Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Pony adfærdsbevsær
Forfatter: 
Dato:  30-03-2023 19:25
God dag
Jeg er en ridelærer ude ved en rideskole i Jylland, i en lille by, har blot været ridelærer derude i 1 enkelt måneds tid dog. Men hele teamet er skiftet ud.

Vi har en sød lille pony LB, som er begyndt at skabe mange problemer, men vi bemærker ingen skader, eller problemer på fold.

Han var stille og rolig før, og nem at håndtere for de små elever.
Men på det seneste er det gået helt galt. Der skal 3 piger til at arbejde på ham for at han står stille og vil samarbejde.
Skraber med det ene ben, og vil ikke stå stille, skaber sig ved strigling og hovrensning.

Og lektionerne er meget interessante, enten vil han slet ikke samarbejde selv med trækker på, eller så vil han af og til.
Og var nødt til at sprøge dette forum, for vi er en gruppe herude der ikke ved om vi skal pege ham ud for dyrelægen om der er andet galt som vi ikke ved, eller om der er noget i kloge hoveder kunne spørge ind til for at hjælpe os.

Med venlig hilsen
Julie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Akut ændring kræver årsag?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2023 20:09
Jeg ville gå ud fra, at en akut ændring implicerer at der er en årsag.

Da "teamet blev udskiftet" medførte det ændringer i hestenes rutiner?
Startede problemer før eller efter ændrede rutiner??

Men, ellers, hvad betyder "vil ikke samarbejde?"
Hvis pony er potentielt til fare for børn, så må I jo tage den (midlertidigt) ud af arbejdet.
Dels for pony, dels hvis det kræves for elevers sikkerhed.

Og, mangler du en forklaring, så ville jeg tale med dyrlægen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til 1. Kommentar
Forfatter: 
Dato:  30-03-2023 21:10
Nej det er de samme rutiner, samme piger der rider ham og undervisningen er blot mere aktiv end før (flere øvelser, end bare ride langs hovslaget)

Det er først begyndt i denne uge, startede i mandags og fortsat siden.

Og med samarbejde er det ved strigling, at han er urolig, bevæger hovedet meget, bider efter os, og står ikke stille som normalt. Og ved sadel og hovedtøjlet er ikke blevet ændret på heller, men når de kommer på kan han godt danse lidt i hallen inden pigerne kommer op på ham.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi fandt en løsning på problemet
Forfatter: 
Dato:  31-03-2023 21:21
Der var intet galt med ham, men pigerne ude på rideskolen var begyndt at gøre ham overgearet og gøre ham tosset ved at irritere hans mule og provokere ham uden at sætte ham på plads :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Provokere?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2023 11:07

Jeg håber at jeg læser/tolker dit indlæg forkert

 

Hvis pigerne på rideskolen irriterer og provokerer hesten, så er det sgu ikke hesten, der skal "sættes på plads" - det er pigerne!

 

Se hellere at få lært de unger at behandle hestene med respekt, ellers ender I med en flok sure/vrantne og potentielt halvfarlige heste!

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Dette indlæg...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2023 19:47

er blandt dem, man kun kan håbe på er scam - at TS profil er oprettet samme dag som det blev skrevet, underbygger heldigvis den mulighed...

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider