Logo used for printing

HN afstemning
Hvor meget betaler du i staldleje pr hest? (Foreslag: Sebrina )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder der feder mindst men fylder mest
Forfatter: 
Dato:  18-01-2018 13:37

min hest skal tabe sig meget, rigtig meget og jeg søger noget lucerne strå noget der fylder meget men ikke har meget fe....hvad kan i anbefale.....syntes foderjunglen er umulig at finde rundt i

0
0
Svar på denne tråd

Hø med analyse
Forfatter: 
Dato:  19-01-2018 10:52

Hø med analyse ( lavt sukkerindhold)og vitaminer

Og INTET andet.

Venlig hilsen Trine

Pension Rosengård

2
0
Svar på denne tråd

Halm....
Forfatter: 
Dato:  19-01-2018 10:55

Supleret med halm ad libitum.

2 kg hø pr 100 kg hest.

Venlig hilsen

Trine

Pension Rosengård

2
0
Svar på denne tråd

Som Rosengård
Forfatter: 
Dato:  20-01-2018 11:40

Som Rosengård skriver. Hø og vitaminer intet andet.

Hvis den skal have noget i krybben, f.eks. for at den holder sig rolig når de andre i stalden får. Så overvej en håndfuld lucerne pr. måltid. Så får den lidt, men uden det store kcal indhold.

Et alternativ er roepiller eller fibrebeets, der dog begge dele har et højt FE indhold, men fordi det blødes op fylder det en del for en rimeligt lav mængde foder.

0
0
Svar på denne tråd

Magert foder
Forfatter: 
Dato:  24-01-2018 22:29

Hej,

Som nævnt ovenfor, så er hø eller wrap med analyse og lavt sukkerindhold det allerbedste. Derudover måske roepiller, hvis du skal have noget i krybben (husk, at der findes roeprodukter med masser af sukker i og nogle med meget lidt sukker i, så se dig godt for), fordi de fylder meget, når de er blødt op.

Men ellers anbefaler jeg også bare godt, magert hø og vitaminer/mineraler (der findes nogle mærker, der smager så godt, at hestene gerne æder dem alene). Husk: Nul godbidder!

Og så vil jeg lige tilføje, at man endelig ikke må "sulte" heste, der skal tabe sig, for så går stofskiftet i stå og den taber sig alligevel ikke. Man er nødt til at holde stofskiftet i gang. En hest, der taber sig for hurtigt, kan desuden blive rigtigt syg - navnligt leveren er udsat. Det bedste er et langsomt, støt vægttab.

Held og lykke med projektet!

MVH

Jette

Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

1
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider