Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp til livsnødvendige bøger
Forfatter: 
Dato:  11-07-2017 16:07

Hej Hestenet :)

 

Jeg søger råd om hvilken faglitteratur jeg kan få glæde på min hesteboghylde, som ind til videre kun indeholder bogen om PP... :) Jeg bliver snart hesteejer for første gang i mit 35 årige liv og skal have hestene stående hjemme hos mig selv, uden andre opstaldere, så jeg har virkelig brug for at få suget noget viden inden da og har samtidig brug for nogle gode opslagsværker som jeg kan have glæde af løbende. Kan I anbefale bøger, til sådan en nybegynder udi hestehold? :)

Mine kommende heste kommer til at gå i løsdrift med vandrefold. Jeg vil komme til at ride dressur på forholdsvist lavt plan og masser af gode skovture, men har også interesse for horsemanship.

Hvilke bøger SKAL jeg bare eje omhandlende hestens pasning, pleje, sygdomme, træning, ridning og andet?

 

Mvh. Maja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foderbog
Forfatter: 
Dato:  11-07-2017 21:13

Jeg har været virkelig glad for Nana Lutherssons "Den store Foderbog", især i den periode, da min ikke så nøjsomme hest stod med meget nøjsomme heste, og jeg skulle putte så mange FE'er i spanden som muligt, men at det samtidig ikke måtte veje/fylde for meget.

Nu er vi i min løsdrift gået over til fri hø og vitaminer, hvilket overfløddiggør bogen lidt ;) Men jeg har været glad for den.


Hilsen Malene

2
0
Svar på denne tråd
 
 God fornøjelse
Forfatter: 
Dato:  12-07-2017 06:18

Jeg vil også sige "den store foderbog"

 

derudover er equipages lille røde førstehjælpsbog et rigtig fint lille praktisk opslagsværk. Måske den kan findes brugt et sted?

 

jeg vil rigtig gerne have fingrene i "herligt hesteliv" af Inge A. Futtrup, men det bliver brugt, for den er udsolgt fra Forlaget. Den giver vejledning om indretning af folde, med tanke på træer, buske og naturplaner, der gør en hesteejendom lidt mere spændende. Både for hest og ejer.

 

ellers er en bog om giftige planter en rigtig god ide.

 

derudover er der jo massere af bøger, som man kan finde mere eller mindre need to have. Særligt når man skal stå alene. Også i forholdet til træning.

Jeg rider dressur og tur, men mine næste køb bliver nok horseconsult.com/shop/ showproduct.asp?ProdID=1301

Eller

dyredoktor-heidinielsen.dk/webshop/ proprio-bogen/

 

 

horseconsult.com/shop/default.asp et godt bredt udvalg af faglitteratur på både røgt/pleje/træning/markpleje etc

 

held og lykke med projektet


Hilsen Nana

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fagbøger
Forfatter: 
Dato:  12-07-2017 08:50

Jeg kan varmt anbefale disse: www.seges.dk/forlag/husdyr/heste

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gode bøger...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2017 15:03

Hovpleje, Verner Kristoffersen

Den store foderbog, Nanna Luthersson

Den store forfangenheds guide, Randi Lintrup


0
0
Svar på denne tråd
 
 Giftige planter, plakat...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2017 15:13

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2017 17:42

Jeg er ret glad for bogen "Feet First" af Nic Barker og Sarah Braithwaite. Den handler om hove og deres sammenhæng med bevægelse og fodring.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider