Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

urter
Forfatter: 
Dato:  01-01-2002 15:41
Hejsa.
Ja, min hypper har så det problem, at den meget let får ømme muskler. Da jeg er studerende, synes jeg, at de "muskelprodukter",der er på markedet i form af urter, og ikke helt så naturlige vitaminer, er temmelig dyre. Derfor tænkte jeg, om man selv kunne lave en urteblanding?- dels ved at indsamle dem i naturen, dels ved køb af tørrede urter. Så jeg ville egentlig spørge: 1) om det kan betale sig
2) om nogen kunne have nogle opskrifter på urteblandinger liggende( for bedre muskelfunktion)

Og så lige en ting til:
Kunne nogen tænke sig athave helpart på en skøn ox-hoppe i 1/2 år
(opstaldet ved Viby torv, Århus)dressur niveau L.B, God springteknik , 7 år. Ja det var så lige lidt reklame for min hypper... Tlf.40 94 39 72
0
0
Svar på denne tråd

Re: urter
Forfatter: 
Dato:  01-01-2002 15:45
Hej Camilla

Prøv at låne "hestens husapotek", der står en masse om
urter og deres virkning, og også om blandinger du selv
kan lave.

Hilsen Mette71
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-01-2002 15:48
Den har jeg, men der står intet om muskler, men tak for hjælpen.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-01-2002 17:24
Hej Camilla.
Jeg kom til at tænke på, hvorfor din hest egentligt får så ømme muskler?
Er den meget opspændt eller noget andet?
Venlig hilsen
LindaKW
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-01-2002 17:46
Hejz@ Camilla! P-)
Jeg tænkte på, om du har prøvet at massere din hest???
Jeg har en pony, der får ondt i ryggen fordi han spænder i nakken. Så derfor masserer jeg ham hver gang jeg skal ride, med noget creme der hedder "Helomynte".
I øvrigt har min smed sat kiler i hans sko så han går højere, han får E-amino i foderet, jeg bruger Bay Jacobsen underlag; forbyggelse og helbredelse, + at han får sådan noget ler hen af musklerne der varmer.
Jeg tænkte det kunne være du ville prøve noget hvis det var :-)
JEg har aldrig prøvet det med urter, hvis du finder ud af noget, kunne du så ikke lige skrive om det??
Hils hyp'en!!
K.H. "Dutzy"
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-01-2002 18:51
Prøv at se på denne side: www.Askhim.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-01-2002 12:24
Hej Linda KW
Jeg tror nok, min hyp får muskelproblemer, fordi hun spænder op når jeg rider. Har haft massør til hende og det hjalp- masserer hende også selv. Det er bare svært at komme igang med dressuren, fordi hun bliver øm over den mindste smule arbejde på bane, hvorefter man må holde skridtpause- dressur igen= øm igen, og så fremdeles.
hlisen Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-01-2002 21:07
Hej Camilla.

Har du fået foretaget blodprøver på din hest?
Hvis ikke så prøv at få det gjort.
Det kan jo være de kunne hjælpe.
Jeg fik min hest aflivet for en måned siden. Han har også altid haft ømme muskler og kunne holdes ok ved massage.
Især om vinteren var den gal, han havde dog så ondt til slut at jeg ikke kunne bære at se på det længere. Jeg fik taget prøver osv. på ham men han var ikke til at hjælpe uden at ham ville være et forsøgsdyr for dyrlægerne.
De vidste ikke hvad der kunne gøre ham så dårlig.
Han stod som om ham havde nyreslag i hele kroppen og var på smertestillende de sidste dage jeg havde ham.
Han blev aflivet stille og roligt med sprøjte i vandte omgivelser. Det var det bedste for ham.

Jeg ville hvis jeg var dig, gribe fat og få taget så mange tester som muligt på din hest, for ikke at ende i min situation, for det er bare svært...

Prøv evt. at kontakte Tove Due.
Måske kan hun hjælpe dig.

Det med urter kan aldrig skade. Du kan sagtens lave blandingen selv, det gjorde jeg også til min.
Spørg om råd i en helsebutik.

Alt held og lykke fremover.

hilsen Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2002 00:08
Hej Camilla
Jeg har slået muskalsmerter op i en anden urtebog til heste -hestens lægeplante leksikon- og der står at Guldblomme (arnika) virker betændelseshæmmende, stimuulerende og virker mod rifter, sår, chok og muskelsmerter. 5 ml. guldblommetinktur på 2 l.vand vask hesten i det på de ømme muskler.
Det er da værd at prøve.
Har du tænkt på at det kan være hestens foder der er noget i vejen med, måske hober der sig for mange affaldstoffer op i dens muskler og de kan forudsage ømheden?
Held og lykke M-B
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2002 10:10
Hej

Jeg har lånt en bog der hedder "Hestens læge-plante leksikon".

Hilsen Chresta
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider