2002 12:14
Biotin!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2002 11:25
det er ikke sikkert den hest bryder sig om det men jeg har læst at man kan tage 4 spande med vand i og tage en hov i hver så skulle hovene tøre og smøres med noget madolie (eller man kan også putte olie i vandet) det er lidt lige meget hvilken olie du bruger men den må gerne være lidt dyr
hyg
cecilie>

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2002 09:24
Salvana har en hovkur, som der er garanti på.
Den styrker hoven såvel som får den tilat vokse, modsat biotin, som "kun" får hoven til at vokse.
Du kan se - og bestille - på www.salvana.dk
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak :-)
Forfatter: 
Dato:  14-01-2002 10:11
Tusind tak :-)

For alle de gode svar på mit indlæg vedr. dårlige hove.
Det har været en stor hjælp at læse alle jeres forslag og gode råd.

Mange hilsener fra Trine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider