Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Porto grazer erfaring
Forfatter: 
Dato:  23-03-2018 13:16

Hej, er der nogle der har erfaring med slowfeder spanden Porto Grazer.... firmaet udlåner ikke deres produkter for de siger alle deres kunder er 100 % tilfredse. Jeg vil ikke smide 2500-3400 kr ud på en spand hvis den ikke virker (vi er mange der er interesseret men vil ikke brænde os hvis det er ubeugeligt)-

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Interessant
Forfatter: 
Dato:  23-03-2018 20:02

Ser interessant men DYRT ud. Jeg kan se der findes flere lignende modeller, f.eks eazi-grazer, men ved ikke, om de kan fåes i DK? Jeg havde også på et tidspunkt kig på en pacefeeder. Hønet har jeg overvejet, men opgivet pga risikoen for at en sko hænger fast i nettet, og at jeg ikke rigtig har et sted at hænge dem op. Jeg tror også, at den ene af mine ville tygge/bide i dem. Og jeg er som ved flere af de andre slowfeedere, jeg har set bekymret for unaturlig ædestilling. Porta-grazeren ser dyb ud ifht bredden. Vil alle heste mon bryde sig om at have hovedet nede i den, når bunden er nået?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen erfaring
Forfatter: 
Dato:  24-03-2018 10:34

Jeg har ingen erfaring med denne spand, men jeg ville ikke turde sætte den ind til min vallak, da jeg ville frygte at han ville skrabe og smadre den og sine ben, hvis han blev frustreret over at der ikke var fri adgang til høet. Han er meget flittig til at bruge sine forben til alt muligt.

Jeg har forsøgt med hønet (han går uden sko) og havde hængt det vandret med en snor i hver ende. Om morgenen havde han 'tøjret' sig selv, og stod med det ene forben mellem hønettet og vægen.


Kh NinaSt

Min youtube-kanal

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering?
Forfatter: 
Dato:  25-05-2019 15:27

Endte i med at købe en, eller fandt i noget bedre/billigere?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Horsing Around
Forfatter: 
Dato:  02-06-2019 17:52

I min søgen (er snart helt skeløjet ) efter slowfeedere er jeg faldet over denne www.horsingaroundsystems.com/. Den ser umiddelbart spændende ud. Intet net, intet ophæng, ingen tønde/kasse hestene skal have hovedet ned i. Ret stabil/væltesikker? God ædestilling. Måske lidt besværlig at fylde op? Jeg ved ikke, om den er færdigudviklet eller stadig på forsøgsstadiet? Nogen der har erfaring med dem? Synes det er svært at finde noget uden den ene eller anden ulempe. Der mangler så en boksmodel, men den er vist undervejs?


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2019 17:47

Jeg kender den ikke, men min første tanke var : Hvordan får hesten fat i det sidste hø inde i midten, når en ikke længere kan nå gennem hullerne? Min den smalfede ville vende rumpen til og give den et klask, er jeg bange for.

 

For år tilbage havde jeg nogle islændere opstaldet. Deres ejer lavede en slowfeeder af en palle, derpå satte han 2 eller 3 af de her murer klapsammen trækasser, som fik et beslag i hjørnerne så de ikke kunne klappe sammen - det hæftede dem også sammen. Øverst kom et stykke rivjern som var passet millimeter nøjagtigt til. Han havde også en ide til en klods der skulle forhindre hestene kunne løfte rivjernet op, men de forsøgte aldrig så den forblev en ide. Slowfeederen virkede perfekt de 3 år hestene stod her. De spiste langsomt og kunne få selv det sidste strå med.

 

Har du prøvet youtube? Der må være nogen som laver en billig og simpel en.


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  04-06-2019 10:42

Jeg bruger også "bare" en palle med et par pallerammer skruet fast på og så et tilpasset rivenet (her i maske str. 75x75 mm). Det fungerer ganske udemærket - er wrappen lidt lang i stråene, kan mine godt finde ud af at hive nettet op, men synes generet det er har været en rigtig god løsning, og så er den billig og nem at lave!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helix Feeder
Forfatter: 
Dato:  01-07-2019 13:30

Den her ser nu også meget smart ud. www.youtube.com/watch?v=p1p9wWiDHRg. Kan godt lide, at hesten ikke skal stå med hovedet nede i en "tønde".


0
0
Svar på denne tråd
 
 Porta grazer
Forfatter: 
Dato:  01-10-2019 20:55

Vi har været så heldige at kunne låne en Porto Grazer en periode til vores hest. Til at starte med blev hun lidt frustreret over ikke at kunne få fat i høet, men meget hurtig fandt hun metoden og har brugt den flittigt og uden bekymringer om at have hovedet nede i en bøtte.
Så kan kun anbefale den på det varmeste men enig i at det kræver en hest der ikke forsøger at "skille" den med benene.

 

vi har dog ikke mulighed for at låne den mere, så hører meget gerne om alternativer inden jeg foretager så stor en investering...

 

kh Bente

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider