Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tynd hest
Forfatter: 
Dato:  07-12-2019 17:28

Øv!
hvad skal jeg dig gøre?!

min søde dejlige varmblodshest på 6 år, har nu haft kolik hele 2 gange. (Hun er nu ovre det)Men hun er simpelthen så tynd.

hun vil gerne spise men hun tager ikke på, og det virker som om hun ikke rigtig har nogen mæthedsfornemmelse.

hun står på halm og det spiser hun rigtig meget af udover det det får hun brogaarden og noget Hercules + omega 3,6,9, wrap og mash efter vi har redet.
hvordan kan hun IKKE tage på!?

hun er nu begyndt at stå med dækken og komme lidt mindre på fold, da dyrelægen sagde det kunne være fordi hun frøs.

andre der har samme problemer?

hold den gode tone

0
0
Svar på denne tråd
 
 tynd hest
Forfatter: 
Dato:  07-12-2019 20:52

Jeg har prøvet at tilsætte lidt seniorfoder(uden havre), olie og gulerødder til foderet. Vores magre dyr er i løbet af en god måneds tid blevet småfed.

 

Tanker i øvrigt: Hvorfor får den kolik? Kan det være indtaget af halmen eller manglende saftfoder?

 

God bedring


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor meget..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2019 11:33

får hun dagligt af "brogaarden og noget Hercules + omega 3,6,9, wrap og mash"...?

Har hun altid wrap til rådighed, eller æder hun halm, fordi wrappen er spist op - for hvis det sidste er tilfældet, så er det jo oplagt at starte med at skrue op for wrap-tildelingen.

 

/Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 wrap og olie
Forfatter: 
Dato:  08-12-2019 21:19

Hvor mange kg wrap får hun?

 

og så kan olie eller et foder tilskud a la MaxiRice være virksomt


Nisha og Strejfer

TREC-rytter og pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare en tanke
Forfatter: 
Dato:  10-12-2019 12:13

.... er den tjekket for bændelorm?

 

Men fiberpellets fra Horselux er super gode når hesten skal ta på.


Hilsen Pia

 

Den rustne dressurrytter!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 For tynd hest'
Forfatter: 
Dato:  12-12-2019 13:15

Ligesom de andre skriver, er det måske en ide, at få tjekket den lidt mere - der var lægge noget til grund for både kolik og vægttab. Når den er tynd, skal den hellst have wrap ad litium. Jeg har desuden god erfaring med mælkepulver til kalve, jeg plejer, at give 1 spsk i foderet i 14 dage
Held og lykke med det

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejj alle sammen
Forfatter: 
Dato:  24-01-2020 15:27

Hun har ikke orm, men har fået ormekur for en sikkerhedskyld. Jeg prøver at skrue op for wrappen og krydser for det virker :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider