Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hegn
Forfatter: 
Dato:  06-12-2001 07:54
Jeg er igang med at hegnee en fold ind, som skal bruges til en shetlænder og to store heste. Jeg er egentlig begyndt med 3 tråde i højderne 125 cm, 85 cm og 45cm. Jeg blev dog i tvivl om man evt. kan nøjes med to tråde. Hvor høj skal den laveste tråd være til en shetlænder ?
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

HIlsen Sussi
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hegn
Forfatter: 
Dato:  06-12-2001 08:12
Det kommer an på højden af ponyen. Den nederste tråd skal være sådan, at ponyen ikke kan komme under eller over for den sags skyld.

MVH

Wivian
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2001 08:13
Hej!!
Da den laveste tråd jo skal sidde langt nede når der er en shetlænder, + den øverste trås skal være et pæn højde for at hestene ikke hopper ud, tror jeg det er rigtig godt som du gør...!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2001 08:32
Jeg har både shetlænder og stor hest på fold sammen. Vi har kun to tråde og det fungerer meget fint. Vi har aldrig oplevet at ponyerne er løbet gennem.

Det vigtigste er at du har et kraftigt stød i dit hegn. Det er nemlig ikke trådene, men stødet der skal holde dine heste inde på folden.

Afstand? Jeg kan ikke lige huske det, jeg kommer lige tilbage til det efter at have målt :-)

Mvh Tilde
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-12-2001 10:54
Det kommer også lidt an på afstanden mellem pælene. Er der kort afstand er to nok er der lang afstand kan det godt være du skal overveje tre.

Men det kommer som sagt i høj grad an på stødet...og at det virker!!

Anne :-)

"Nothing comes from doing nothing"

Så er der kommet flere billeder i min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-12-2001 08:08
Ja, har altså ikke fået målt endnu - glemmer målebåndet hver gang. Men altså hvis jeg skal give et skud fra hoften er den nederste tråd ca. 55cm over jorden og den øverste ca. 115 cm over jorden. Tror jeg..

Tilde
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-12-2001 01:15
Mine tre heste (143, 145 og 154) går i en fold med et hegn der ingen steder er over 1 m... Jeg vil tro det er ca. 80 cm... Og der er ingen problemer med dem... De er aldrig løbet ud, for der er godt stød i hegnet...

//Mette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider