Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvordan fodrer I?
Forfatter: 
Dato:  03-10-2019 18:15

Hej

Min åring er kommet fra sommergræs tilbage i løsdriften, og jeg skal til at finde på noget foder til den.

Der er stadig en del græs på marken, der er tilknyttet løsdriften, men det varer jo ikke ved.

Alle plagene i løsdriften er ved at blive vænnet til wrap, og snart vil de have wrap ad libitum.

Min åring er godt i stand - ikke fed, men mangler ikke noget. Jeg har tidligere fodret med Grow fra Horselux, men nu er jeg kommet i tvivl om, der vil blive givet for meget foder for at få dækket vitamin/mineralbehovet ind, så plagen bliver direkte overvægtig.

 

Ville I "bare" lade plagen leve af wrap og vitamin/mineraltilskud eller ville I fodre med kraftfoder ved siden af uanset plagens huld?


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fodring
Forfatter: 
Dato:  04-10-2019 11:24

Hvis plagen holder hold og har ligeså meget energi som sine fæller, så er der ingen grund til at hælde en masse kraftfoder i den. Sørg for et godt vitamin-/mineraltilskud - fx i bolscheform, så du ser at den æder det - og så behøver den ikke mere.

 

Man skal passe på med at hælde alt muligt i plagene - de må GERNE vokse lidt langsomt/lidt i ryk, og de må GERNE ligne noget der er løgn ind imellem. De har slet ikke godt af vores moderne "disneyficering", hvor de allesammen skal ligne filmstjerner hele året rundt. Det er dén slags opvækst, der giver grobund for fedmeproblemer og "velfærdssygdomme" senere hen.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
1
Svar på denne tråd
 
 Super tak
Forfatter: 
Dato:  05-10-2019 20:51

Mange tak for svar. Jeg tror, at jeg fortsætter med vitamin/mineral-tilskud og ser tiden lidt an. Hvis den begynder at slanke sig lidt, så må jeg have gang i noget fuldfoder


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jævn vækst
Forfatter: 
Dato:  05-10-2019 23:36

Jeg er så tilhænger af jævn vækst, da jeg mener at det er det der giver den stærkeste hest på langt sigt. Men de må ikke være fede i opvæksten.

 

Jeg ville kigge på Equsana Balance eller Aveve Optimal Cup, som begge indeholder de vigtigste byggesten vitamin/mineraler/proteiner.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider