Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hest med meget lav puls
Forfatter: 
Dato:  19-01-2018 11:27

Hej alle sammen

 

Er der nogen som har oplevet, at have en hest med meget lav hvile puls? Altså under 18 slag i minuttet.

 

Min hest var gennem det årlige sundhedstjek hos dyrlægen i mandags og blev ligeledes vaccineret. Han blev overrasket over, at pulsen var så lav, men nævnte ikke yderligere.

 

Dyrlægerne har ikke ved de tidligere års sundhedstjek nævnt noget omkring hans puls.

 

Jeg vil godt indrømme, at det er en forholdsvis rolig hest, men han er ikke i super god form eller andet, som jeg umiddelbart tænker kan forklare, at han skulle have så lav en puls. Ren afstamnings mæssigt burde han have betydeligt mere fremdrift end det lige er tilfældet, men havde faktisk accepteret, at det bare var den måde han var på. Han har tidligere fået taget blodprøver osv. for om han manglede noget og han havde den gang en lidt lav blodprocent, som han blev behandlet for. Det hjalp dog ikke på fremdriften, at hans blodprocent steg.

 

Jeg ved jeg er den hysteriske heste ejer, som tænker over alt. Igen jeg havde slået tanken væk om, at der kunne være noget galt med ham - "han er jo bare doven af natur" også selvom lillesøsteren er en ferrari ved siden af. Meeeen nu sniger den der tanke sig ind på ny IGEN. Dyrlægen nævnte dog intet og lagde ikke op til noget yderligere på baggrund der af.

Hesten har appetit og dyrlægen havde ingen andre bemærkninger til ham. Står med en super flot vinterpels og det hele.

 

Er der andre som har en hest, som har lav puls? evt. hvad tænker i?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lav puls
Forfatter: 
Dato:  19-01-2018 20:41

Ja, det er godt nok en lav puls - jeg tror ikke jeg har stødt på lavere puls end 23-25 stykker.

Jeg tænker da, at dyrlægen havde sagt noget, hvis han var blevet bekymret, men jeg synes bestemt at du skal spørge ham, i stedet for at gå og spekulere over det :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider