Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fodring af forfangen hest
Forfatter: 
Dato:  09-07-2018 11:41

Min hoppe blev desværre konstateret forfangen for 10 dage siden. Det er lidt uvist hvor længe hun havde været det, da symptomerne var meget diffuse og diagnosen først blev stillet, da vi tog røntgen pga mistanke om brud.

 

Lige nu får hun hø fra sidste år, opblødt metafiber, vitaminer, loppefrø, æblecidereddike, ameque balancer, hørfrøolie, hyben og spirulina.

 

Er der nogle urter, der vil være gode at supplere med?

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels pony
Forfatter: 
Dato:  11-07-2018 15:40

Lyder jo fornuftigt med den fodring. Jeg ville nok overveje at give hende en detox kur, og tilskud til at genoprette tarmflora - kan se at det ameque balancer skulle kunne gøre det men kender det ikke.

 

kan ikke gennemskue om der er aktivt kul i? - jeg plejer at bruge den fra urtefarm sammen med et mave stabiliseringstilskud og så loppefrøskaller i pilleform med hørfrø. Men der er sikkert flere muligheder.

 

Spm er om det er noget hun har spist (lever og nyretal er de tjekket) - eller om det er fordi hun har andre issues som øger risikoen for forfangenhed?

 

God bedring med hende


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forfangen
Forfatter: 
Dato:  11-07-2018 20:57

 

Min shetlandspony har været forfangen to gange og begge gange har hun fået Gluccoguard fra Hippolyt i et par måneder efterfølgende. Jeg kan jo ikke sige, om hun ville være kommet sig lige så fint uden, men jeg synes det har hjulpet hende.

 

God bedring til din hest


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2018 12:03

Amequ balancer indeholder både aktivt kul og nogle andre toxinbindere. Den anbefales flere steder ved forgangenhed, så derfor er valget faldet på den.

 

Ponyen er sikkert genetisk disponeret for ppid, men var i topform og fodret efter foreskrifterne inden hun blev syg. Derfor tror jeg mere på at det var den voldsomme luftvejsinfektion (støvet hø) der gjorde udslaget. Hun var samtidig igang med opretning udfra vega test, så måske var det hele bare for meget for systemet.

Det giver i hvert fald bedre mening end at det skulle være det sparsomme græs hun havde gået på hele foråret uden at blive tyk.

 

Equigard og glucogard er tidligere afprøvet uden noget effekt, så det gider jeg simpelthen ikke "spilde" mine penge på igen.

 

Jeg har læst lidt og burresnerre og brændenælde skulle være godt, så det får hun også.


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forfanen hest
Forfatter: 
Dato:  12-07-2018 12:22
Prøv at give brændenæller som foder slå dem en dag før de skal gives øger blodcirkulationen og lad hesten stå i våd bund

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskud
Forfatter: 
Dato:  14-07-2018 20:55
Urteblanding 219 fra askhim er god.I hvert fald til EMS heste og heste med andre former for stofskifte forstyrrelser. Den væsentligste ingrediens er lægestregbælg.Prøv at Google dette - der kommer en masse frem omkring diabetes m.m.
God bedring med din hest.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider