Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Wintec 500 spring
Forfatter: 
Dato:  11-01-2018 14:32

Hej

Jeg skal ud og have ny sadel til min unghest. Jeg har overvejet en Wintec 500 spring, da den både er til at betale, og har gode tilpasningsmuligheder her i "vokseperioden".

Hvad er jeres erfaringer med disse sadler?

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2018 15:19

Jeg er rigtig glad for både Wintec og Bates, netop fordi de har så mange tilpasningmuligheder.

Jeg har efterhånden også haft et par stykker af slaksen (ikke fordi de har været slidt op)

 

Min første sadel var en wintec 500 cloase contakt. Ville elelrs have øbt en lammeskindssadel i tilridningsperioden men fik netop anbefalet denne fordi der var mange tilpasningsmuligheder og den var billig (kan se de er steget noget i pris siden). Den blev brugt det første års tid både tur, spring og dressur og jeg var rigtig glad for den (kan godt lide at der ikke er super meget støtte i sadlen).

 

Derefter købte jeg en bates dressursadel og også en bates springsadel. Jeg synes trods alt at man sidder lidt bedre fast i deres læderudgave end deres kunstlæder.

 

Mine behov har så ændret sig siden og jeg har ikke længere ridehus til rådighed. Jeg er derfor gået tilbage til en wintec 500 cloase contact, idet den netop er af kunstlæder og derfor mere modstandsdygtig for regnvejr og mudder (jeg hader at pudse seletøj og alt for meget vand er heller ikke godt for det).

 

Jeg er rigtig glad for deres store tilpasningsmuligheder både mht kophjern men også de indlæg man ligger i for at tilpasse fortil, bagtil og i midten (jeg har faktisk erfaret at mange ikke kender til deres indlægs-system men kun tror man kan skifte kophjern).

Sadlerne ligger godt på min hest, men har dog krævet at jeg har måtte prøve nogle forskellige gjorde, da hun har et dumt gjordleje som gør at sadlen trækkes frem (dette kan jeg ikke forestille mig ville være anderledes med andre sader).

De modeller jeg har haft har været dejlig smalle i taljen, hvilket jeg godt kan lide fordi jeg selv ikke er særlig stor. Og man kan også flytte på knæstøttetbe så det passer til ens benlængde (og købe større hvis der er behov for dette).

Om man er til kunstlæder eller ej er nok meget en smagssag. Jeg synes som sagt ikke man sidder lige så godt fat som i en lædersadel, men kan godt lide at der ikke er brug for at pudse sadel. Nogen af sadlerne har også den der "rugskinds"overflade, men den synes jeg hurtig bliver grim og tænker også at den er knapt så god til regnvejr (men har ikke erfaring med den).

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2018 07:00

Hej KM

Mange tak for et uddybende svar....

0
0
Svar på denne tråd
 
 wintec
Forfatter: 
Dato:  25-01-2018 10:39

jeg har selv haft en wintec sadle og jeg var meget glad for min sså kan klart anbefale den!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider