Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvad skal min pony koste
Forfatter: 
Dato:  17-12-2019 21:57

Hvad skal min pony koste

 

- hoppe

- 10 år

- brun

- 144 høj

- dansk sports pony

da jeg fik hende hade hun igen affaring med støver eller spring, så vi har kun rede Ld1,ld2,lc1 og lc2 men har fået over 70 % i alle klasserne

 

vi har sprunget over 1 meter og vært til nogle fej fri stævner

 

hun er lidt navns over ny ting men eller er hun ern super daglig omsorgsfuld pony

 

hun er trafik sikker og passer med smed og klipning

og hun elsker en daglig skov tur

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  27-12-2019 19:52

Hvad farve er hendes pas?

 

Er hun målt/kåret?

 

Ud fra dine oplysninger, er hun nok ikke meget værd. LC er kun skridt trav og galop. FÅ fat i noget god træning og få startet lidt højere klasser på hende, så tænker jeg hun nok skal blive mere værd. :-)

 

Hvis du skal sælge hende, så få taget nogle gode billeder og evt video. Få lavet en god annonce uden at det bliver en hel roman.

 

Tag det ikke negativt, men du skal få en til at hjælpe med grammatik. Jeg tænker du er lidt ordblind og din teskt bliver derfor rodet og lidt ulæselig. :-) :-) IKKE negativt ment.


** R.I.P Scarlett og velkommen Pinot Noir**

0
2
Svar på denne tråd
 
 Ponypriser...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2020 19:20

Vi brugte en stor del af sidste år på at finde pony, så jeg har gennemtrawlet mange salgsannocer. Vores hoppe på 13 år, med placeringer i LB** på C-plan, og som kan alle ponyøvelser (men ikke startet i dressur) kostede til sammenligning 50.000 kr inkl alt udstyr, uden udstyr har hun nok stået i en 37-38.000 kr.

 

jeg vil tænke, at du kan sætte hende til salg til omkring 16-20.000 kr., og så er der noget af slå af på. Hvis hun er en god børnepony med et rigtig godt temperament, vil hun kunne være en fin lærepony for den mindre rutinerede rytter, som så kan udvilke sig sammen med hende. Hvis hun er knapt så god temperamentsmæssigt, så tæller det ned. Nu har hun kun startet LC, kan hun herudover nogle dressurøvelser?

 

Hvad med afstamning? Kåret? Hvilke springstævner startede I?

Udelukkende ud fra hvad du har skrevet, så vil jeg ummidelbart sige at en salgspris ligger på omkring 15-20.000 kr. Hun har jo ikke rigtig "vist" at hun kan noget, og så kan man ikke få så meget for en almindelig ridepony. Det er svært at sælge almindelige rideponyer på "kapacitet", men nemmere at tage udgangpunkt i her og nu-niveauet samt hvad hun faktisk har vist af resultater. Det kan være, at en kommende køber ønsker en skovturs/hyggepony, og så er det jo så ikke resultater/kapatitet hun vil blive solgt på. Men man får ikke så meget for skovturs/hyggeponyer, det er nok igen et prisleje igen på en 15-20.000 kr. hvis hendes temperament er rigtig godt.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2020 10:21

Hvis en 10 års kat. 1 DSP, der går til > 70% på LC niveau, har gået 0 runder (omend niveau ikke fremgår) samt er trafiksikker og en god tur-pony, ikke skal koste meget mere end 15K, så tager jeg hatten af for, at der stadig er nogen, der gider avle ponyer...

 

Til trådstarter: Hun lyder som en rigtig dejlig pony, men ud fra de relativt sparsomme oplysninger, og ikke mindst, uden at ha' set ponyen, er det umuligt at komme med et realistisk bud på en salgspris.

Får du undervisning eller har du kontakt til anden kvalificeret rådgivning, så vil jeg anbefale dig, at tale med dem om en fornuftig prissætning - det du kan få herfra, vil aldrig kunne blive andet end gæt.

 

Held og lykke med salget!

 

/Dorte

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider