Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sårpleje ved betændelse
Forfatter: 
Dato:  21-09-2019 19:33

Hej

I dag opdagede jeg et står lige over hoven i kronranden midt på den ene forhov, og det så egentlig meget fredligt ud, indtil jeg lige kradsede lidt i overfladen, hvor skorpen så faldt af, og der kom gult betændselse ud.

Plagen virker helt frisk, benet er hverken varmt eller hævet, og der er ellers ikke noget at se. Hvordan ville I behandle det? Nu har jeg valgt at vaske det i lidt brun sæbe, for det var det eneste, jeg lige havde. Men jeg kan vel skaffe noget andet i morgen.

Men hvad ville I gøre?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-09-2019 09:57

Jeg ville skylle med saltvand og ellers ikke gøre noget. Går ud fra, at du har tjekket, at det ikke er dybere end det umiddelbart ser ud til, så der ikke er hul ind til led mv?


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 ALDRIG brunsæbe
Forfatter: 
Dato:  22-09-2019 13:42

hej

du skal ALDRIG bruge brunsæbe, det er alt for basisk og er svært at skylle ud af et sår igen, især når du ikke ved hvor dybt det er. Brun sæbe er kun til gulve o.l., det er et gammelt husråd, som ikke længere dur,!!!

brug istedet intimsæbe, pH værdi (surhedsgrad) er ok, det renser og skader ikke. Eller sterilt saltvand, fås som spray på apoteket og gør altid god gavn ved førstehjælp både hos mennesker og dyr

god søndag

1
0
Svar på denne tråd
 
 sårpleje
Forfatter: 
Dato:  23-09-2019 10:01

Aldrig brun sæbe i et sår - sæbespåner kan til nød benyttes

 

Vask i stedet i mediscrub - kan købes på apoteket eller hos din dyrlæge (tror også Matas og nogen rideudstyrsforretninger har det)

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vask af sår
Forfatter: 
Dato:  24-09-2019 19:31

Jeg fandt noget mediscrub på badeværelset, som jeg vaskede såret i Det gjorde jeg i 3 dage, og det fik noget antibiotikaspray. Det er tørret fint op, og det var ikke særlig dybt - altså slet ikke sådan indad, men mere opad under huden.

Benet er hverken varm eller hævet, og plagen er ikke halt eller noget.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider