Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 For dyb beskæring
Forfatter: 
Dato:  01-09-2023 19:02
Jeg har en pony der fik hovene taget af en ufaglært og dagen efter var han halt, jeg tænkt troede først at det var en begyndende for forfangenhed, men jeg prøvede lige at tage hovkniven bare lige og tage det mørke af i tåen, og han var lettere rød og øm når jeg trykkede der, han er ikke øm andre steder i hoven og sår ikke på nogen måde som om han er forfangen.
Jeg tænker at det er en for dyb beskæring, kan det ikke lyde rigtigt ?
Han er halt på grov grus, ikke på marken og on and off på asfalt.
Jeg har prøvet at pakke hans forhove ind i var og gaffa, og det bliver væsentlig bedre af det, så er han rentgående på asfalt.
Da han var beskåret var sålen også højere end hornvægen nogle steder.
Jeg har ikke brug for lektioner om ufaglærte smede, blot jeres indput til om min mistanke ikke kan være rigtig.
Og hvor længe kan de være halt af en for dyb beskæring ?
Han går også frivilligt frem både i tov og ude på marken, og lunter rundt uden at man bedre ham om det.
Så derfor tænker jeg ikke at det kan være en begyndende forfangenhed.

{> MVH Maja,Snaske og Snuble {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2023 22:46

...Muligt, ar der er skåret for dybt. Det kan også være forfangenhed. Eller alt muligt andet.

Jeg ville få en dyrlæge til at kigge på det. Om ikke andet, så kan en dyrlæge vurdere, om der skal gives smertestillende eller der er nrug for anden form for medicinsk behandling


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muligvis?
Forfatter: 
Dato:  03-09-2023 23:00
1) Enig, det er plausibelt at det er en for dyb beskæring.

2) Enig, det kan også være alt muligt andet.

3) Jeg havde kontaktet dyrlæge eller en dygtig smed.
- Fordi, dels for at starte evt behandling afhængig af rette diagnose.
- Dels, som fagperson skal smeden have en forsikring som dækker lejlighedsvis skade på de dyr som modtager behandling. Og, skal det aktiveres skal du sige til umiddelbart efter at du har en begrundet mistanke - om mistanke er begrundet skal du også snakke med dyrlægen om inden.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider