hej.! jeg ved godt at det er meget forskelligt hvor meget en sadel koster. men hvis man nu skal ud og have en nogenlunde ok dressur sadel( må godt være brugt) til sin fjordhest. hvor meget tror i så det sådan cirka vil koste. jeg er nemlig meget interreseret i købe en dressur sadel.. men jeg er bare desværre ikke miljonær..(husk på at penge ikke er alt) hehe på forhånd tak Mette
.... er ligeglad med at den er gammel, kan du få en kvalitetssadel - altså f.eks. Passier eller Stübben - for et par tusinde. Dertil skal du så nok påregne1000 - 1500 kr til en opstopning hos en dygtig sadelmager. Men så har du også en rigtig god sadel af højeste kvalitet, som du kan ride i i mange år.
Alternativt kan du købe en billigere sadel, der er ny. Men jeg ville nu altid gå efter det gode læder og den helt rigtige bom.
... Niels Chr. Simonsen hos Skals Sadelmageri (86 69 45 17). Han kører også i dit område, og har mange gode brugte sadler (og så er han vant til at tilpasse sadler til fjordheste). Det er ikke ualmindeligt at finde en god brugt dressursadel til et sted mellem 2.500 og 3.500 hos ham - og så er stopning/tilpasning med i prisen.
Hvis du selv vil forsøge dig med at finde en sadel, så er det ofte mærker som Stübben, Trainers, Hubertus og Passier, der passer fjordheste godt. De fleste fjordheste bruger en bred bom. Husk, når du kigger på priser, at du skal påregne en ekstraudgift på 6-700 kr. til stopning/tilpasning - og mere hvis der skal foretages reparationer.