Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sne, kan de tåle at komme på græs?
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 09:16
Hejsa.

jeg har et par heste, hvoraf den ene har tildens til forfangenhed.

Nu hvor det har sneet i nat, er jeg lidt i tvivl om jeg skal lade dem blive på jordfolden eller jeg skal lade dem komme ud på græsmarken. De spiser jo så en masse græs med sne på.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

Ud med dem...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 09:48
Hvad skulle ser ske, de får bare lidt sne i maven...

Og mange heste skubber lidt af sneen væk med mulen, så de kommer ned til græsset...

Skøn friservallak sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
0
0
Svar på denne tråd

Vores går
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 12:18
på græsfolde året rundt, og de syns det er fedt at rulle sig i sneen, og de "puffer" bare sneen væk fra græsset.... Vildt sødt med en hvid mule... :-)

Venlig Hilsen
Lea
0
0
Svar på denne tråd

Bare ud!!! :-)
Forfatter: 
Dato:  20-11-2004 15:37
Hej... min new forest pony kommer ud kl. 7,00 om morgenen ozz selv om det er sne vejr!! :-) de andre heste hun går sammen med kommer også bare ud!! de elsker det!!

så det kan du sagtens gøre!!!

New Forest er de bedste :-)
0
0
Svar på denne tråd

Kan være farligt..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2004 00:48
Ved ikke hvor meget sne der skal til, men min veninde mistede hendes elskede shetlandspony sidste vinter pga for meget sne i maven.

mvh

KRASSE & Tarzan

Medlem af AHNA
0
0
Svar på denne tråd

sne......
Forfatter: 
Dato:  21-11-2004 02:42
Jeg tror næppe det udgør en fare angående forfangenhed, men det kan give kolik hvis uheldet er ude.
Efter sigende er det værst hvis hesten kommer fra en varm stald og er sulten og bliver lukket ud på sne-græs.
Heste der går ude døgnet rundt, har jo ingen problemer med sne.
Man kan fodre med hø eller wrap lidt tid inden foldtid, så den har noget i maven på forhånd.
0
0
Svar på denne tråd

Intet problem
Forfatter: 
Dato:  21-11-2004 14:45
Jeg tror ikke det er noget problem! Heste plejer at skubbe sneen væk med mulen. Men jeg ville nok lade dem gå lidt korte tid end normalt, hvis den har tildens til forfangenhed. :-D
0
0
Svar på denne tråd

Hej Kenny
Forfatter: 
Dato:  21-11-2004 17:02

De skal bare ude og ja de nyder det

MEN......
Der skal være noget de kan pille i halm/grene med saft i evt. et lille juletræ. Hvis der ikke er nok at få tiden til at gå med. kan de finde på at "spise" sneen og det kan som andre skriver give et koliktilfælde. Det har jeg prøvet!!!!

Ud og find noget de kan lege med og nyd synet, der er ikke noget som heste der leger i sneen

Fjordheste i min favn
GEDSØ
er mit navn

{>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider