|
|
| Er jeres hest kommet ind om natten? |
| Forfatter:  |
EM |
| Dato:  |
03-10-2004 17:12 |
|
Jeg regner med at tage min hest ind i næste weekend. Vi skal lige være helt færdige med at gøre stalden klar til dem igen. Er jeres heste kommet ind, og hvor meget er de så ude om dagen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor? |
DitteHoej |
03-10-2004 17:19 |
|
Jeg kunne godt tænke mig at høre dine argumenter for at lukke din hest ind i næste weekend?
Mine heste går stadig ude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja de er inde. |
|
|
Vi tog dem ind om natten for 3 uger siden. de er ude ca. 7-8 timer om dagen. Jeg tror at de fleste heste som bliver redet er kommet ind for natten nu, hvor det er ved at være ret så skide koldt om natten.
Hilsen Christina.
Smil til verden!
Gør verden et bedre sted for dyr, forebyg dyremishandling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores har |
|
|
været inde siden ca. 1.sept. og er på græs fra 0700 - 2000. Det bliver så lidt mindre jo mere mørkt det efterhånden bliver.
 Bianca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Delvis |
|
|
Vores to følhopper og deres føl og har været inde de sidste 10 nætter.
Desuden er vores 2-års hoppe, som har været/er skadet, også inde om natten, da hun alligevel skal have foder. Hun har gået sammen med ponyerne på deres slankefold de sidste to måneder og er desværre blevet meget tynd selvom hun er blevet fodret ved siden af.
Ponyerne, unghestene og vores "gamle" hoppe går stadig ude. De kommer ind midt i oktober.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liva kommer |
Sanne & Liva |
03-10-2004 17:47 |
|
også ind næste fredag. Der er ved at blive for koldt nu
opstaldning Tilbydes 5 km fra Aalborg c . Kontakt mig for yderligere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min går ude..... |
|
|
hele året da hun går i løsdrift sammen med 4 andre og der er ingen som har tæppe på heller...
Skulle det blive så slemt med vejret her til vinter jamen så hænger der da et tæppe klar til hende men regner nu ikke med at få brug for det....
Rigtige mænd rider western Billeder fra Hedelandstur Sept. 2003" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indenfor |
pjemm |
03-10-2004 18:02 |
|
Mine er inde fra ca. 21 til 8. Men eneste grund er at de er for fede og derfor ikke engang kan tåle fri adgang til hø. Og jeg er faktisk nervøs for de står og nipper rødder ude på "jord"folden og derved får en masse jord indenbords. Desuden kan jeg kontrollere hømængden og -typen når de i boksen ikke kan rende og stjæle fra hinanden.
Den lille som skal tabe mest får nemlig gul stængelhø fra august, så han kan tåle flere kg. = længere ædetid, mens den store så får det grønne fra maj. Trods forskellen på 32 cm kan de nemlig æde ca. lige meget.
:Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestene her |
|
|
er forlængst begyndt at komme ind om natten. Det er vel 2-3 uger siden. Dels pga alle sagerne med hesteskænderen (ikke at jeg tror, han kommer her, men alligevel...) og dels fordi min shetlænder har haft problemer med forfangenhed og derfor ikke skal gå for meget på græs og med det sommervejr vi har haft har jeg stadig en grøn mark; desværre næsten kun med kløver
Hvorfor skal folk have det dårligt over at deres heste kommer ind om natten. Fordi det er mest naturligt at hesten går ude hele døgnet behøver det jo ikke at være det mest optimale for hverken hest eller ejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
AnneK |
03-10-2004 18:49 |
|
Mine kom ind fredag aften, fordi jeg syntes at min hoppe så ud til at have tabt sig den sidste uges tid, så nu kommer de ind om aftenen, og får foder.
Hvis ikke, hun havde tabt sig, var de nok blevet ude et stykke tid endnu, til sidst i okt- først i november.
Vejret er fint nok til at de kan gå ude, og regn har de ikke skade af, mine kan gå i læ i en godsvogn og det gør de faktisk aldrig..
Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadig ude |
Heidibr |
03-10-2004 18:59 |
|
Regner med at de begynder at komme ind om natten i løbet af næste uge. Men indtil videre har temperaturerne været hæderlige, og så længe de har læ og et tørt leje at sove i, lider de vist ingen nød..
Mvh Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine 3 krikker |
bimboe |
03-10-2004 19:01 |
|
har været inde fra 1 sep., da det begyndte og storme og regne dag og nat.
De er ude fra 8-19.30 ca.
Bimboe
Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm..... |
Miiiiig |
03-10-2004 19:02 |
|
har været inde i lang tid nu! Kom ind for ca 1 ½ måned siden. kunne se på dem de gerne ville ind og så kom de med ind undefined 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine går ude |
|
|
endnu, men de begynder godt nok at hænge til oppe ved hegnsleddet... de vil gerne snart ind. Når Natalie hører mig i gårdpladsen kalder hun! Det gør hun ellers normalt ikke. Jeg skal bare lige have fat i nogle spåner!
Parson Russel Terrieren - en ægte heste-hund!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine går... |
|
|
...ude da de går i løsdrift og så styrer de jo selv om de vil ind eller ud.
De er endnu ikke begyndt at bruge deres løsdriftstald.
Mie Doktor TJEN EN MASSE PENGE I DIN FRITID...RING/SKRIV FOR UFORPLIGTENDE INFORMATION.SADLER SÆLGES 1000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kom ind i dag |
|
|
Vores kom ind i dag. Ikke fordi det var nødvendigt, men jeg bor ud til en meget trafikeret vej og der er hurtigt nogle som får ondt i røven.
Hestene nydt at gå ude. De har fået hø og foder hver dag.
Kulden om natten, den tager de ikke skade af.
Nu er hestene på stald og det er de lidt utilfredse med, da de har nydt deres frihed hele sommeren.
Kedsomhed er, når dagens højdepunkt er at sidde og knipse til en nullermand. Garfield
| |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nope - - |
Heidi og fjordhestene! |
04-10-2004 01:24 |
|
Nope, de kommer slet ikke ind.
Men Lena er kommet ind pr. 1 oktober
-Heidi Se mine billeder på min praes. For at tænde et bål, må du have samlet brænde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| savannah er ikke kommet ind endnu |
IIMalouII |
04-10-2004 08:35 |
|
Men hestene skal til at være inde om natten fra på fredag af. Det er også på tide, for der er ikke rigtig mere græs. I hvert fald ikke nok til at de kan gå ude på det døgnet rundt.
Og jeg GLÆDER mig til at de skal ind om natten.. det er så hyggeligt. Bortset fra ekstraarbejdet man har med at muge ud. 
Hilsen Anne & Savannah!* Nye billeder i Savannahs hesteprofil - kig ind i præsentationen! *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommer ind i dag |
|
|
Min hest kommer ind i dag. Begrundelsen er, at der ikke er lys på/ved sommerfolden, der ligger et stykke fra stalden, og jeg ikke længere kan nå derud, inden det bliver mørkt.
Der er ikke nok græs på vinterfolden til, at han kan bruge den som døgnfold.
Desværre, ellers kunne han godt stå ude et par uger endnu. Men det går ikke, når jeg ikke kan se noget.
Nanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ind om natten i starten af august....... |
|
|
Medoc kunne simpelthen ikke holde huld ved at gå på døgnfold, og kun få et måltid foder om dagen.
Så han begyndte at komme ind ved 21-tiden i starten af august, så kunne vi nemlig øge ham til 3 måltider om dagen.
Fra sidste uge af er han kun ude fra 7.30 til 13.
Og er øget til 4 måltider om dagen.
Først havde jeg det lidt træls med at han kun skulle være så lidt ude. Men da jeg rider eller aktivere ham hver dag, ja så står han faktisk ikke stille i boksen særligt meget. Og da han jo skal have tid til at fordøje sine måltider, ja så passer det fint, at han kommer ind kl. 13.
MVH charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| utegang |
Nienna |
04-10-2004 11:09 |
|
mine 3 hopper står på utegang her hjemme. Det er så deilig. De har skog og 2 hus å søke ly i.
Den eldste hoppen (traver) har dekken på pga hun lett blir stiv i ryggen i kaldt vær/regn (nå båre regner det og er kaldt)
ponyen og traverføllet har ingen dekken på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.... |
|
|
Min står samme sted som Charlotte(Morgan)'s hest og jeg valgte ligeledes at tage den ind fra d. 1 august. Sidste år tabte Shalu sig en del i løbet af august da det simpelthen var for koldt om natten, så iår valgte jeg at lade den komme ind tidligere.
Hele August var den ude fra ca 6.30 til 21, hele september fra 6.30 til ca. 16-20 afhængig af vejret.
Her fra oktober er foldtiden begrænset til 7.30 til ca 13. Hvis vejret er godt kan man aftale at lukke dem ud et par timer om eftermiddagen, men som vejret er idag gider de ikke være ude...
Hilsen
-Matilde og Shalu -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores.. |
|
|
går stadig ude.
De får hø oveni alt græsset på kæmpe folden en gang om dagen
Fra torsdag kommer de alle ind og får mad om aftenen, for så at komme ud igen lige efter til hø og græs.
De har alle fået vitamin hele sommeren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vicks og hendes fold-/staldkammerater kom ind d. 1 okt... De går nu ude fra 7 - 18 ca...
Hilsen Jette og Vicktorie alias Vicks Blue!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Ditte... |
EM |
04-10-2004 21:21 |
|
Grunden til at jeg vil lukke dem ind nu er fordi, jeg synes det er ved at være for koldt, og der er ikke mere græs...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De kan sagtens tåle at gå ude nu |
|
|
Kulde har ingen betydning, hvis bare de har læ. Men.... fordi jeg ikke har løsdrift, har jeg valgt at tage min ind om natten. Mest fordi hun så har chancen for at æde noget hø med næring.Græsset er ikke meget værd nu næringsmæssigt.
Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "min"... |
|
|
kom ind for snart 3 uger siden.
Hun hra en åben boks, hvor der er en stor dejlig paddock til, så hun er nok en del ude endnu. Selvom jeg har ondt af hende, når jeg ser at vi nogle aftener er nede på frysepunktet.
Hun er ude fra ved en 8 tiden til 19 tiden.
Forresten kom de sidste heste ind i dag.
Mvh. TineSæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4. til 7. august 2005 på sjællandlink til tråd om HN-træf:HN-træf< Jyder: kontakt hellespencer for koordinering af kørsel til hn-træffet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja........... |
Cecilie (Jason) |
05-10-2004 21:24 |
|
Vores har slet ikke gået ude om natten, så ja, de er inde
~Cecilie&Jason~ ~Man kommer ingen vejne, hvis alle er lige gode - så derfor - f*ck Janteloven~ prupony@hotmail.com | www.abildgaard.tk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|