Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder til magert plag
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 19:42
Som overskriften lyder så mangler jeg noget godt foder til en plag som har godt af at tage på.. jeg har lige købt den...den er noget mager.. har fået ormekur. hvilken foder vil du foreslå??
0
0
Svar på denne tråd

1223456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 20:08
Majs, det feder men giver ikke så meget energi.
prøv evt. natur muslien fra Hippolyt

Hilsen Rikke!! :-) :-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

Prøv og tjek
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 21:39
de sidste par indlæg omkring foder, og læs hvad der bliver skrevet om Hippolyt. Ikke et smart valg.

www.borgaarden-foder.dk

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Fase II, Brogaarden
Forfatter: 
Dato:  21-11-2004 07:38
Jeg købte selv en afmageret plag sidste år, så jeg har prøvet det, man er meget fortvivlet og vil gerne at de skal tage hurtigt på.

Da du har købt i den tilstand, vil jeg gå ud fra at den ikke er passet med vitaminer og mineraler. Så det er ret vigtigt, at give det helt optimale foder fra start og så skal den jo ikke blive tyk men blot gå fra mager til slank, det har de bedst af.

Jeg har stor succes med Fase II fra Brogaarden som er special udviklet til plage. Det koster selvfølgelig noget mere end meget andet foder, men tilgengæld er det mere drøjt end meget andet. Jeg har faktisk regnet på Brogaardens kontra Spillers (som også har noget til plage) jeg giver omkring 8 kr om dagen i foder ved Brogaarden og ville komme til at give omkring 15 kr ved Spillers. Så bare fordi Spillers er billigere pr. fodersæk så er det altså dyre i brug.
Husk at følge vejledningen på pakken og så har de dyrlæger du kan ringe til og få råd og vejledning. De er super dygtige til at give en god og gennemtænkt foder plan -og så anbefaler de ikke kun deres egne produkter.
Hvis jeg var dig ville jeg starte med at ringe til Brogaarden for vejledning, deres nummer er: 45 76 58 70

Husk grovfoder -masser af grovfoder (hø, wraphø osv) det giver den noget at beskæftige sig med, heste har behov for at tygge -også selvom de ikke er sultne.
Desuden er det bedst for deres fordøjelsessystem, deres maver er ikke lavet til korn. Og sidst men ikke mindst så forebygger du mavesår ved at udfodre med meget grovfoder, faktisk er der undersøgelser der viser at op imod 90% af vores heste har mavesår. Giver lidt at tænke over ikke sandt.
0
0
Svar på denne tråd

jeps fase 2
Forfatter: 
Dato:  21-11-2004 08:16
den brugte jeg også til den 1 års 8der nu er 2, snart 3) der står herhjemme.. den var afpillet da jeg købte den, men ligner nu en million (tjek min præs). En absolut velfungerende plag.

Er dog lige sat på studbalancer da han nu var oppe på 3 kg fase 2 pr dag som kanp 3 års, og de anbefaler alligevel at man skifter foder ved 3 års alderen

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

sojaskrå!
Forfatter: 
Dato:  21-11-2004 17:10

Ja, overskriften!

jeg har prøvet Sojaskrå til min pony, pga. den var blevet alt for tynd, og så prøvede jeg sojaskrå, da det var blevet anbefalet flere steder fra.
- og det hjalp! :-)

:-D MVH. Karina og Nobody :-D

;-) Nobody og mig - et team som ikke er bange for nye udfordringer ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider