|
|
| får min hoppe nok, ved brug af suregrow? |
|
|
Jeg har fået lavet en foderplan til min lidt for tykke islænder hoppe, som er diegivende(føl 4 mdr)
Æsa er 131 høj, og vejer godt 350 kg.
Det er :
suregrow 800 gr. pr. dag
Lucerne 500 gr pr. dag
Hø 4 kg pr. dag.
Min hoppe bliver redet ca en time til halvanden hverdag, med en til to fridage om ugen.
Får hun virkelig nok her?
Hilsen Kenny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
at du skal spørge Brogaarden, da du bruger et af deres foderprodukter. De udarbejder gratis en foderplan til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er brogården, |
|
|
der har udarbejdet en foderplan. Vil bare gerne høre andres mening, om det er nok til hesten.
Hilsen Kenny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis du har fået |
| Forfatter:  |
bimboe |
| Dato:  |
11-10-2004 12:03 |
|
det svar fra Brogården, kan vi nok ikke svare meget bedre.
Hvis du ikke føler den får det nødvendige, er det bare og kontakte brogården, og høre om et andet alternativ. Eller evt. en større dosering dagligt, men synes da den burde få noget mere hø.
Bimboe
Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille kommentar |
Tanja B |
11-10-2004 16:28 |
|
Jeg synes nu nok energi-forsyningen er i underkanten for en diegivende hoppe, der oven i købet arbejder. Ved alm. vedligehold (og intet føl) skal hun have i omegnen af 2,8 FE - p.t. får hun ca. 3,1 FE - altså kun 0,3 FE mere end alm. vedligehold. - Det rækker ikke langt, når føllet tager sit og der samtidig skal bestilles noget næsten dagligt.
Jeg ville give et par kg hø ekstra dagligt. Selvom hun er overvægtig, skal hun jo ikke sultes - det er ej heller sundt at hun taber sig for hurtigt.
/Tanja B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er ekstra hø nok?? |
|
|
Som overskriften, er det nok bare at give ekstra hø.
Hilsen Kenny.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej ven smiler |
|
|
lige en tilføjelse....hoppen går på meget græs hele dagen og er alt for rund.
Min mening er at din plan ser fornuftig ud og det er ikke mængden, men indholdet af vitaminer hun skal være dækket af.
ses i morgen...
knuser michaela
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Umiddelbart ... |
Tanja B |
11-10-2004 19:06 |
|
... ja, så er ekstra hø nok - vitamin- og mineral-mæssigt ser det ok ud.
Suregrow er et relativt koncentreret foder, og det er derfor mængden ikke er større.
Du kan dog få et problem med Suregrow efter fravænning af føllet, idet foderet er ganske proteinrigt - men giv Brogården et ring, når den tid kommer, så du kan få opdateret foderplanen.
/Tanja B
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|