Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Strubepiber og forsikring
Forfatter: 
Dato:  08-07-2018 02:30

Hej derude!

Er der nogen der kender til forsikringer, der kan hjælpe økonomisk med en strubepiber-operation? Jeg har læst meget om selve behandlingen, men har nu kun her til aften set to, der har fået hjælp af sin forsiking til at afdække dette.. Er der nogen herinde der har prøvet det og i så fald, hvad har det krævet for at få den nødvendige hjælp?

 

Jeg er nemlig lige på nippet til at købe en skøn unghest og få ham opereret, da jeg synes han absolut er det værd. Men kunne man få hjælp af forsikringen, er det da helt klart bedst. Dog mener jeg, at der er flere faktorer der spiller ind over, herunder at: det var tilstede inden jeg forsikrede ham, er medfødt, 24 dages karens m.m.

 

Hvad er jeres erfaringer??

Tak på forhånd!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2018 08:07

Med mindre hesten allerede har en sygeforsikring uden forbehold vil jeg tro at det så godt som er umuligt at få en forsikring til at dække for sådan en operation.

 

Du får nok meget svært ved at få den sygeforsikret med den fejl uden anmærkninger og husk at du har pligt til at oplyse om kendte fejl når du tegner en forsikring.

 

Er den blivet diagnostiseret med dynamisk endskopi (hvor man sætter en kikkert med kamera i næsen), for at tjekke hvad det er for en "fejl" som er årsagen til at den har strubepiben? Jeg har både været til foredrag om strubepiben og kender også et par stykker som har fået opereret og så vidt jeg kan forstå kan det både være et releativt simpelt og også mere kompliceret indgreb afhængig af hvad det er som er årsagen.

Jeg ville før evt køb som minimum forlange at sælger betaler for sådan en undersøgelse da prisen og sikkert også helbredelsesmuligheden afhænger af hvad der er årsagen til strubepiben.

 


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2018 23:01

Meget enig med alt overstående.

Du kan nok kun forvente hjælp fra forsikringen hvis hesten er forsikret uden anmærkninger inden det er blevet diagnostiseret.


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  10-07-2018 00:15

Tusind tak for jeres gode inputs. Hesten står hos avler og er jo derved forsikret uden anmærkninger inden diagnosticering. Derfor havde jeg tænkt at avler evt kunne få hjælp af hendes forsikring inden jeg evt købte. Det ville jo være en rimelig stor økonomisk fordel og knap så risikabelt for os begge. Jeg ser intet i vejen med at sælger operere sin hest med hjælp fra forsikring for så at sælge den bagefter. Eller er det bare mig?? Tænker at man evt kunne sammenligne det med hvilken som helst anden skade??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sygeforsikring
Forfatter: 
Dato:  10-07-2018 07:34

Men har avler også en sygeforsikring? Altså ikke bare en livs- eller uanvendelighedsforsikring. Og uden at have erfaring med det tænker jeg at graden af strubepibning også vil have betydning for, hvordan forsikringen stiller sig mht operation. Om det hæmmer hesten eller "bare" er en mislyd.

Men det må jo være noget du aftaler med ejer, om du kan få hesten billigere og overtage forsikringen og få den opereret eller skal vente med at købe til efter en evt operation. Og ejer der skal tale med sit forsikringsselskab angående tilskud til operation. Under alle omstændigheder vil det nok være en god idé, hvis du kan overtage den allerede eksisterende forsikring i stedet for at skulle nytegne, hvor der vil blive taget forbehold.


0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikring
Forfatter: 
Dato:  10-07-2018 08:24

Så vidt jeg ved kan man overtage en sygeforsikring fra de fleste forsikringsselvskaber (jeg har i hvert fald ikke hørt om nogen hvor man ikke kan) i forbindelse med handel.

Jeg ved dog ikke om den så også dækker for kendte sygdomme på handelstidspunktet.

 

Hvis jeg var dig ville jeg finde ud af, hvor hesten er forsikret og så ringe til forsikringsselvskabet og spørge dem direkte. Du behøver jo ikke oplyse hestens navn. Evt gør det på skrift så du har det til senere.

 

For dig vil det da klart være en fordel, hvis hesten bliver opereret på avlers forsikring/ riciko og du så køber den bagefter. Men sørg for at have en udførlig kontrakt, hvor I aftaler pris efter operation. Men også at anføre hvem der har ricikoen og hvor lang tid efter operationen at handlen bliver gennemført. Hvad hvis der der opstår komplikationer, hvornår kan du så springe fra og hvornår kan det give andledning til en reduktion i prisen?

Hvis jeg derimod var sælger ville jeg sælge hesten før operationen til en nedsat pris, så det kommer jo an på hvilke briller man har på


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsikringen
Forfatter: 
Dato:  19-07-2018 12:03

det eneste tidspunkt du kan få forsikringen over er hvis hesten allerede er sygeforsikret (uanvendelighed eller liv tæller ikke)... en sådan operation på landbohøjskolen koster ca. 11.500 kr og succesraten er pænt høj.. jeg vil til enhver tid køre den over på landbohøjskolen fremfor Højgård eller Ansager, idet Julie der står for det er hende der har undervist de andre, der kan i DK..

 

Julie har faktisk oplyst til et foredrag af alle luftlidelser, så vil hun til enhver tid vælge strubepiberen, idet den "bare" kan opereres..

nu findes strubepiber i forskellige grader.. nogle heste fungere fint med en let lyd.. andre kan næsten ikke få luft.. så en undersøgelse af gradformen vil være optimalt at undersøge aller først..

jeg har erfaring med en hest i grad 1, den fungerer fint uden operation, samt en der gik LA dressur, blev opdaget til at være grad 4-5(nogle dyrlæger går kun til grad 4), den blev opereret og ejer oplyste at det skulle være gjort langt tidligere, for det blev en helt anden hest bagefter..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider