Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kan Frederiksborgeren være arbejdshest?
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 14:36

Hej

 

Vi overvejer at anskaffe os et par Frederiksborgere. De skal bruges som skovturshest, trække en vogn i ny og næ og også gerne agere arbejdshest.

 

Vi ved de tidligere har klaret sådanne opgaver, og at de klarer sig godt til DM i pløjning etc.

Men vil de kunne klare at pløje et par Tønder land nogle gange om året? Og ligeledes høste og harve når det bliver relevant?

 

Fortæl gerne hvis i selv bruger, eller kender nogen, der bruger, Frederiksborgeren som arbejdshest.

 

Mvh.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Arbejdshest
Forfatter: 
Dato:  25-10-2017 21:41

Det skulle jeg da nok mene - der bruges jo ikke kun svære koldblods til pløjning og andet markarbejde, men også fjordhest, oldenborg og alverdens andre varmblodstyper, så en frederiksborg skulle da sagtens kunne være med også.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frederiksborgere
Forfatter: 
Dato:  27-10-2017 17:48

Det kan de sagtens - det kan alle heste jo da, hvis de har muskulaturen og formen til det. Spørgsmålet er, om I kan?

 

Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg har en fornemmelse af, at alt det her kørael og brugshalløj er fremmed territorium for jer? Og hvis det er tilfældet, så er Frederiksborgere nok ikke de allernemmeste heste at gå til.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
1
Svar på denne tråd
 
 Jo.......
Forfatter: 
Dato:  05-12-2017 23:20
Jo det kan de da, som alle andre heste, men freden er ikke den nemmeste hest, at begynde med hvis man er total grøn. Det er ferrarien, hvis vi snakker biler. Et smukt præcist instrument, hvis man ved hvad man har med at gøre. Derfor klare de sig godt ;-)
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider