Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Forsikring - for og imod
Forfatter: 
Dato:  03-10-2018 18:00

Hej med jer :-)

 

Jeg har en 10-årig hoppe, som jeg overvejer at sygeforsikre.

Hun bruges stort set kun til ture i naturen og let ridning på ridebanen.

Hun har ikke kostet det store i dyrlægeregninger indtil nu (jeg har haft hende i 5 ½ år), men jeg må indrømme, at jeg tænker på, at hun med alderen vil få flere og flere skavanker og selvfølgelig også kan komme ud for skader fremover.

 

Hvad har I gjort jer af overvejelser i forbindelse med sygeforsikring?

0
0
Svar på denne tråd
 
 lotteriet
Forfatter: 
Dato:  04-10-2018 17:37

hejsa.

 

tja det er jo et lotteri - men hvis du har de der 10-15.000 til pludselig uforudset udgift - de blvier altid syge søndag aften og en indlæggelse er dyr... så kan det måske med så sund en hest være ligemeget - men hvis du foretrækker at betale lidt hvert år og så til gengæld ikke pludselig stå med den store regning så ville jeg tegne en forsikring.

jeg har valgt at have en "gammelmands" forsikring hos Agria på mine to.... tidligere havde jeg bare på den ene i Tryg - men den udløb med alderen.


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det giver god mening
Forfatter: 
Dato:  05-10-2018 14:56

Lotteri :-D

Det er vist den bedste måde at udtrykke det på. Jeg har som udgangspunkt penge til at betale større dyrlægeregninger. Jeg mener i bund og grund, at man skal have økonomi til den slags, hvis man vælger at anskaffe sig en hest - men det er jo netop også her, at forsikringen kommer i spil.

Det er som regel ikke selve det at anskaffe sig hesten, der er den tungeste post, men udgiften til at have den.

Og vælter de store regninger ind, er det klart, at der er en grænse for, hvor længe jeg helt ubekymret kan betale :-)

Jeg tror, at jeg er der, hvor en forsikring giver rigtig god mening.

Tak for svar.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaring...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2018 19:19

Belært af en kronisk syg kat, der IKKE var forsikret (og nu er det ligesom for sent), så fik jeg sygeforsikring til vores pony :)

 

Selv en syg kat er dyr! Så med pony var der ingen tvivl. Har valgt efter lavest mulige selvrisiko, hvilket jeg fandt hos Agria, og hos Agria har man fyld sygeforsikring om hesten så er 30 år gammel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  14-10-2018 15:06

Jeg gik med samme tanker som dig, da min hest fyldte 8 år... havde overhovedet ikke haft brug for sygeforsikringen i de 3 år, jeg havde haft ham. Jeg valgte at beholde den... GUDSKELOV! For da han fyldte 9 år gik det helt fucked - fik akut dyrlæge to gange på fjorten dage - en dag var det et spark i hovedet, hvor han hævede, så han ikke kunne spise... derefter 14 dage senere rev han en stor luns af sin tunge næsten helt af = sting i tungen. Og så startede hans skade desværre... han fik en masse behandlinger.

 

Alt i alt, jeg havde dyrlæge og div. for godt 30.000 kr. det år. Så jeg var rigtig glad for, jeg havde en forsikring. Efterfølgende blev min hest desværre aflivet, da vi ikke kunne gøre mere for skaden = der fik jeg så også forsikringspengene til at dække udgifterne forbundet hermed.

 

 

Forsikringer er jo lotteri - du kan risikere at betale for "ingenting", men du kan også blive meget glad for den. Kan din økonomi bære, at der kommer 10.000 kr. regning en gang imellem, så ville jeg nok overveje det... så kan du lave din egen opsparing.

 

Personligt som studerende kunne jeg ALDRIG finde på at sige min sygeforsikring fra! Min nye hest har været SÅ uheldig, og jeg har derfor været meget glad for min sygeforsikring, selvom han det første år INTET fejlede. Efterfølgende to år har stået på opskåret tunge, oprevet øjenlåg, seneskade, ondt i ryggen og ikke mindst spark på bagbenet m. dybt lednært sår og akut indlæggelse på Højgård. Der er det altså en STOR hjælp og en stor tryghed at vide, man kan trygt kan ringe dyrlæge og så får hjælp til en del af betalingen. Har faktisk endda overvejet at flytte forsikring, så jeg får dækket 100% af dyrlægeregningen efter en selvrisiko på 2000 kr. Den er lidt dyrere, men ift. hvor tit jeg har haft dyrlæge, så er det rent statistisk set nok et godt valg :P

 

Så jeg holder fast i min sygeforsikring :)


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kuk kuk
Forfatter: 
Dato:  19-10-2018 08:55

Hej :)

 

Åha, det er et svært valg.

 

Jeg selv valgte forsikring fra, da jeg købte min dreng i 2014. Han har været billig mht. dyrlæge besøg - kun den årlige vaccine, tænder og en-to gange har jeg haft dyrlæge ude til et sår.

 

Men nu ville jeg ønske, at jeg havde en sygeforsikring på ham! Han har nu stået i små 5 måneder (hvor ingen kan blive enige om hvad der er galt med ham :(). Han har kostet over 20.000 kr. (er stoppet med at tælle ) de sidste 5 måneder. Fordelt udover 4 år, så er det jo ikke galt, men på én gang, så kan jeg godt mærke det på min opsparing og økonomi.


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider