Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Stiv bagpart!
Forfatter: 
Dato:  27-09-2018 19:56
Hej :)
Jeg står med en hest som løfter det ene ben højere end det andet når han går og generelt virker stiv i bagparten. Det skal lige siges at han også har staldkramper...
Er der en der har oplevet lignende? Hvad ville i gøre?
Han er 6 år og ca 1.80
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hanetrit?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2018 17:42

Jeg tænker hanetrit, det kan der ikke gøres noget ved.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Staldkrampe
Forfatter: 
Dato:  01-10-2018 14:42

min med staldkrampe fik ret mange spændinger i bagparten, her hjalp massage. Det hjælper ikke på staldkrampen, kun på spændingerne, der opstår pga. staldkrampen.

Så måske din hest kan have glæde af fysioterapi eller massage.

 

Jeg ville dog som en start få dyrlægen ud og vurdere om, der er andet galt.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Har lige oplevet det
Forfatter: 
Dato:  19-11-2018 11:29
Hej
Jeg har lige stået med min hoppe og jeg har haft svært ved at løfte og rense hendes baghoved, men jeg havde Karin Wyrtz ude i torsdags og der var en grund til det hun var låst flere steder i bagpartiet og dagen efter kunne jeg løfte dem uden problemer

Oldenborg for evigt<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm....
Forfatter: 
Dato:  19-11-2018 15:00

Det kan være rigtig mange ting... Det kan jo være alt fra lidt stramme sener, låsninger af led eller decideret vækstforstyrelser (du skriver ikke hvor lang tid den har haft det sådan men jeg tænker det måske godt kan være tilfældet for så stor og ung en dreng?)

 

Nu er det jo rigtig svært ud fra din beskrivelse at sige, hvor slemt det er. Men hvis det er slemt vil jeg sige at hesten i første omgang skal gennemgås af en dyrlæge. Dyrlægen bør komme med en diagnos på hesten før du går i gang med "alternative" behandlinger. Meget gerne en som er uddannet enten fys eller kiropraktor, idet de netop har fokus på bevægelsesapperatet.

 

Ud fra denne diagnose kan du så vælge den behandlingsform som passer.

 

Min egen har også tendens til af få staldkramper, men det har hjulpet betydeligt efter jeg er begyndt at massere ham jævnligt (Er blevet uddannet hestemassør, så kan jo tage det i et tidligt stadie) og laver forskellige strækøvelser.

 


Cand. Agro og hestemassør.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider