Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Seneskade
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 23:08

Godaften!

 

Min pony står lige nu med en seneskade. (Kolapset sene, som er kommet af en overbelastning - som når mennesker har skinnebensbetændelse)

Hun har en bulen på venstre forben, som sidder cirka 3-4 cm fra knæet. Hun er halt og er meget øm når hun går.

Hun går på sygefold og står bare stille og roligt det meste af dagen. Hun bliver magnetbehandlet 2 gange om dagen som efter 2 uger har fjerner næsten alt hævelse omkring bulen.

Hun får back on track på i cirka 8 timer om dagen. Hun bliver ikke skidtet kun fra fold og ind og det er på hård bund.

Nogle der har nogle erfaringer med seneskader som har nogle fif jeg bør tage i brug. Udover en ordenligt omgang tålmodighed.

Alt tages i mod med kyshånd!

 

God aften!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 14:13

Jeg beskæftiger mig, med rehab af heste med skader. Kontakt mig for mere info ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skader
Forfatter: 
Dato:  23-12-2017 12:02

Hvad har din dyrlæge sagt?

 

Jeg har været igennem mange forskellige skader på min, inkl. Sener og gaffelbånd. Fælles for det hele har været skridtmotion for hånd og på fast bund. Selv med kodeledsforvridning på sygefold gik vi i 20-30 min om dagen, selv om hesten var temmelig halt.

 

Anti-inflamatorisk medicin i en dosis, der giver medicinsk effekt og ikke kun smertestillende, har også været en kæmpe hjælp. Hesten er smertelindret og bruger kroppen bedre og laver dermed ikke så store aflastningsskader i resten af kroppen. Den antiinflamatoriske effekt virker helende/dæmpende på inflammationen i den skadede sene.

 

Min dyrlæge har anbefalet Devils claw tilsud. Det er antiinflamatorisk.

 

Udover det er jeg helt enig i back on track og magnetterapi. Det synes jeg personligt har god effekt, på både min hest og mig selv.

Du kan overveje laserbehandling - det kan give god effekt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider