Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp har nogle set dette før?
Forfatter: 
Dato:  03-02-2020 02:01

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hej

Håber nogen kan hjælpe eller måske har set lignede tilfælde.

min dyrlæge aner ikke hvad det er, vi behandler lige nu mod svamp, hvor vi vasker det infekterede område i kronranden og hovballerne med imaverol hver tredje dag og smøre med futicort og zinksalve, hver dag. Kommer ikke på fold pga mudder. Han får ketabol en gang dagligt.

hesten har været halt af det inden vi begyndte på ovenstående behandling.
Det har stået på i 3 mdr. nu.

har læst om coronary band og crapaudine - men synes ikke der er nogen form for behandlingsråd.

Håber at nogen kan give et råd eller to.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske....
Forfatter: 
Dato:  04-02-2020 08:55

For over 20 år siden havde jeg en hest, der fik noget, der lignede. Det var dog kun på en hov på ballen og kun på størrelse med en lang negl. Det var mens hesten gik på døgnfold i et vådt efterår. En gul og lyserød blød/svampet plet. Jeg kan jo desværre ikke huske, hvad dyrlægen kaldte det . Jeg skulle behandle det som sur stråle altså med blåsten, men det er nok ikke godt , når det sidder oppe ved huden. Det gik ret hurtigt over.

Her er der også noget, der ligner, dog uden diagnose. www.heste-nettet.dk/forum/5/676695/ 676695/.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Balleforrådnelse
Forfatter: 
Dato:  04-02-2020 09:03

Nu fik jeg lige søgt på mig selv og blåsten og fandt et svar jeg gav i 2007, hvor jeg godt kunne huske navnet. Balleforrådnelse kaldte dyrlægen det dengang. Ved søgning på det er det dog klove/kvæg der kommer frem.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hudbetændelse??
Forfatter: 
Dato:  04-02-2020 12:37

Hej

 

synes også min gamle havde noget der lignede når han gik på meget vådt underlag, dog aldrig så slemt at han blev halt af det.

 

Prøv evt at spørge i denne gruppe - der er mange hestedyrlæger og kun dem der svarer

 

www.facebook.com/groups/ sporgdyrlagen/

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-02-2020 16:58

Tusind tak for jeres svar.

min dyrlæge har i dag taget en biopsi på det, så vi kan få en afklaring på det. Har svar om en uge.
skal nok vende tilbage med et svar.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov problemer
Forfatter: 
Dato:  20-02-2020 17:20

Hvad siger smeden?? Han ser jo da osse lidt af hvert - jeg vil behandle m blåsten ( hvis man stadig kan finde det) spændende at høre hvad dyrlægen finder ud af

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider