Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Måtter i boks
Forfatter: 
Dato:  12-08-2017 12:30

Hej,

søger erfaringer med måtter i boksen.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lægge dem i boksen og de skal fylde hele boksen eller de skal ligge i et område af boksen.
PT står hestende på spåner.

 

Mvh

Dorthe

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måtter
Forfatter: 
Dato:  18-08-2017 12:25

Jeg har måtter i alle 3 bokse og det giver den fordel at jeg ikke skal bekymre mig om bare pletter i bunden, når hesten skraber og vader rundt i boksen.

Derudover isolerer det også og man kan i princippet spare på bunden.

Jeg har valgt at ligge dem over hele boksen, fordi de så ligger i spænd og da jeg havde hestene stående ude, var der ikke så stor risiko for at man fik måtten med op, når man muger. Mine heste står på hamp, men da de stod ude stod de på spåner.

Det er dyrt at anskaffe, men giver besparelse på sigt mht. bundmateriale og jeg valgte i sin tid at få måtterne fordi min gamle hoppe havde gigt i benene og da jeg flyttede dem hjem, skulle de alle have det (og de måtter der lå på ridecenteret, flyttede selvfølgelig med)

De ældste måtter jeg har er 8 år gamle og fejler absolut intet.

Er købt hos Ergofloor.

 

Christine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måtter
Forfatter: 
Dato:  21-08-2017 07:46

Hej Christine,

 

Takker for dit svar.
Vores heste er opstaldet ude og står på spåner.

Den ene af vores heste går en del rundt i boksen og derfor bliver bunden af spåner aldrig helt fast, så den bliver noget høj når bunden også skal fungere som isolering. Den anden er ung og har tendens til at skrabe når der fodres og for opmæsksomhed.

Har fåeet nogle gode måtter fra et økologisk landbrug.

 

Dorthe

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider