Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Halten efter at havde ligget ned?
Forfatter: 
Dato:  23-06-2018 20:32

Halløj, jeg står lige nu og er rigtig, rigtig RIGTIG ked af det. Det hele starter med at hun bliver træt i benene hvorefter hun så ligger sig ned. Når hun så skal op kan man se hun halter en del, og kan ikke træde ned på sine bagben. Men efter hun har gået cirka 100 meter er der intet at se, ingen halten?! Hun er lige blevet 18 år, men ville bare ønske hun var sund og Rask. Er der nogen af jer der evt, kan anbefale foder, eller andet som gør hesten sund og rask...

 

 

hilsen den meget triste pige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  24-06-2018 09:24

Hvis du ikke allerede har haft dyrlægen ude, så skal du starte der. Hesten skal undersøges for hvad den fejler, derefter kan du undersøge om der er foder, tilskud, træning eller andet i hestensmanagement, som kan optimeres i forhold til den helbred.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jep, dyrlæge først
Forfatter: 
Dato:  25-06-2018 05:21

Hej,

 

Jeg kender det med, at man er helt elendig, når ens hest har det skidt. I dit tilfælde vil jeg anbefale dig at få fat i en god hestedyrlæge, for der kan være så mange årsager. Jeg tænker, at det kan være alt lige fra et bækken, der er slået skævt p.g.a. et styrt på folden, til spat. Så snart du har en diagnose, kan du finde ud af, hvordan du kan hjælpe din hest. Der er jo meget forskel på, hvad man kan hjælpe sin hest med, alt efter, hvad problemet er. Der er også forskel på, hvordan dyrlæger griber tingene an. Derfor er det vigtigt at finde en dyrlæge, der er meget alsidig.

 

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med din hest!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Slidgigt
Forfatter: 
Dato:  26-06-2018 05:55

Nu er jeg selv opereret for slidgigt og jeg synes jeg kan genkende symptomerne.

 

Men ellers vil jeg tilslutte mig de andre du må have dyrlægen ud.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske gigt.
Forfatter: 
Dato:  11-07-2018 14:34

 

Min egen som også er 18 år er lige blevet røntgenfotograferet pga. Samme symptomer.

Billederne viste gigt, og forbenet dragtbrusk i forbenene.

Bagbenene var fine.

Hun har fået ringsko på, med stødabsorberende såler, og får smertestillende medicin.

hun har det bedre, og er uden smerter, ingen halthed.

Håber du kan bruge dette, og held og lykke med det hele.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan er det også for min...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2018 22:57

Hej,

 

Jeg kan fortælle dig, at min søde hest pludselig ikke kunne rejse sig. Han ville ikke støtte på særligt venstre bag. Efter et par gange op og ned af sraldgangen gik han fint igen.

Han har nu været til undersøgelse for 3 uger siden og har fået konstateret spat/slidgigt.

Han er nu behandlet med tildren og om to uger skal jeg prøve at sætte i trav.

 

Pøj pøj med din mule- hvor jeg bare kender til de bekymringer.

Hyp og hej fra

Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 Håber hun bliver bedre
Forfatter: 
Dato:  23-07-2018 09:48

Hej Line, ja jeg ved ikke helt om det bliver bedre eller om det bliver værre.. tak for din hjælp! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider