Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilke slikkesten er at foretrække?
Forfatter: 
Dato:  05-04-2018 17:04
Hvilke slikkesten er bedst?

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2018 21:21

Efter min mening er der ikke meget vundet ved sliksten.

En hest skal gerne have omkring 2 spsk salt om dagen, og så skal den altså stå rigtig, rigtig længe og lappe en sliksten i sig - og det gør den ikke.

 

Du kan have en sliksten hængende for hestens underholdnings skyld, men hvis du vil sikre den får nok, vil jeg anbefale du bruger løst salt. Helt almindeligt køkkensalt, evt. uden iod (i LIDL kan du få 1kg for 4kr eller sådan noget); det bruger jeg selv. :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
1
Svar på denne tråd
 
 nemt nok
Forfatter: 
Dato:  08-04-2018 20:18

jeg bruger de store billige - køber dem i biltema til næsten igen penge

 

spurgte engang hos foderstoffen hvad forskellen endelig var på de hvide og de pinkfarvet. Ikke en pind fik jeg at vide

man betaler bare dobbel så meget for de pinkfarvet fordi det er mærkevarer

 

så jo jeg køber de store blokke på 10 kg



1
0
Svar på denne tråd
 
 saltsten....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2018 15:27

Her følger jeg lige med...

 

Skal ikke bedømme hvilken saltsten der er bedst.

 

Men har altid gået ud fra at den hvide er ren salt og himalaya indeholder flere mineraler ???

 

Har haft en hest, som så godt som aldrig rørte sin saltsten, fik derfor salt i fodret. (havde på skift både hvid og himalaya)

 

Har nu en hest, som spiser sin saltsten på 5 uger, den største himalaya, har derfor overvejet, pga. økonomi.

(efter at have set den store hvide i Biltema på 10 kg)

at han skulle have den, da han efter min opfattelse, bruger den af kedsomhed, når han står i boksen.

(Så han får i hvert fald sine 2 spsk. salt daglig)

 

Men mit spørgsmål er så, får han for meget salt ?

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jnc...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2018 07:13

Ja, det gør han, efter min mening - ALT for meget salt.

Det er slet ikke sundt for hesten at indtage så salt, dels binder det væske og dels kan det give forhøjet blodtryk.

 

Heste ved ikke nødvendigvis hvad og hvor meget de har brug for, og mange heste bruger sliksten som tidsfordriv - eller bare som slik

 

Hvis man mener at hesten mangler salt, så er det bedre at tilsætte det krybbefoderet, så ved man hvad den får.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 10:23
En spiseske salt vejer 15-20 gr. Det svarer nogenlunde til, at en hest får dækket sit behov, hvis den er 2 måneder om at spise en 1 kg. saltsten.

Jeg tror ikke, at.der er den store forskel på de forskellige slags saltsten. Måske er der lidt mineraler i Himalayastenen, og den smager muligvis lidt anderledes.
Vælg den saltsten, din hest kan lide og som er rimelig i pris.
Nogle heste er kræsne og vil kun have en bestemt slags saltsten, andre spiser, hvad de får.
Og så er der min hest, som helt nægter at spise saltsten.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 ups....
Forfatter: 
Dato:  16-04-2018 15:22

min spiser en himalaya på 10 dage

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider